Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Hur tokigt får det lov att bli. Är man i så uselt skick är man väl inte så knäpp så man ställer upp på intervjuer. Då avstår man väl med sunt förnuft.Det borde väl vara någon i hennes närhet som kan sätta stopp och reagera.Eller är det påtryckningar från andra som gör att hon måste ställa upp. När hon fnissar och säger att hon tror, då kunde hon väl svarat mycket bättre. Vore bra med fler sådana intervjuer tycker jag
Greta har haft som inställning att hon måste ställa upp oavsett hur hon mår, för att verka för ett bättre klimat och en bättre miljö! Svante har sagt att hon varit väldigt plikttrogen, jag skulle säga varit extremt plikttrogen."The show must go on!"
Som jag berättade ställde hon upp på presskonferensen i Davos, fast hon då hade värre influensa och hade klagat att hon både hade hög feber och mådde rejält illa. Stackars Greta tror jag mest då pinades och var livrädd för att skita på sig inför rullande kameror. Det är omöjligt att ge bra svar i en sådan väldigt utsatt situation!
Nej, jag lider med Greta när hon ställt upp fast hon varit dålig. Hon skulle kunna ha valspråket Plikten framför allt. Jag var helt emot presskonferensen i Davos och sa åt Greta att även statsministrar och presidenter brukar ta sjukledigt i en sådan situation. Tyvärr körde hon ändå presskonferensen. Dock tog hon sedan en enda dags sjukledigt, så lite lyssnade hon ändå på varningarna som hon då fick som tur var!
Som ledare fattar man dåliga beslut om man själv mår dåligt. Därför gäller det att ta väl hand om sig. Denna polett börjar nu sakta trilla ner i Greta så envisa hjärna!
Vill att Greta ska göra bästa möjliga intryck när hon intervjuas!