Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Greta i sin lånade lägenhet följer folkbokföringslagen. Du får väl göra en anmälan om du tycker att detta inte stämmer. Fram tills dess så snackar du bara skit som vanligt.
Nej, så ser inte lagen ut. Lagen tar ingen hänsyn till om bostaden är ägd, hyrd, lånad eller ockuperad. Frågan är huruvida det handlar om att
Greta™ vill testa sina vingar och se om hon verkligen klarar av att bo självständigt. Hon kanske vill se huruvida hon klarar av att följa en normal dygnsrytm, sköta sin personliga hygien och ha en god kosthållning, utan hjälp av förälder eller boendestödjare. Då ger jag dig rätt, då är det ett tillfälligt boende. Men om det handlar om att
Greta™ verkligen har klippt bandet till föräldrahemmet, så är hon enligt lag skyldig att anmäla ändrad folkbokföringsadress till Skatteverket. Så ser lagen ut, och det är inte jag som skrivit den. Och du är lika bländande elokvent som alltid. Inga argument är lika övertygande som angrepp ad hominem, det är vad som kännetecknar en riktigt god debattör. Kudos.
Sedan undrar jag över hur
Greta™ tog sig till och från skolan i Södertälje?