Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-18, 19:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är extremt lite på 3 timmar för en kanal av den storleken.

Men kanalen är någon form av värdelös "top 10"-kanal så det rör väl sig om döda konton och köpta subscribers.
10k per dygn är inte extremt lite.

Greta får mer uppmärksamhet på ett dygn än vad alla i tråden får tillsammans under hela sina liv.
2021-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Greta får mer uppmärksamhet på ett dygn än vad alla i tråden får tillsammans under hela sina liv.

10,000 visningar på ett dygn är ingenting för en kanal med nästan 3 miljoner prenumeranter.

Kanalen i sig får dock inga visningar på några videos överhuvudtaget så det är inte bara Greta-videon. Verkar vara en så kallad död kanal.
2021-11-18, 20:03
Medlem
Trollmias avatar
Har alla glömt bort Skogsmulle och Skräptanten?

Ni säger att det är Greta som fått oss att leva mer klimatvänligt och inte slänga saker o ting i naturen - Jag kallar det för totalt skitsnack - när jag i lågstadiet, mellanstadiet och även upp på högstadiet så hade vi faktiskt folk som kom och föreläste om att leva miljövänligt (Håll Sverige Rent). Men det har försvunnit.. Det är inte intressant längre.

Det är tydligen borttaget i dagens skolgång vad det verkar som då man ser ungdomar slänger allting där de står trots att det finns soptunnor typ två meter ifrån dem.. de skiter i Gretas "How Dare You!!"-snack.. De är mer intresserade av nästa inne-grej på TikTok, nya skor, nya kläder...

Det Greta borde göra är att ge sig på Miljö snarare än Klimat... Se till att vi slänger vårt skräp på rätt ställe, återvinna så mycket som möjligt. Så o jucka på en scen med dålig sångröst - det inger ingen pålitlighet, snarare det får en att verka mer än barnslig och det vill hon väl inte vara nu när hon snart är 19 år och vuxen?

Låt oss vara ärliga - det är miljöförstöring i form av nedskräpning som vi reagerar på - inte på att Svensson åkte på en resa till Kanarieholmarna med flyg.

Och för i helskotta: Det finns ingen klimatförnekare i denna tråd, i Sverige, i hela världen - Klimat existerar och ändrar sig oavsett vad vi människor gör... vi kan kanske förminska det - men vill Moder Jord ändra klimatet - då gör hon det. Kolla bara vulkaners influens.
2021-11-18, 20:06
Medlem
Citat:

Det håller jag helt med om.

Frågan är varför det är så viktigt med ”uppmärksamhet”. Drömde du också om att bli rockstjärna eller fotbollsproffs i din ungdom? Det gick åt skogen? Nu är det Greta som får fylla det tomrummet … kändaste svensken, tänka sig, … si och så många böcker och tidningsomslag … hyllad av några ur kungligheternas grädda … massor med följare på Instagram, Facebook och Twitter … strumpor … uppmärksammad i en avhandling för att hon ”uppoffrar sig” (hur då? Slutat att ära avokadoer för att rädda klimatet …?)

Vad som är känt är att många ”uppmärksammade” människor mår dåligt. Det blåser hårt på toppen och stalkers, meningsmotståndare, paparazzis, journalister osv. kan vara skoningslösa. Vi ”icke-kändisar” som skriver här i tråden med mer slätstrukna liv och som kan röra oss fritt i samhället utan uppmärksamhet mår troligen mycket bättre och lever mer okomplicerade liv.

Men det förstår man givetvis inte om man går ner i spagat av lycka för att Greta råkade bli hyllad som en ”rockstjärna”. De riktiga rockstjärnorna kännetecknas alltför ofta av destruktiva liv med drogmissbruk och ofta ond och bråd förtida död. Var det inte roligare än så?

Till skillnad mot Greta brukar de åtminstone ha en musikalisk begåvning. Vad har hon?
2021-11-18, 20:12
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det håller jag helt med om.

Frågan är varför det är så viktigt med ”uppmärksamhet”. Drömde du också om att bli rockstjärna eller fotbollsproffs i din ungdom? Det gick åt skogen? Nu är det Greta som får fylla det tomrummet … kändaste svensken, tänka sig, … si och så många böcker och tidningsomslag … hyllad av några ur kungligheternas grädda … massor med följare på Instagram, Facebook och Twitter … strumpor … uppmärksammad i en avhandling för att hon ”uppoffrar sig” (hur då? Slutat att ära avokadoer för att rädda klimatet …?)

Vad som är känt är att många ”uppmärksammade” människor mår dåligt. Det blåser hårt på toppen och stalkers, meningsmotståndare, paparazzis, journalister osv. kan vara skoningslösa. Vi ”icke-kändisar” som skriver här i tråden med mer slätstrukna liv och som kan röra oss fritt i samhället utan uppmärksamhet mår troligen mycket bättre och lever mer okomplicerade liv.

Men det förstår man givetvis inte om man går ner i spagat av lycka för att Greta råkade bli hyllad som en ”rockstjärna”. De riktiga rockstjärnorna kännetecknas alltför ofta av destruktiva liv med drogmissbruk och ofta ond och bråd förtida död. Var det inte roligare än så?

Till skillnad mot Greta brukar de åtminstone ha en musikalisk begåvning. Vad har hon?
Greta har mod och talang. Och är betrodd av många människor över hela jorden. Hur många betrodda finns det?

Dessutom har hon ambitionen att ta itu med vad ingen tagit itu med ännu:

https://pbs.twimg.com/media/FEffSQ6X...g&name=900x900
2021-11-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Jag har minsann läst i tråden att hon kan utföra mycket avancerade danssteg och detta dessutom så nära en viss herre så att han kunde röra henne om han vill. Denna man har uttryckt i tråden att han önskade att hon var hans dotter .

2021-11-18, 21:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilldingslangballe
Jag har minsann läst i tråden att hon kan utföra mycket avancerade danssteg och detta dessutom så nära en viss herre så att han kunde röra henne om han vill. Denna man har uttryckt i tråden att han önskade att hon var hans dotter .

Dansen, en såkallad trådsanning som i förlängelsen kommit att handla om hennes sångröst. T,ex när hon körde Never gonna give you up i Kungsträdgården.
Men kan hon spela instrument, är det därifrån hennes musikalitet bedöms?
I hennes Wikiwand så diskuteras om man skall nämna detta i Gretas wikipedia artikel.
Citat:
Är det relevant att hon spelade piano när hon var tio år och att hon har absolut gehör.
LarsHugo

Det är inte helt odiskutabelt, men visst skriver vi sånt: Annie Lööf var fotbollsmålvakt och Stefan Löfven spelade hockey går att läsa. Hade någon av dem haft perfekt gehör kan det mycket väl ha stått. LittleGun

https://www.wikiwand.com/sv/Diskussion:Greta_Thunberg

Greta har i lägenheten ivf, en Nordlead synt så hon håller nog på och plinkar imellanåt.
Greta har aldrig själv nämt något om hennes eventuella musikaliska begåvning. Det finns två andrahandskällor. Den ena är mamma Malena som menar att Greta har absolut gehör gällande piano.
Den andra är Brian May ifrån Queen.

Citat:
OK - I’m going slowly with this but ... this is my face while I’m listening (per Skype) to Greta Thunberg playing the Bohemian Rhapsody solo ! And she’s good

https://mobile.twitter.com/drbrianma...49175084789761

MidlifeMommys inlägg tidigare var inne på att rockstjärnor även om de ofta dör en tidig död åtminstone har musikalisk begåvning, ta Ebba Grön t, ex. Ingen kunde från början egentligen spela någonting. Samma med Mötley Crew m,m, att be någon utav dem på den tiden de breakade att spela solot ifrån Bohemian Rhapsody hade varit helt uteslutet.

Vad har Greta till skillnad ifrån Tommy Lee kan man undra?
2021-11-19, 00:06
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är alldeles för mycket off-topic i den här tråden. Så jag hoppas att när det här inlägget tas bort, samma sak händer med de inlägg jag nu svarar på.

7 kg kött per månad? Hur står det till med matematiken? Vem fan äter mer än två hekto kött per dag? 80 gram (okokt) ris motsvarar 1 portion. Tidigare skrev du att du äter ris en gång i veckan. Så du äter alltså en fjärdedels portion ris per vecka? Om du skall ljuga så bör du först lära dig de fyra räknesätten, så att du åtminstone kan ljuga trovärdigt. Eller är det helt enkelt så att du fortfarande bor hemma hos mamma och pappa, och att du aldrig i ditt liv faktiskt kokt ris?

En regnskog tillför/absorberar netto NOLL vad gäller såväl syre som koldioxid. Och den totala mängden vatten på planeten är konstant, den går inte åt. Detsamma gäller antalet kopparatomer och aluminiumatomer. De förbrukas inte. Varför har vi inte en lagstiftning som inskränker yttrandefriheten för naturvetenskapliga idioter?

För problemet med Greta™ och hennes följare är att de dels saknar kunskap, men framförallt att de inte kan räkna. Och förstås att de tror på fullständiga absurditeter. Som att man kan beräkna hur många (fullständigt okända) arter som utrotas per dag. Det är ganska betecknande för Greta™:s svans, att de ser berömmelse och kändisskap som något eftersträvansvärt. B-människor alltså. Vi A-människor står över avgudadyrkan.
Men ursäkta. Jag har haft en mycket hektiskt dag o jag kollade på tv samtidigt som jag skrev. Jag har ett liv utanför Flasback! 2 dl ris per portion äter jag, en gång i veckan. Jag tror säkert många äter 8 kg kött per månad!

Var det inte för två år sen Greta sa det där om 200 arter? Du kan inte glömma det? Du har nog skrivit 12-13 inlägg om det.
2021-11-19, 03:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tror att hon bytte efternamn för att få vara sedd för den hon är och inte för att hon är ett " kändisbarn" Vilket hon säkert fått höra många gånger.
Ja så kan det vara.

Här en bild på farnor och farfar , Beata och en 9årig Greta.
https://www.imago-images.com/bild/st/0090522110/w.jpg

Hittade lite andra bilder från när Greta var mindre.

Greta 3 år.
https://i2.wp.com/ashortspell.com/wp...04%2C375&ssl=1

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...JfOzXLC81Er0&s

https://static.dw.com/image/52539055_102.jpg

https://img.favebites.com/wp-content...original-1.jpg

Greta i Pippi utstyrsel.
https://biographied.com/wp-content/u...ster-Beata.jpg
2021-11-19, 07:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det fetade märks i tråden. Men de flesta gillar eller står åtminstone ut med Greta.
Folk bryr sig inte, hade två samtal med anställda chefer i finansbranschen, iofs båda män och båda hyfsat begåvade. Det symptomatiska var att båda på lite olika sätt sade samma sak, ingen i deras bekantskapskrets pratar klimatkris eller än mindre Greta. Folk i allmänhet bryr sig inte, det hela är en i huvudsak medial bubbla.
2021-11-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men ursäkta. Jag har haft en mycket hektiskt dag o jag kollade på tv samtidigt som jag skrev. Jag har ett liv utanför Flasback! 2 dl ris per portion äter jag, en gång i veckan. Jag tror säkert många äter 8 kg kött per månad!

Var det inte för två år sen Greta sa det där om 200 arter? Du kan inte glömma det? Du har nog skrivit 12-13 inlägg om det.
Greta™ återkommer gång på gång med sitt prat om mass extinction. XR står för Extinction Rebellion. De tror stenhårt på den här pågående utrotningen av okända och icke upptäckta arter. Så nej, det här är ingen liten felsägning av Greta™ för ett par år sedan. Hon och de andra byfånarna tror verkligen på de här dumheterna, trots att det har lika mycket täckning i verkligheten som astrologi eller homeopati. Därför blir det extra pinsamt att höra Greta™ säga att vi skall lyssna på forskarna. Själv lever hon i en värld där det finns enhörningar och tomtar. I sin egen verkliga värld äger hon tre ridhästar. Och en sak är säker: Den som äger tre ridhästar har ingen som helst moralisk rätt att säga åt andra att dra ner på sin konsumtion. Det är lite som när det uppdagades att en av Al Gores bostäder (fina människor behöver många bostäder) drog 20 ggr mer el än ett genomsnittligt hus. Vi tar inte order från hycklare, och Greta™ är definitivt en hycklare. Hur tog hon sig till skolan i Södertälje?
2021-11-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Greta™ återkommer gång på gång med sitt prat om mass extinction. XR står för Extinction Rebellion. De tror stenhårt på den här pågående utrotningen av okända och icke upptäckta arter. Så nej, det här är ingen liten felsägning av Greta™ för ett par år sedan. Hon och de andra byfånarna tror verkligen på de här dumheterna, trots att det har lika mycket täckning i verkligheten som astrologi eller homeopati. Därför blir det extra pinsamt att höra Greta™ säga att vi skall lyssna på forskarna. Själv lever hon i en värld där det finns enhörningar och tomtar. I sin egen verkliga värld äger hon tre ridhästar. Och en sak är säker: Den som äger tre ridhästar har ingen som helst moralisk rätt att säga åt andra att dra ner på sin konsumtion. Det är lite som när det uppdagades att en av Al Gores bostäder (fina människor behöver många bostäder) drog 20 ggr mer el än ett genomsnittligt hus. Vi tar inte order från hycklare, och Greta™ är definitivt en hycklare. Hur tog hon sig till skolan i Södertälje?

Några av Gretas andra favoriter är ju BLM och där har det utdömts straff efter deras våldsamma framfart i Göteborg. XR grundare, Roger Hallam, har också väckt ramaskri genom att han jämförde Förintelsen med alla människor som enligt honom kommer att dö av klimatförändringarna.

Det är sådana som Greta öppet tagit parti för. Kan det vara därför hon inte inbjöds att tala på COP26?

Eller kan det vara därför som människor som tyckte att hon var en liten gullig (men sorgsen) tjej som bara ”uppoffrade sig för att hon ville rädda världen” nu får kalla fötter?

Är det hon som börjar få allt fler att inse att klimatfrågan inte handlar om klimatet, än mindre om miljön?

Det är (vänster)politik. Och pengar.

Klimatalarmismen kan de köra upp där bak, för att använda Gretas språkbruk. Eller förresten- måste vi vara lika vulgära som hon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in