Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
"The sheer amount of brand awareness achieved by Greta within a few years is astounding. I think she’s cool tbh." Musk

https://mobile.twitter.com/TheBabylonBee/status/1608885732180893696

Apropå kommentarerna: vad som provocerar sådana som Andrew Tate och hans följare är inte främst att Greta argumenterar för nödvändigheten av en livsstil som går tvärt emot allt vad de själva önskar av livet, utan att hon enligt alla uppgifter lever som hon lär och får stor uppmärkssamhet i media.
Hon blev väldigt poppis efter kommentarerna.Det stämmer Sen finns det blandad kritik både mot A.T och Greta.
Hon har innan dessa kommentarerna dalat i popularitet Sen glömmer folk och det är alltid någon ny nyhet som händer Gillade pizza-kommentaren.
Men hon lever dessvärre inte som hon lär och fler och fler har upptäckt detta.Hon reser( med tåg bla) mer än vad dom flesta i hennes ålder gör.Använder mobilen flitigt och dator samt filmutrustning.
Hon har tydligen glömt att flyget är tom bättre än mobilnätet.
Hon får ofta mycket kritik på Twitter.En av dom mest vanliga kommentarerna är.Gå tillbaka till skolan och att hon ingenting kan.
Många ggr har jag läst att dom skriver att hon är en marionettedocka och en bricka i spelet.

Hennes livstil att bara handla på second hand kommer aldrig att fungera bland befolkningen
Möjligtvis dra ner på den allra största överkonsumtionen..För mycket få människor vill leva som Greta.Likadant är det med vegankosten,det gick inget vidare bland folk.

Kommer ihåg för något/några år sedan när hon blev intervjuad.Hon fick frågan vad hon fick i present när hon fyllde år. Brysselkål och valnötter,det var allt svarade hon glatt. Själv höll jag på att sätta kaffet i halsen.

Människor vill leva och kunna konsumera,äta god mat,ha semester och massa annat kul.
2023-01-01, 18:48
Medlem
Citat:
Hon har fem regler:
1. Studera klimatkrisens innebörd!
2. Sprid information till andra!
3. Flyg inte!
4. Var vegan!
5. Minimal konsumtion av nya varor!

Jag vet inte att hon lär ut något om plastfoliemackor.

Dom 3 sista kan jag lova dig att det skiter folk fullständigt i.
Inte heller nr 1 och 2 heller.
Folk bryr sig mer om att tex skottlossningen i Sverige ska upphöra. Vården och vardagliga saker

På den bilden pratar hon emot sig själv.När det dräller av plast mm
Gör om och gör rätt säger jag då

Så när det gäller Greta och klimate så har bäst före-datum redan gått ut.inte en kotte som bryr sig. Det enda lilla jag kan tänka mig att folk gör idag är att dom kanske tänker igenom en gång extra om dom verkligen behver köpa ny bil igen tex.
Sen har matkostnaderna gått upp och folk tänker lite extra på vad dom ska handla Men det har 0 att göra med Greta

Om hon återkommer om ett par år med klimatsnacket kanske det går hem.Men det tror jag knappast
Senast redigerad av tindraninni 2023-01-01 kl. 19:01.
2023-01-01, 18:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Dom 3 sista kan jag lova dig att det skiter folk fullständigt i.
Inte heller nr 1 och 2 heller.
Folk bryr sig mer om att tex skottlossningen i Sverige ska upphöra. Vården och vardagliga saker

På den bilden pratar hon emot sig själv.När det dräller av plast mm
Gör om och gör rätt säger jag då
Jag skrev just att hon provocerar vissa människor. Andrew Tate tycker att man kan utnyttja kvinnor för att bli rik och köpa garaget fullt med sportbilar.

Greta har blivit överöst med pengar men köper mest sånt som gagnar hennes kommunikationsverksamhet och hon går klädd i secondhand eller lånade plagg.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2023-01-01 kl. 19:09.
2023-01-01, 19:06
Medlem
Citat:
Jag skrev just att hon provocerar vissa människor. Andrew Tate tycker att man kan utnyttja kvinnor för att bli rik och köpa garaget fullt med sportbilar.

Greta har blivit överöst med pengar men köper bara sånt som gagnar hennes kommunikationsverksamhet och går klädd i secondhand eller lånade plagg.

Ja han verkar helt urblåst
Greta har inte tjänat en krona.Alla pengar har gått raka vägen till stiftelsen som är i Gretas namn.
Själv handlar jag aldrig i second hand,men det är olika hur man är.Det finns rena fina kläder där,det vet jag.Har däremot handla hockey prylar till sonen där

Frågan är..Måste man använda ord under bältet för att bli poppis
För klimat pratet gick åt skogen minst sagt

Jag personligen tror att man kommer se mindre och mindre i år från Greta. Det har redan dalat för henne och klimatfrågan
Det är också oerhört svårt att få till någon mer kommentar som slår lika högt som den mot A.T Har läst ett flertal kommentarer.Att jag gillar inte alls Greta men kommentarer om pizzakartongen och hans lille sn-pp var kul
Senast redigerad av tindraninni 2023-01-01 kl. 19:32.
2023-01-01, 19:30
Medlem
1754s avatar
Citat:
Hon har fem regler:
1. Studera klimatkrisens innebörd!
2. Sprid information till andra!
3. Flyg inte!
4. Var vegan!
5. Minimal konsumtion av nya varor!

Jag vet inte att hon lär ut något om plastfoliemackor.

Ah, så om hon tycker att hon inte behöver lära ut att onödiga plastförpackningar är dåligt för miljö och klimat fast det egentligen är det så är det helt plötsligt ok?
2023-01-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Ah, så om hon tycker att hon inte behöver lära ut att onödiga plastförpackningar är dåligt för miljö och klimat fast det egentligen är det så är det helt plötsligt ok?
Saken är den att ingen lyssnar på vad hon säger
2023-01-01, 19:46
Medlem
Citat:
Människor vill leva och kunna konsumera,äta god mat,ha semester och massa annat kul.
Mm, men om vi ska uppfylla klimatprofeternas klimatmål måste vi avstå. Och det gör inte Greta heller. Att vara vegan och handla på second hand räcker inte. Ska klimatmålen uppfyllas så är det 1800-tals standard som gäller.

Men man kan också bara skita i tramset och göra vad man vill.
2023-01-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mm, men om vi ska uppfylla klimatprofeternas klimatmål måste vi avstå. Och det gör inte Greta heller. Att vara vegan och handla på second hand räcker inte. Ska klimatmålen uppfyllas så är det 1800-tals standard som gäller.

Exakt och det gör jag och många med mig
2023-01-01, 20:05
Medlem
1754s avatar
Citat:
Saken är den att ingen lyssnar på vad hon säger

Tyvärr verkar många göra det med tanke på den klimathysteri som råder hos den stora massan.
2023-01-01, 20:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag skrev att hon lever som hon lär, inte att hon är perfekt enligt alla.
2023-01-01, 20:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Gretas fem punkter kan inte rädda världen. Så länge man säljer mer fosila bränslen för varje år så stiger jordens medeltemperatur. Med de konsekvenser det får.
2023-01-01, 20:43
Medlem
Citat:
Tyvärr verkar många göra det med tanke på den klimathysteri som råder hos den stora massan.
Det var 2019 som var hennes storhetstid

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in