2021-09-03, 15:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Både Greta och jag föredrar fakta. Sedan får du och andra här tro vad ni vill. Sanningen kommer att segra till slut! Vi två gillar som sagt dem som är sig själva! Greta och jag föredrar att vara original istället för kopior! Sedan har Greta mycket kvar att lära sig, men hon är som hon själv säger mycket ung. Jag kommer att fortsätta att ge Greta råd och stöd, när hon behöver detta!
Hur är det inspiratoeren? Har Greta ändrat sig när det gäller pengar, tänker hon ge bort allt som slussas till henne eller hur tänker hon? Jag vet ju att det är en fråga som du engagerat dig i.
2021-09-03, 17:54
Medlem
Citat:
I ditt inlägg visar du bara, att det är mycket som du inte vet något om!

Greta och jag är båda två självständiga vuxna människor som på egen hand väljer vad vi vill engagera oss i, på vilket sätt och när det passar oss.

Man kan ha en verkligt god kontakt, även om den ena är mycket yngre än den andra.

Både Greta och jag föredrar att vara fördomsfria. Ingen av oss två söker efter att vara "vanlig"!

Vi två gillar dem som är sig själva istället! Dags att gilla olika, som Greta säger ibland!

Men snälla människa, det handlar inte om att man inte kan ha bra kontakt med nagon trots en stor aldersskillnad- jag har bra kontakt med mina äldre släktingar och tror att ett utbyte mellan genertioner är nagot positivt.
Skillnaden är att det da handlar om riktiga, ömsesidiga relationer och inte om en rent bisarr idoldyrkan av nagon som fram tills alldeles nyligen var omyndig, fortfarande ser ut som ett barn och dessutom har en diagnos som bl.a. gör att man är sämre pa att bedöma risker och människors avsikter.

Sahär da: din "relation" till Greta hade varit väldigt underlig även om hon varit 45 ar , men nu är det rent äckligt.

Jag borde kanske skrivit att du borde skaffa dig riktiga vänner i vilken vuxen alder som helst, sana som pratar med dig personligen och inte genom olika offentliga kanaler...

Vanligt ger jag inte heller mycket för men det här är inte ens friskt!
2021-09-03, 18:00
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halsoskadlig
Men snälla människa, det handlar inte om att man inte kan ha bra kontakt med nagon trots en stor aldersskillnad- jag har bra kontakt med mina äldre släktingar och tror att ett utbyte mellan genertioner är nagot positivt.
Skillnaden är att det da handlar om riktiga, ömsesidiga relationer och inte om en rent bisarr idoldyrkan av nagon som fram tills alldeles nyligen var omyndig, fortfarande ser ut som ett barn och dessutom har en diagnos som bl.a. gör att man är sämre pa att bedöma risker och människors avsikter.

Sahär da: din "relation" till Greta hade varit väldigt underlig även om hon varit 45 ar , men nu är det rent äckligt.

Jag borde kanske skrivit att du borde skaffa dig riktiga vänner i vilken vuxen alder som helst, sana som pratar med dig personligen och inte genom olika offentliga kanaler...

Vanligt ger jag inte heller mycket för men det här är inte ens friskt!
Det är OT men du är fel ute och visar bara upp din tragikomiska bild av världen. Det har tydligt framkommit i tråden att informatoeren är bekant med Greta och Svante. Vare sig det passar sig eller inte i din värld.
2021-09-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Problemet är att du har en förmåga att sväva ut i det blå. Att inte direkt svara på frågor utan fladdrar iväg. Sen känns det som att mycket är drömmar och fantasier.

Detta. Jag retar nog ocksa upp mig överdrivet mycket pa honom just för att han aldrig kan svara pa en rak fraga.

Alltsa inspiratoeren: hur gick det med det supersvara matteproblemet som hon löst men ställt upp fel? Blir det kanske nobelpris i fysik nu när det inte verkar ga vägen med fredspriset?
2021-09-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är OT men du är fel ute och visar bara upp din tragikomiska bild av världen. Det har tydligt framkommit i tråden att informatoeren är bekant med Greta och Svante. Vare sig det passar sig eller inte i din värld.

Hur exakt har det framkommit? Att han nagon gang har träffat dem tror jag ocksa pa, men sen da?
Tycker du själv att det han pastar Greta säger later som nagot en artonaring skulle säga? Later det inte mystiskt likt hans eget sätt att uttrycka sig?

Jag tror till skillnad fran manga andra inte att Svante och Malena är ondsinta människor som vill sina barn illa. Och hade Greta varit min dotter, myndig eller inte, sa hade jag sett till att halla "inspiratoeren" pa sa langt avstand som möjligt.
2021-09-03, 18:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halsoskadlig
Hur exakt har det framkommit? Att han nagon gang har träffat dem tror jag ocksa pa, men sen da?
Tycker du själv att det han pastar Greta säger later som nagot en artonaring skulle säga? Later det inte mystiskt likt hans eget sätt att uttrycka sig?

Jag tror till skillnad fran manga andra inte att Svante och Malena är ondsinta människor som vill sina barn illa. Och hade Greta varit min dotter, myndig eller inte, sa hade jag sett till att halla "inspiratoeren" pa sa langt avstand som möjligt.
Men nu är inte Greta din dotter och hon är myndig.

Han har praktiskt taget blivit outad i tråden och exakt hur får du ta reda på själv. Kom ihåg att tråden handlar om Greta och inte om dina föreställningar om inspiratoeren!
2021-09-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men nu är inte Greta din dotter och hon är myndig.

Han har praktiskt taget blivit outad i tråden och exakt hur får du ta reda på själv. Kom ihåg att tråden handlar om Greta och inte om dina föreställningar om inspiratoeren!

Ja, vad tror du jag menar med "offentliga kanaler"?
Det är ingen i traden som pastar sig komma med insiderinformation om Greta utom just inspiratoeren, därför är det väl relevant i en trad om Greta att veta hur det kommit fram och hurvida det är sant eller inte?

Veta till hundra procent kan jag naturligtvis inte heller göra, men det gar ju att lägga ihop ett plus ett (utan komplicerade uppställningar)...
2021-09-03, 18:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jag har förstås hört att Greta ger pengar till olika verksamheter och såg just att familjen bildat en stiftelse:

STIFTELSEN THE GRETA THUNBERG AND BEATA ERNMAN FOUNDATION

Right Livelihood-stiftelsens pris till Greta på en miljon kronor användes för att etablera stiftelsen. Några månader efter bildandet gavs just en miljon kronor till Covax som förser låginkomstländer med vaccindoser.
2021-09-03, 19:17
Medlem
Giant Squids avatar
Nu när ABBA febern verkar ha gripit världen, så kommer man på att tänka på Bennys video han spelade in till stöd för Greta.

ABBA’s Björn Ulvaeus praises Greta Thunberg, saying she has “superpowers”

How can you stoop so low as to criticise the looks of a child?...

“She drives some people, mostly men, crazy, and I find it difficult to understand where that anger comes from,” the ABBA man continued.

“How can you stoop so low as to criticise the looks of a child? A young girl. The reason is of course the lack of counter-arguments.”

It’s a monumental achievement to create a global mass movement from scratch in such a short time.”

https://www.nme.com/news/music/abbas-bjorn-ulvaeus-praises-greta-thunberg-saying-superpowers-2554716
2021-09-03, 19:40
Avslutad
Citat:
Både Greta och jag föredrar fakta. Sedan får du och andra här tro vad ni vill. Sanningen kommer att segra till slut! Vi två gillar som sagt dem som är sig själva! Greta och jag föredrar att vara original istället för kopior! Sedan har Greta mycket kvar att lära sig, men hon är som hon själv säger mycket ung. Jag kommer att fortsätta att ge Greta råd och stöd, när hon behöver detta!
Är det inte bättre att prata i klartext .Samt att svara att man inte vet om man inte gör det Alla människor är olika och vi har alla samma värde enligt mig. Men jag tycker att det emellanåt blir rena idoldyrkan,då blir det automatiskt reaktioner. Inget illa menat.Men tycka får man göra
2021-09-03, 19:45
Medlem
Greta är idag myndig och har därmed full rätt att göra vad hon vill med sina pengar. Hon har därmed även full rätt att vara tillsammans med vem hon vill. Greta är ovanligt generös och öppen och detta gäller även hennes föräldrar!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-03 kl. 20:03.
2021-09-03, 19:50
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Greta är idag myndig och har därmed full rätt att göra vad hon vill med sina pengar. Hon har därmed även rätt att vara tillsammans med vem hon vill. Greta är ovanligt generös och öppen och detta gäller även hennes föräldrar!
Kan du ge exempel på generositeten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in