2022-10-07, 18:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Skulle inte förvåna mig. Kanske dags för Greta att bli den riktiga Greta med hund, häst, eget boende, kanske så småningom familj - och sluta vara den uphaussade "klimat"-aktivisten? Sedan blir väl några "gubbar" ledsna, när de tappar sin idol med "vackra och omtänksamma händer". ;-)

Vem är förresten Gretahataren? Finns det några länkbara exempel då han eller hon uttryckt hat eller hot mot Greta?
Sök på Asle Toje här i tråden.
Citera
2022-10-07, 19:04
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sök på Asle Toje här i tråden.

Aha... OK... "hatare"... *asgarv*
Citera
2022-10-08, 03:33
Medlem
Citat:
Läste nyligen ett reprtage om "vad hände sen" där man får träffa Gretas järngäng, delar av inre cirkeln i FFF. Och där beskrivs något som skulle kunna liknas med någon som försöker greppa tag i Greta när hon halkar runt på isen.

https://www.thenation.com/article/ac...4-years-later/

Ja men det låter väl fint, ändå?
"Jag försökte gripa tag om den lilla flickan då hon dansade så verkligt avancerat så att hon riskerade att ramla. Jag tog ett stadigt tag om den verkligt vänliga flickan med mina ömsinta händer, drog henne vänligt därifrån och bjöd henne på verkligt varm drickchoklad på caféet"

Vet Säpo om detta? Men NÄÄJ, det är ju verkligt hemligt, det är bara den inre kretsen som känner till de mest hemliga delarna av flickans liv och leverne!
Gud förbjude att kreti och pleti nånsin skulle få reda på något! Fast varför då skriva spaltmeter på Flashback om precis allt som rör flickan, och samtidigt påstå sig vara hennes bästa vän/älskare/partner etc etc, samt hävda att man är hennes mest förtrolige?

Förresten så skickade Greta till mig helt nyligen en bild på hennes byrålåda med underkläder. Det verkar som att hon föredrar verkligt tajta kalsonger, EJ trosor.
Citera
2022-10-08, 03:40
Medlem
Citat:
Jag skulle inte vilja kalla Greta för utvecklingsstörd. Vad gäller gamla gubbar så finns det många som gillar lammkött - vet inte om / vad / hur man ska göra något åt det. Osunt är det, åtminstone ur vissa synvinklar. Jag kan tro att Lavrov inte delar denna åsikt. ;-)

Å andra sidan, ska "de stora" ledarna (typ den s.k. "kommendoeren") ha gympaledare på sina möten så kan de väl betala någon som har det som yrke och som behöver sin inkomst.

Tycker du att Greta har utvecklats till att bli en mogen, vuxen kvinna? Tveksamt va? Så ja, hon är utvecklingsstörd i ordets rätta bemärkelse.
För övrigt anser och nästan kräver jag att denna "kommendören" måste ut i ljuset! Vet du/ni vem denne är?
Citera
2022-10-08, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hon har underbara ögon.

Naturligt är bäst, men man kan ha någon enstaka detalj man gillar.

En jag var tillsammans med brukade aldrig göra något mer än att måla naglarna, och det enda min nuvarande kärlek gör är att färga håret. Som ostasiat ser det dumt ut med enstaka gråa hår bland det svarta.

Några har trott att Greta har Downs syndrom baserat på hur hennes ögon ser ut. Men visst, alla har vi olika smak och det är förstås bara bra

Men innan man drunknar i Gretas vackra ögon och vackra händer så kan det ju vara på sin plats att lyssna på vad hon säger.

Om hon fick bestämma så skulle det vara slut för din kärlek att åka hem och hälsa på släkt och vänner i sitt ostasiatiska hemland. (Om ”hen” inte reser helt utsläppsfritt, förstås.) Våra CO2-utsläpp ska ner till i princip noll, och då är givetvis alla flygresor och dieselbåtar helt otänkbara. Och när hon kommer på att hon inte bara är klimat- utan även miljöaktivist lär hon vilja förbjuda hårfärgningsmedel. Det är bara för din kärlek att gilla läget och acceptera sitt åldrande.

Har du inte hört när Greta kaxigt och belåten säger ”Change will come, whether you like it or not”? Det blir till att äta insekter också.

Hade Greta haft något att säga till om så hade hon varit mycket farlig. Lyckligtvis tar inga vettiga människor henne på allvar.

Citat:
Det vart inget fredspris till Greta i år heller. Några Human Rights töntar fick det istället....

Vad är det för töntigt med dem?

På vilket sätt hade det varit bättre att ge fredspriset till en tonårstjej med psykiska problem som omväxlande läser tal innantill från ett papper (där gudarna vet vem som står för innehållet) och omväxlande staplar tomma och osammanhängande floskler i intervjuer?

Nobelkommittén hade gjort sig till ett åtlöje.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://www.elle.com/uk/life-and-cul...nberg-profile/

Ellebilderna: Tvi satan. Sämre än en genomsnittlig Instagrambrud. (Fotografens fel, inte Gretas)

Och denna ständiga brittiska koppling. Att Greta uppträder i Bristol som är en slags scen för vänsterupptåg kan man förstå. Den snygga muralmålningen uppfördes även där. (Deras "BLM" härjade också där. De har någon skum, tidigare borgmästare och klimatskojare som fått pengar från Bryssel) Hennes "kopplingar" till Attenborough, Kung Charles, British Museum, programledare på BBC. Hennes resor till Storbritannien och hennes uppstyltade brittiska accent verkar del i att smutskasta britterna efter Brexit.

Någon bild tagen i en botanisk trädgård. Man försöker koppla henne till vetenskap. Ungefär som släktskapet som går via Arrhenius bakåt mot en Linné-lärljunge och botanik. Bara nys ur vetenskaplig synpunkt.

Man försöker koppla henne till vetenskap och smutskasta brittisk vetenskap med hennes kvasivetenskap.

Bra beskrivning, tack Ja, Charles är ju en riktig alarmist av typen ”only five years left”, ”only ten years left”, men mycket till vetenskapsman är han ju inte. Vad jag förstår är det många britter som tröttnat på BBC:s utveckling och vänder det ryggen, på samma sätt som många här i Sverige spyr på SVT och TV4. Och Extinction Rebellion har närmast blivit lynchade när de hindrar trafiken. Men Greta kämpar oförtrutet på för att försöka få till rätt accent.

Oturligt nog - för dem - flaggar tydligen den nya brittiska regeringen för fracking i Nordsjön, på samma sätt som Sverige eldar olja för fullt och Tyskland ökar sin kolförbränning. Någon måste vara realist när miljö- och klimattomtarna inte vill, eller kan, vara det.

Citat:
Människorättstöntar, klimaträttvisetöntar, skolstrejkstöntar... Similar sh-t, just different name. Någon fick det iaf. ;-)

Vi får se vad som händer nästa år på den fronten. Greta lär bli nominerad igen. ...och igen..

EDIT: tydligen var det en vitryss och två människorättsorganisationer från Ukraina och Ryssland som värderades högre än Greta. Fredspriset är ju - trots allt - en dagsnotering över det politiskt korrekta. Har inget att göra med vare sig vetenskap eller varaktiga värden. Med tanke på Ukrainakriget så är inte Greta dagsfärsk längre. Blir det dock fred i Ukraina så lär fredsmäklarna (eller stridande parterna dvs Zelenski och Putin) få priset, och inte Greta.

Om Greta följer inspiratoerens råd och på egen hand lyckas mäkla fred i Ukraina (så som inspiratoeren hoppas och tror) så lär hon vara självskriven till Nobels fredspris. Man kan dock undra över hur bra kontakter Greta har med maktens boningar i Moskva och Kiev. Och på tal om kriget: har Greta uppmärksammat att kriget i Ukraina och förstörelse av den tunga industrin i Donbass kan med automatik leda till lägre koldioxidutsläpp i det området? Industrier står still, kol bränns inte i stålverken.

Om Greta är så kapabel som Inspiratoeren inbillar sig, ja. Då är hon säkert självskriven som mottagare. Annars?

Citat:
Det var väl redan förutsett att de skulle luta åt någonting som kunde anspegla på Ukrainadramat. Sen det var över 300 icke namngivna nominerade, och fredsprisjuryn har en tendens att plocka fram helt okända namn ur högen.
Det sitter ju en erkänd Gretahatare med veto i juryn också.
Jaja , det hade varit kul om detta blivit Gretas år. Men vi har ju ivarjefall boksläppet i slutet på månaden att se fram imot. Det blir nog en snackis som räcker en bit in i november. Sen brukar det bli juluppehåll med Gretanyheter.
I ELLE reportaget så fick man en liten inblick i boken då journalisten verkade ha läst den.
Nånting säger mig att The Climate Book kommer vara ett avslut på den Greta såsom vi tidigare lärt känna den. Och att hon kommer gå vidare med annat. Bara en spekulation.

Jaru, vilken snackis det kommer att bli! Alla kommer förstås att prata om hennes böcker och skynda sig att läsa dem. Givetvis kommer de att utses till ÅRETS JULKLAPP.

Vi får se om din magkänsla visar rätt betr hennes framtid. Kan också föreställa mig det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Tycker du att Greta har utvecklats till att bli en mogen, vuxen kvinna? Tveksamt va? Så ja, hon är utvecklingsstörd i ordets rätta bemärkelse.
För övrigt anser och nästan kräver jag att denna "kommendören" måste ut i ljuset! Vet du/ni vem denne är?

Nej, det verkar vara en mystisk filur. Kanske någon icke-binär butchflata med tvåfärgat hår?

Känns som Greta drar till sig allt mer märkliga existenser. Det kanske bara är naturligt ..?
Citera
2022-10-08, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?
En tragisk figur, som trots tjugo års ålder ej utvecklat bröst. Vore jag hennes mor skulle jag uppsöka hjälp, snarast.
Citera
2022-10-08, 06:39
Medlem
FindAways avatar
En del tror på Gud, och andra på Greta'
Lika töntigt båda alternativen
Citera
2022-10-08, 08:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
En del tror på Gud, och andra på Greta'
Lika töntigt båda alternativen
Jag vill bara påpeka att många tror på både Greta och Gud. En diakon har t.ex. förkunnat att Greta är en profet.

mvh
/Besserwisser
Senast redigerad av wwr 2022-10-08 kl. 08:41.
Citera
2022-10-08, 08:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Bra beskrivning, tack Ja, Charles är ju en riktig alarmist av typen ”only five years left”, ”only ten years left”, men mycket till vetenskapsman är han ju inte. Vad jag förstår är det många britter som tröttnat på BBC:s utveckling och vänder det ryggen, på samma sätt som många här i Sverige spyr på SVT och TV4. Och Extinction Rebellion har närmast blivit lynchade när de hindrar trafiken. Men Greta kämpar oförtrutet på för att försöka få till rätt accent.

Oturligt nog - för dem - flaggar tydligen den nya brittiska regeringen för fracking i Nordsjön, på samma sätt som Sverige eldar olja för fullt och Tyskland ökar sin kolförbränning. Någon måste vara realist när miljö- och klimattomtarna inte vill, eller kan, vara det.
Det har du rätt i. Samarbetet med Extinction Rebellion är ytterligare något som förknippar Greta med Storbritannien. En av grundarna kommer från Wales. Hallam har haft organisk farm bara två timmars bilfärd från Bristol där Greta har hållit stor föreställning.
Citera
2022-10-08, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det har du rätt i. Samarbetet med Extinction Rebellion är ytterligare något som förknippar Greta med Storbritannien. En av grundarna kommer från Wales. Hallam har haft organisk farm bara två timmars bilfärd från Bristol där Greta har hållit stor föreställning.

Samma Hallam som kom i blåsväder när han tonade ner Förintelsen, eller hur det var? Det i kombination med att folk blir rasande på XR aktioner gör hur som helst att det är ganska osmart av Greta att uttrycka stöd för dem. Hade inte F4F också ett tätt samarbete med dem under Turinjippot?

Det lär, som tidigare nämnts, bara vara en tidsfråga innan ett utryckningsfordon försenas eller fastnar helt pga XR m.fl. fastlimningar med katastrofala följder som ingen kan blunda för. (Det diskuterades ju ett tag huruvida en ambulans som blivit fördröjd på E4:an utanför Stockholm nyligen hade lett till ett dödsfall. Vad jag vet kunde inget bevisas.)

För några år sen hyllade Greta BLM högljutt (tror t.o.m. i sitt Sommarprogram), men sen kom allt fler rapporter om deras våldshandlingar osv och den tidigare acceptansen för dem sjönk som en sten. Är det därför hon i svepande ordalag numera bara är antirasist?

Men varför det är ”rasistiskt och kolonialistiskt” om staten gör gruvprospektering på samisk jord men helt OK när etiska svenska djurbönder får sina marker förstörda begriper inte jag. Och skulle hon få frågan av en journalist som gör sitt jobb skulle hon garanterat inte kunna formulera ett logiskt sammanhängande svar.

Hon rabblar bara ur sig vänsterfloskler som ett pärlband, utan att ha tänkt igenom vad hon säger. De som tyckte för fyra år sedan att hon var en puttinuttig liten tös som bara ville ha en framtid, de tycker fortfarande likadant. Och tänka sig, hon satt ju hos Skavlan och berättade om Keelingkurvan. Så duktig hon måste vara!!!!! Och intelligent!!!! Hur mycket hon och hennes beteende och retorik än har ändrat sig. Plus att effekterna av den huvudlösa grön-röd energipolitiken nu börjar göra sig påminda på allvar.

Är detta en variant på Rheinfeldts ”Det sovande folket”? Hur man kan hylla Greta utan att först ha lyssnat på vad hon faktiskt säger är för mig en gåta.

Men om hennes kommande boksläpp inte blir en kassasuccé för förlagen så lär även de låta henne försvinna ut bakvägen.

Fast Greta har ju lovat att skolstrejka varje fredag tills Sverige följer Parisavtalet (vilket ser ut att inte ske), så hon kommer nog att klämma fram en selfie i evigheter. Och hon och hennes vänner (undrar hur många som har en diagnos?) kan ju fortsätta att ses på Caféet, tramsa om en älgkult och drömma om Revolutionen. Fler än en politisk ledare har ju efterfrågat Klimatdiktatur.

Vad det skulle kunna innebära vill nog varken Greta eller hennes beundrare veta.
Citera
2022-10-08, 11:31
Medlem
Giant Squids avatar
Greta Thunberg i en lång gästkrönika i The Guardian.
Ett editerat extrakt ur hennes The Climate Book.

Greta Thunberg on the climate delusion: ‘We’ve been greenwashed out of our senses. It’s time to stand our ground
https://www.theguardian.com/environm...-of-our-senses
Citera
2022-10-08, 11:47
Medlem
100% en puppet som skapades av eliten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback