Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Jag menar inte Tindraninni såklart. Kanske räcker med att titta dig i spegeln.
Jag orkar nog inte som dig att fylla en hel uppsats med intetsägande dråpor. Men jag tror nog att Greta har ganska så god kontakt med The Guardian ändo. Samma med DNs journo som hon skulle träffat idag. Hon behöver imte köa till dem utan tvärtom.
Du ”tror nog att Greta har ganska så god kontakt med The Guardian” ändå. Du vet förstås inte ett sk-t om hur de uppfattade att Greta bara bröt deras överenskommelse.
Man måste nog vara lite oempatisk själv om man inte förstår att det kan uppfattas som väldigt arrogant.
Men visst, den här journalisten (troligen med fotograf i släptåg) hade rest till Sverige för ett jobb och i sista minuten sa Greta att hon var för trött för att hon hade haft en jobbig dag. ”Shit happens!” sa de glatt och gick istället en sväng till Liseberg och Feskekörka.
Sen vet varken du eller jag om det hade rest några frilansjournalister dit som såg fram emot att sälja in en artikel.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Vi ska som sagt ha planeringsmöten. Greta verkar ha kommit fram till, att om hon nu ska göra något större, behöver det först planeras noga. Håller helt med henne här!
Har jag förstått saken rätt? Om man ska göra något större så behöver det först planeras noga?
Det var ju bra att poletten äntligen trillade ner hos Greta och dig. Tror det är självklarheter för de flesta andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Att jag tror att Greta är intresserad av en kille med sådana egenskaper, behöver inte alls innebära, att Greta inte är intresserad av en tjej med liknande egenskaper! Vissa gillar både tjejer och killar. För mig är det viktiga, att Greta blir glad med sina val! Vad vi är helt överens om sedan vi började lära känna varandra, är att vi gillar olika.
Om jag minns inlägget rätt så handlade det om att Greta ville träffa en kille som bl.a skulle hjälpa henne med disken.
Vore det inte bra om Gretas partner dessutom blev hennes ena privatsekreterare?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta visade sig även medverka i ett debattprogram om de utmaningar de unga möter i klimatfrågan, med Sensus och Svenska kyrkan!
Så visst har hon ett andligt intresse!
"Mod och motstånd"
https://youtu.be/Eew_XTDft4o
Hon är intresserad av klimatfrågan och får väl ställa upp på vad som erbjuds.
Men tack för länken! Ska titta på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta pluggar mera på sina 80%, än de flesta gör på 100%! Hon har som hon säger, lärt sig att bli mycket effektiv.
Vad gäller vad Greta kan uträtta i Rom föredrar jag, att ha en öppen fördomsfri attityd liksom Greta själv.
Hon brukar ju säga, att det omöjliga har blivit möjligt, när man har gjort det!
En sak är säker, lagstiftaren kan alltid ändra på gällande lag och detta gäller även för andliga lagar. Vi får se, om vi lever!
För det första har du själv medgett att Greta har slutat skolstrejka, så vad menar du med ”sina 80 %”?
Å andra sidan stod det i en intervju i Aftonbladet att hon ”läser samhällsvetenskapliga ämnen”, inte att hon läser programmet. Så det där med 80’% kanske stämmer ändå?
Men varför håller då
Giant.Squid på och tjatar om att hon studerar på heltid?
Ni får nog börja koordinera era berättelser. Som det är nu går ingen av er att ta på allvar.