2019-07-25, 18:54
Medlem
CPJesuss avatar
Vore jag arbetsgivare skulle jag gladeligen sparka varenda anställd som ens skulle föra denna strejk för arbetare på tal. Typiskt nog vädjar hon nu till det tynande LO-facket vars toppar består av gammelkommunister men vars medlemmar i allt högre utsträckning röstar SD. Hur länge ska den där paranoida idiotungen få komma till tals innan någon sätter ner foten? Men det är klart som korvspad att detta är iscensatt av globalistiska, antinationella krafter med en agenda som ska söndra och härska.
2019-07-25, 20:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hoppas att Greta nu får Nobels fredspris, hon står för nytänkande och kreativa lösningar och är en frisk, sund fläkt i samhällsdebatten. Bättre klimat behövs för freden, annars lär vi få vatten- och matkrig i framtiden! Heja, Greta!

My god, menar du att det är sunt att stå i en regnjacka påhejad av ett följe gammel-kommunister/ globalister och enda svar är att följa Parisavtalet som sunt ? Jag ser en mängd saker framför mig som är betydligt sundare.

De stora utsläppsbovarna får ju fri lejd i Parisavtalet. Dessutom skall alla länder som har möjligheter att utveckla ny smart energi osv (obs ej dagens sol och vind) lämna ifrån sig alla sina pengar till tredje världen. Fattar inte vad det skulle lösa övh. Det sägs av alla parter att Parisavtalet är världens genom tidernas dyraste avtal. Jag skulle vilja påstå att det troligen är världens genom tidernas dummaste.
2019-07-25, 20:53
Medlem
Det finns en dom med prejudikat i AD, Arbetsdomstolen om, att en politisk strejk, som varit eller varar 24 timmar är fullt tillåten och laglig och är alltså ingen som helst grund för uppsägning. Enligt AD:s dom får en sådan strejk dock inte pågå i över 24 timmar.
2019-07-25, 21:09
Medlem
JetSocietys avatar
Nu skall Greta släppa en låt.

Sedan skall framförallt public service spela den tills våra öron blöder.

Smart av Gretas kampanjavdelning.

Nu kan dom tjäna storkovan samtidigt som dom hjärntvättar lyssnarna, 2 flugor i en smäll.

https://www.stim.se/sv/betalning-och-ersattning-till-upphovspersoner/stims-utbetalningar-till-de-anslutna-1
2019-07-25, 21:13
Medlem
Aftonbladet meddelar nu, att fackförbunden
inte nu direkt vill rekommendera sina medlemmar att klimatstrejka, utan vill först träffa FFF och Greta för samtal och överläggningar om bästa vägen för att skydda klimatet. En eventuell fackrekommendation lär alltså dröja ett tag. Vårddemon 1973 fick dock fackrekommendation, så det inte helt omöjligt att få en sådan för en politisk strejk, bara väldigt sällsynt i Sverige. Greta med flera prövar nya vägar. Fortsättning följer.
2019-07-25, 21:28
Medlem
Låten är redan släppt helt gratis på Spotify, där Greta läser upp ett av sina tal till vacker musik med meditativ inriktning. Har hon själv tonsatt bakgrundsmusiken till sitt tal, får jag ge beröm till kompositionen! Inspelningen har tydligen skett i samarbete med en musikgrupp, och på bilden från inspelningen har hon en svart tröja på sej med texten Antifascist.
2019-07-25, 21:29
Medlem
Låten är redan släppt helt gratis på Spotify, där Greta läser upp ett av sina utmärkta tal till vacker musik med meditativ inriktning. Har hon själv tonsatt bakgrundsmusiken till sitt tal, får jag ge beröm till kompositionen! Inspelningen har tydligen skett i samarbete med en musikgrupp, och på bilden från inspelningen har Greta en svart tröja på sej med texten Antifascist.
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-07-25 kl. 21:32.
2019-07-25, 21:40
Medlem
PattaGlyttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Vill bara spy på denna korkade ungen

+1000000
2019-07-25, 21:45
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PattaGlytten
+1000000
Kaskadspy a la Mr. Creosote.
2019-07-25, 21:54
Medlem
Internethuliganens avatar
Facket nobbar Gretas strejk https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/facken-nobbar-greta-thunbergs-strejkuppmaning/ar-AAEQl1O?ocid=spartanntp

Hoppsan hur ska hon hantera denna motgången??
2019-07-25, 22:05
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Facket nobbar Gretas strejk https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/facken-nobbar-greta-thunbergs-strejkuppmaning/ar-AAEQl1O?ocid=spartanntp

Hon kommer att spänna ögonen i Thorwaldsson och de andra pösknösarna i LO-borgen och morra "jag vill inte att ni ska bli rädda, jag vill att ni får panik!!!"
2019-07-25, 22:08
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen

Ta av sig mössan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in