2022-09-26, 01:50
Medlem
Vad gäller en viss bläckfisks förslag, att jag skulle dela inbjudningsbilder från skyddad kanal är det helt omöjligt

Greta tål bra, när jag skvallrar lite om hennes strumpor, info som var hämtad från en icke skyddad videokanal.

Hon skulle däremot inte tåla om jag visar info med sekretess från en skyddad kanal, om vilka som deltar i internationella överläggningar. Då bryter jag sekretessförbindelsen.

Då skulle hon med rätta bli riktigt arg, och dessutom skulle jag bryta mot gällande regelverk. Detta är även mot Flashbacks egna regler, så du ville uppenbarligen få mig utesluten från Flashback.

Varför då!? Jag har debatterat sansat och lugnt!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-26 kl. 01:53.
2022-09-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag menar inte Tindraninni såklart. Kanske räcker med att titta dig i spegeln.

Jag orkar nog inte som dig att fylla en hel uppsats med intetsägande dråpor. Men jag tror nog att Greta har ganska så god kontakt med The Guardian ändo. Samma med DNs journo som hon skulle träffat idag. Hon behöver imte köa till dem utan tvärtom.

Du ”tror nog att Greta har ganska så god kontakt med The Guardian” ändå. Du vet förstås inte ett sk-t om hur de uppfattade att Greta bara bröt deras överenskommelse.

Man måste nog vara lite oempatisk själv om man inte förstår att det kan uppfattas som väldigt arrogant.

Men visst, den här journalisten (troligen med fotograf i släptåg) hade rest till Sverige för ett jobb och i sista minuten sa Greta att hon var för trött för att hon hade haft en jobbig dag. ”Shit happens!” sa de glatt och gick istället en sväng till Liseberg och Feskekörka.

Sen vet varken du eller jag om det hade rest några frilansjournalister dit som såg fram emot att sälja in en artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vi ska som sagt ha planeringsmöten. Greta verkar ha kommit fram till, att om hon nu ska göra något större, behöver det först planeras noga. Håller helt med henne här!

Har jag förstått saken rätt? Om man ska göra något större så behöver det först planeras noga?

Det var ju bra att poletten äntligen trillade ner hos Greta och dig. Tror det är självklarheter för de flesta andra.

Citat:
Att jag tror att Greta är intresserad av en kille med sådana egenskaper, behöver inte alls innebära, att Greta inte är intresserad av en tjej med liknande egenskaper! Vissa gillar både tjejer och killar. För mig är det viktiga, att Greta blir glad med sina val! Vad vi är helt överens om sedan vi började lära känna varandra, är att vi gillar olika.

Om jag minns inlägget rätt så handlade det om att Greta ville träffa en kille som bl.a skulle hjälpa henne med disken.

Vore det inte bra om Gretas partner dessutom blev hennes ena privatsekreterare?

Citat:
Greta visade sig även medverka i ett debattprogram om de utmaningar de unga möter i klimatfrågan, med Sensus och Svenska kyrkan!

Så visst har hon ett andligt intresse!

"Mod och motstånd"

https://youtu.be/Eew_XTDft4o

Hon är intresserad av klimatfrågan och får väl ställa upp på vad som erbjuds.

Men tack för länken! Ska titta på den.

Citat:
Greta pluggar mera på sina 80%, än de flesta gör på 100%! Hon har som hon säger, lärt sig att bli mycket effektiv.

Vad gäller vad Greta kan uträtta i Rom föredrar jag, att ha en öppen fördomsfri attityd liksom Greta själv.

Hon brukar ju säga, att det omöjliga har blivit möjligt, när man har gjort det!

En sak är säker, lagstiftaren kan alltid ändra på gällande lag och detta gäller även för andliga lagar. Vi får se, om vi lever!

För det första har du själv medgett att Greta har slutat skolstrejka, så vad menar du med ”sina 80 %”?

Å andra sidan stod det i en intervju i Aftonbladet att hon ”läser samhällsvetenskapliga ämnen”, inte att hon läser programmet. Så det där med 80’% kanske stämmer ändå?

Men varför håller då Giant.Squid på och tjatar om att hon studerar på heltid?

Ni får nog börja koordinera era berättelser. Som det är nu går ingen av er att ta på allvar.
2022-09-26, 08:01
Medlem
Citat:
Greta visade sig även medverka i ett debattprogram om de utmaningar de unga möter i klimatfrågan, med Sensus och Svenska kyrkan!

"Mod och motstånd"

Har nu tittat i 20 minuter och det får räcka.

Vilket svamlande de där unga kvinnorna klämde ur sig.

Greta ser välmående ut i fråga om sin vikt, vilket förstås är positivt. I övrigt känns hon lite trött och oengagerad. Av det jag såg nämnde hon inget om andlighet.

Men hon fick åtminstone in att Sverige är rasistiskt och någon formulering från IPCC. Vet hon att de har tonat ner sina prognoser? Att de säger att de flesta extremväder inte alls kan hänföras till det Greta och hennes ”kompisar” påstår?

Själv är jag ganska övertygad om att hon inte alls har läst deras vetenskapliga rapporter. Hon är mer fokuserad på ”systemskifte” än på naturvetenskap.

Men vi får förstås önska henne lycka till med bokförsäljningen Har hon förklarat vad som ska hända med den eventuella vinsten?
2022-09-26, 08:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

"Mod och motstånd"

En annan vinkling (som inte alls handlar om Gretas andlighet) skulle kunna vara av att Greta har ett intresse av att torgföra sitt, sk-tdetsamma via vilka kanaler. Och Svenska Kyrkan (precis som många andra kristna samfund) kämpar för att behålla skenet av relevans i ett samhälle där de gamla troende håller på att dö ut och de nya är inte tillräckligt för att fylla kyrkobänkarna.
2022-09-26, 08:39
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Varför då!? Jag har debatterat sansat och lugnt!
Que???
2022-09-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
En annan vinkling (som inte alls handlar om Gretas andlighet) skulle kunna vara av att Greta har ett intresse av att torgföra sitt, sk-tdetsamma via vilka kanaler. Och Svenska Kyrkan (precis som många andra kristna samfund) kämpar för att behålla skenet av relevans i ett samhälle där de gamla troende håller på att dö ut och de nya är inte tillräckligt för att fylla kyrkobänkarna.

Ja, precis så.

Om Greta själv hade varit troende/andligt intresserad så tror jag det hade märkts vid det här laget.

Hade hon ens blivit andligt invigd och fått en vacker sjal om hon skulle ha genomgått First Nations normala procedurer? Förstås omöjligt att veta. Men vad vi vet är att tiden var knapp, Svante och Greta skulle snart flänga vidare i låne-Teslan och någon eller några ville hamna i rampljuset.

Nu är det väl hög tid för henne att bli shaman i Lappland?

Citat:
Que???

2022-09-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En sametjej och ytterligare en avdankad rödhårig gruvhatare från Gävletrakten samt en filippiner som förmodligen bara är där för att fylla upp kvoten av mörkhyade + Greta. Gruvan verkar de i alla fall ha glömt. 1-2 likes i Facebook. Ja, ja.
Det är väl Svante som sköter Facebook åt Greta™? Där står att läsa under Introduktion:
"18 year old climate and environmental activist with Asperger’s #fridaysforfuture"

Jag tycker nog det är lite dåligt att inte ha koll på hur gamla ungarna är.
2022-09-26, 10:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har nu tittat i 20 minuter och det får räcka.

Vilket svamlande de där unga kvinnorna klämde ur sig.

Greta ser välmående ut i fråga om sin vikt, vilket förstås är positivt. I övrigt känns hon lite trött och oengagerad. Av det jag såg nämnde hon inget om andlighet.

Men hon fick åtminstone in att Sverige är rasistiskt och någon formulering från IPCC. Vet hon att de har tonat ner sina prognoser? Att de säger att de flesta extremväder inte alls kan hänföras till det Greta och hennes ”kompisar” påstår?

Själv är jag ganska övertygad om att hon inte alls har läst deras vetenskapliga rapporter. Hon är mer fokuserad på ”systemskifte” än på naturvetenskap.

Men vi får förstås önska henne lycka till med bokförsäljningen Har hon förklarat vad som ska hända med den eventuella vinsten?

Har också tittat på det. De svarar inte riktigt på frågor som ställs. Mest floskler. Vet inte ens om Greta vet vilken grundläggande livstilsändring hon pratar om. Däremot märker man i hennes rörelsemönster en under ytan bubblande ångest, tycker faktiskt synd om tjejen som blev inhivad i detta.

Att Greta fick med att Sverige är kolonialt och rasistiskt var för att hon promptades därtill av intervjuledaren. Däremot har jag inga större problem med Gretas påstående om, att Sverige bör ta bort den proverbiala bjälken från sitt öga, innan man ger sig på grandet i andras ögon. Å andra sidan tillhör även detta kategorin självklarheter och floskler. Sedan kan man ju fråga sig var de hittade intervjuaren. Efter frågan som ställs vid 21:25 tittar tjejerna på varandra, för de har inte förstått rappakaljan. Greta ser helt ställd ut och Sara-Elvira börjar småskratta. Men bra att Greta ser att hon har skyldighet att bry sig om torka var som helst i världen och vad den kan leda till. ;-)

Vid 24:20 öppnar hon dock kanonluckorna och avfyrar en bredsida mot prällarna. :-)

Men nej, andlighet lyser med frånvaro. Snarare understryker Greta att det handlar om att hon vill ha ett tillfälle till för att torgföra sitt.
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-09-26 kl. 10:39.
2022-09-26, 10:33
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är väl Svante som sköter Facebook åt Greta™? Där står att läsa under Introduktion:
"18 year old climate and environmental activist with Asperger’s #fridaysforfuture"

Jag tycker nog det är lite dåligt att inte ha koll på hur gamla ungarna är.

Har man för mycket (eller för lite) i skallen så kanske tänker man inte alltid på sådant som ungarnas ålder. :-)
2022-09-26, 10:55
Medlem
Citat:
Har också tittat på det. De svarar inte riktigt på frågor som ställs. Mest floskler. Vet inte ens om Greta vet vilken grundläggande livstilsändring hon pratar om. Däremot märker man i hennes rörelsemönster en under ytan bubblande ångest, tycker faktiskt synd om tjejen som blev inhivad i detta.

Att Greta fick med att Sverige är kolonialt och rasistiskt var för att hon promptades därtill av intervjuledaren. Däremot har jag inga större problem med Gretas påstående om, att Sverige bör ta bort den proverbiala bjälken från sitt öga, innan man ger sig på grandet i andras ögon. Å andra sidan tillhör även detta kategorin självklarheter och floskler. Sedan kan man ju fråga sig var de hittade intervjuaren. Efter frågan som ställs vid 21:25 tittar tjejerna på varandra, för de har inte förstått rappakaljan. Greta ser helt ställd ut och Sara-Elvira börjar småskratta. Men bra att Greta ser att hon har skyldighet att bry sig om torka var som helst i världen och vad den kan leda till. ;-)

Vid 24:20 öppnar hon dock kanonluckorna och avfyrar en bredsida mot prällarna. :-)

Men nej, andlighet lyser med frånvaro. Snarare understryker Greta att det handlar om att hon vill ha ett tillfälle till för att torgföra sitt.

Tack för recensionen Hoppas att fler vill lägga ner en stund på att kolla på inspelningen. Jag får nog bita i det sura äpplet och se hela.

Jag tycker som du att Greta inte alltid ser ut att må bra. Ibland stirrar hon ner i golvet med en sammanbiten min och ibland känns hon t.o.m. lite nervös.

Jag irriterade mig redan på inledningen, när intervjuaren pratar om översvämningarna i Pakistan som om de givetvis är en konsekvens av "klimatförändringarna" som i sin tur givetvis är en konsekvens av "västvärldens förbränning av fossila bränslen och tillhörande rasism/kolonialism".

Är själv inte naturvetare men är övertygad om att ingen seriös sådan skulle våga påstå att översvämningarna tvungetvis beror på mänsklig påverkan eller att de hade sluppit sådana med mindre rasism/mer koldioxidskatter/mer utsläppsrätter.

Redan där sjunker de som stenar när de visar att de saknar förmåga till kritiskt tänkande.

Nu väntar vi bara på att höra "Stasi-agenten" Jackelen och alarmisten Rockström i deras djupgående klimatanalys med Greta. Och att hon ska flasha med sina utmärkelser, som Inspiratoeren berättade så engagerat om
2022-09-26, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack för recensionen Hoppas att fler vill lägga ner en stund på att kolla på inspelningen. Jag får nog bita i det sura äpplet och se hela.

Jag tycker som du att Greta inte alltid ser ut att må bra. Ibland stirrar hon ner i golvet med en sammanbiten min och ibland känns hon t.o.m. lite nervös.

Jag irriterade mig redan på inledningen, när intervjuaren pratar om översvämningarna i Pakistan som om de givetvis är en konsekvens av "klimatförändringarna" som i sin tur givetvis är en konsekvens av "västvärldens förbränning av fossila bränslen och tillhörande rasism/kolonialism".

Är själv inte naturvetare men är övertygad om att ingen seriös sådan skulle våga påstå att översvämningarna tvungetvis beror på mänsklig påverkan eller att de hade sluppit sådana med mindre rasism/mer koldioxidskatter/mer utsläppsrätter.

Redan där sjunker de som stenar när de visar att de saknar förmåga till kritiskt tänkande.

Nu väntar vi bara på att höra "Stasi-agenten" Jackelen och alarmisten Rockström i deras djupgående klimatanalys med Greta. Och att hon ska flasha med sina utmärkelser, som Inspiratoeren berättade så engagerat om
Har också tittat.Tycker inte heller att hon verkar må så bra.Väldigt sammanbiten precis som du säger.Även nervös.
2022-09-26, 15:31
Medlem
Ska bara säga, att man som Greta kan vara kritisk mot mycket i kyrkorna, vara fritänkare, och ändå vara mycket andligt engagerad och intresserad.

Greta blev välsignad och vigd inte bara en utan ovanligt nog tre gånger av First nations, vid möten både i Toronto, Vancouver och Pine Ridge. Sådant görs aldrig utan föregående kontroller, även om tiden är knapp.

Normalt sker vigning inte heller utan flera års föregående godkänd utbildning, både i alternativ medicin och tro, och ofta även med en helt vanlig vårdutbildning. Detta gjorde man undantag för i Gretas fall, men hon är uppmanad, att skaffa likvärdig passande utbildning, vid för henne passande tillfälle.

Greta är verkligt intelligent och överbegåvad, men är även högkänslig. Hennes känsliga händer blir lugnare när de får sysselsätta sig med något som broderi och korsstygn. Under de virtuella intervjuerna och konferenserna hemma gör Greta mycket ofta sådant. Tror att hon behöver börja med detta även på vanliga presskonferenser och debatter.

Poletten om att det behövdes utförlig planering trillade ner mycket tidigt hos mig och hos dans- och musiktjejerna i F4F, som var vana vid omfattande träning och förberedelser inför olika framträdanden. Greta själv ville däremot mycket länge improvisera och sa tyvärr Nej till dans- och musiktjejernas mycket goda förslag om regelbundna planeringsträffar med fika. Nu verkar Greta vara på väg, att inse att god planering behövs, men jag är ännu inte säker på tjejen här. Vi får hoppas på en god dialog!

https://capricornscience.com/greta-thunberg-has-been-named-woman-who-came-from-the-heavens/
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-26 kl. 16:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in