2022-05-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hur tokigt får det lov att bli. Är man i så uselt skick är man väl inte så knäpp så man ställer upp på intervjuer. Då avstår man väl med sunt förnuft.Det borde väl vara någon i hennes närhet som kan sätta stopp och reagera.Eller är det påtryckningar från andra som gör att hon måste ställa upp. När hon fnissar och säger att hon tror, då kunde hon väl svarat mycket bättre. Vore bra med fler sådana intervjuer tycker jag
Greta har haft som inställning att hon måste ställa upp oavsett hur hon mår, för att verka för ett bättre klimat och en bättre miljö! Svante har sagt att hon varit väldigt plikttrogen, jag skulle säga varit extremt plikttrogen."The show must go on!"

Som jag berättade ställde hon upp på presskonferensen i Davos, fast hon då hade värre influensa och hade klagat att hon både hade hög feber och mådde rejält illa. Stackars Greta tror jag mest då pinades och var livrädd för att skita på sig inför rullande kameror. Det är omöjligt att ge bra svar i en sådan väldigt utsatt situation!

Nej, jag lider med Greta när hon ställt upp fast hon varit dålig. Hon skulle kunna ha valspråket Plikten framför allt. Jag var helt emot presskonferensen i Davos och sa åt Greta att även statsministrar och presidenter brukar ta sjukledigt i en sådan situation. Tyvärr körde hon ändå presskonferensen. Dock tog hon sedan en enda dags sjukledigt, så lite lyssnade hon ändå på varningarna som hon då fick som tur var!

Som ledare fattar man dåliga beslut om man själv mår dåligt. Därför gäller det att ta väl hand om sig. Denna polett börjar nu sakta trilla ner i Greta så envisa hjärna!
Vill att Greta ska göra bästa möjliga intryck när hon intervjuas!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-17 kl. 18:13.
2022-05-17, 18:18
Medlem
Citat:
Hur vill Greta själv att syftena i stiftelsen ska vara?
Hon har vad jag vet bara sagt, att hon är öppen för positiva förändringar. Greta är väldigt försiktig rörande att kommentera stiftelsen.
2022-05-17, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har haft som inställning att hon måste ställa upp oavsett hur hon mår, för att verka för ett bättre klimat och en bättre miljö! Svante har sagt att hon varit väldigt plikttrogen, jag skulle säga varit extremt plikttrogen."The show must go on!"

Som jag berättade ställde hon upp på presskonferensen i Davos, fast hon då hade värre influensa och hade klagat att hon både hade hög feber och mådde rejält illa. Stackars Greta tror jag mest då pinades och var livrädd för att skita på sig inför rullande kameror. Det är omöjligt att ge bra svar i en sådan väldigt utsatt situation!

Nej, jag lider med Greta när hon ställt upp fast hon varit dålig. Hon skulle kunna ha valspråket Plikten framför allt. Jag var helt emot presskonferensen i Davos och sa åt Greta att även statsministrar och presidenter brukar ta sjukledigt i en sådan situation. Tyvärr körde hon ändå presskonferensen. Dock tog hon sedan en enda dags sjukledigt, så lite lyssnade hon ändå på varningarna som hon då fick som tur var!

Som ledare fattar man dåliga beslut om man själv mår dåligt. Därför gäller det att ta väl hand om sig. Denna polett börjar nu sakta trilla ner i Greta så envisa hjärna!
Vill att Greta ska göra bästa möjliga intryck när hon intervjuas!

Sen att man smittar ner ett helt gäng är väl inte så noga.Att tänka på andra är visst hell ointressant
2022-05-17, 18:51
Avslutad
Citat:
Hon har vad jag vet bara sagt, att hon är öppen för positiva förändringar. Greta är väldigt försiktig rörande att kommentera stiftelsen.

Ja,det är väl i första hand att hon pratar med sina föräldrar ang stiftelsen
2022-05-17, 18:51
Medlem
Citat:
Vet att Greta i första hand oroar sig för Mapa, alltså särskilt utsatta marginaliserade befolkningar i tredje världen. Numera har Greta ett dubbelt underifrånsperspektiv. Hon menar att det är alltid de fattiga som drabbas värst men även, att all sann förändring kommer underifrån!

Greta gör så gott hon kan och brinner av engagemang, men ingen är felfri.

Gör man som Greta väldigt många intervjuer, kommer inte alla svar att vara bra, även om man är verkligt skicklig. Det är omöjligt att vara i toppform jämt! Greta har ibland tyvärr även gjort intervjuer halvsvältande, och även den bästa hjärnan blir tyvärr negativt påverkad av sådant. Ätstörningar ger lätt vissa närminnes- och koncentrationsstörningar.

Till sist, vad gäller syftena för stiftelsen i Gretas namn, hade det varit mycket bättre, om målen även hade innehållit ett personligt stöd till Greta för utövandet av hennes viktiga uppgifter. Verkade faktiskt för detta, men förlorade i beslutet om målen. Stiftelsens syften går dock som sagt, att delvis förändra med permutation.

Det är förstås jättegulligt att Greta vurmar för fattiga länder men vad har det med klimatet att göra? Skulle de bli mindre fattiga och utsatta om den fossila förbränningen minskar?

Citat:
Sen att man smittar ner ett helt gäng är väl inte så noga.Att tänka på andra är visst hell ointressant

Absolut är det så. Det här var förvisso före pandemin och ”stanna alltid hemma om du känner dig sjuk!”, men givetvis lika känt då som nu att man riskerar att smitta andra med sitt virus.

Det är inte lojalitet att exponera sig för andra om man är sjuk. Det är egoistiskt och cyniskt. Kanske någon med t.ex lungsjukdom eller cancerpatient som drabbas?
2022-05-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ja,det är väl i första hand att hon pratar med sina föräldrar ang stiftelsen

Innan de ändrar sina stadgar får man väl utgå från att inga pengar fördelas till Greta.

Men om någon ser Svante cruisa omkring i en flashig, bepansrad Tesla på Norr Mälarstrand får ni gärna lägga upp ett foto här
2022-05-17, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Innan de ändrar sina stadgar får man väl utgå från att inga pengar fördelas till Greta.

Men om någon ser Svante cruisa omkring i en flashig, bepansrad Tesla på Norr Mälarstrand får ni gärna lägga upp ett foto här

😅😅😅
2022-05-17, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är förstås jättegulligt att Greta vurmar för fattiga länder men vad har det med klimatet att göra? Skulle de bli mindre fattiga och utsatta om den fossila förbränningen minskar?

Absolut är det så. Det här var förvisso före pandemin och ”stanna alltid hemma om du känner dig sjuk!”, men givetvis lika känt då som nu att man riskerar att smitta andra med sitt virus.

Det är inte lojalitet att exponera sig för andra om man är sjuk. Det är egoistiskt och cyniskt. Kanske någon med t.ex lungsjukdom eller cancerpatient som drabbas?

Ja precis. Hur urbota korkad får man lov att bli.Med värre influensa,hög feber och illamående så kör hon på ändå.Så förbaskat tandlösa. Egoistisk så det skriker om det Skit i alla andra,viktigast är att jag får öppna näbben för jag är livsviktig enlig mig själv. Precis som du säger så kan tex cancerpatienter och lungsjuka drabbas svårt.
Sen som inspiratoeren skriker att nu har tydligen poletten trillat ner på Greta.Knappast säger jag då.
2022-05-17, 19:10
Avslutad
Citat:
Ja precis. Hur urbota korkad får man lov att bli.Med värre influensa,hög feber och illamående så kör hon på ändå.Så förbaskat tandlösa. Egoistisk så det skriker om det Skit i alla andra,viktigast är att jag får öppna näbben för jag är livsviktig enlig mig själv. Precis som du säger så kan tex cancerpatienter och lungsjuka drabbas svårt.
Sen som inspiratoeren skriker att nu har tydligen poletten trillat ner på Greta.Knappast säger jag då.

Inte tandlös😅 utan tanklöst
2022-05-18, 00:11
Medlem
Citat:
Inte tandlös😅 utan tanklöst
Jag skrev EJ, att poletten trillat ner hos Greta, bara att den börjat trilla ned hos henne, det är en viss skillnad! Greta är rädd för att skördarna minskar om värmen tilltar. Indiens regering som förut var så i delo med Greta, delar nu hennes rädsla och inför ett veteexportförbud! 😊🍍😊 P S Greta gillar även ananas!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-18 kl. 00:18.
2022-05-18, 00:49
Medlem
Citat:
Hur tokigt får det lov att bli. Är man i så uselt skick är man väl inte så knäpp så man ställer upp på intervjuer. Då avstår man väl med sunt förnuft.Det borde väl vara någon i hennes närhet som kan sätta stopp och reagera.Eller är det påtryckningar från andra som gör att hon måste ställa upp. När hon fnissar och säger att hon tror, då kunde hon väl svarat mycket bättre. Vore bra med fler sådana intervjuer tycker jag
Greta tänker enligt henne själv väldigt snabbt och har förutom det svar hon säger ofta flera andra alternativa svar på frågan i huvudet, enligt vad hon har sagt. Hon säger att hon ibland först tvekar lite, när hon väljer vilket av svaren som är bäst i den aktuella situationen och som hon ska säga och tillade, att hon ofta övertänker. Antar att Greta lätt fnissar till, när hon tänker på mer drastiska alternativa svar på frågan som hon har fått!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-18 kl. 01:15.
2022-05-18, 02:14
Medlem
Här kommer lite mer Greta-nostalgi. Hennes tal i Montreal, Canada!

Undrar när hon känner för en ny turné i Canada och kanske även i USA, fast kanske en mindre och mer avslappnad turné den här gången!?

Vancouver har hon lovat att återkomma till om det blir en ny resa över Atlanten!

https://youtu.be/n0bqG1GzlHU

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in