2021-08-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hälsan måste gå främst! Kommer att fortsätta att bjuda på och rekommendera varm choklad och chokladnäringsdrycker till Greta, då hon är i största behov av att få i sig mera näring! Choklad särskilt mörk choklad innehåller även vissa ämnen som är milt antidepressiva, och det behöver Greta också! Hon gillar choklad, som tur är!

Greta behöver sin terapihäst och det har hon full rätt till som funktionsnedsatt. Det räknas som en form av psykoterapi! Se till hennes utsatta situation!

Tio dagars fotograferande behöver förstås inte vara på en gång, utan kan vara uppdelat.

Uppgiften om tio dagar är Svenska Dagbladets och inte min, och jag hade tydliga citattecken runt uppgiften. Vogue Scandinavia uppger dock att det bara var en dag som Greta fotograferades. Se ovan olika inlägg om detta! Vi är dock överens om att det är en mångmiljonrullning bakom lanseringen av Vogue Scandinavia.

Intervjuer och debattartiklar är ens ambassadörer. Detsamma gäller för motioner och interpellationer om man är folkvald. Hemsidor är bara ett komplement, även om de i vissa fall kan vara ett viktigt komplement.

Greta har annars inte gjort någon hemlighet av att hon grundar sitt budskap främst på IPCC:s rapporter!

"Testimony of Greta Thunberg
Climate Activist

Before the United States House of Representatives
Foreign Affairs Committee Subcommittee on Europe, Eurasia, Energy, and the Environment,
with the House Select Committee on the Climate Crisis

“Voices Leading the Next Generation on the Global Climate Crisis”

My name is Greta Thunberg.
I have not come to offer prepared remarks at this hearing.

I am instead attaching my testimony. It is the IPCC Special Report on Global Warming of 1.5°C
[SR1.5] which was released on October 8, 2018.

I am submitting this report as my testimony because I don’t want you to listen to me. I want you
to listen to the scientists. And I want you to unite behind the science.

And then I want you to take action."
Greta

Greta förklarar bättre än vad jag kan. Se följande lilla nya videointervju med henne!

https://youtu.be/O4SgyttmU9g
Mycket bra med chokladnäringdryck och mörk choklad Precis som du skriver så är mörk choklad milt antidepressiva. Självklart ska Greta ha kvar sin terapihäst Precis som andra med funktionsnedsättningar.Känner några som har det med.Med goda resultat dessutom
2021-08-16, 17:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Mycket bra med chokladnäringdryck och mörk choklad Precis som du skriver så är mörk choklad milt antidepressiva. Självklart ska Greta ha kvar sin terapihäst Precis som andra med funktionsnedsättningar.Känner några som har det med.Med goda resultat dessutom
Jaha men 3 st hästar? En ko och par elefanter går också bra eller?
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-08-16 kl. 17:37.
2021-08-16, 17:52
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du vill ha tre hästar en ko och några elefanter så har du lika stor rätt som andra att ha det. Trots din inställning till Gretas rättigheter kontra andras rättigheter.
2021-08-16, 18:09
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta menar, att miljöförstöring och klimatförstöring har ett nära samband med brott mot de mänskliga rättigheterna och brist på respekt för värdet av att rädda liv!

Kan du ge ett konkret exempel?
2021-08-16, 18:10
Medlem
Citat:
Nej inte 3 hästar.Jag tycker det är helt fel att låta Greta tjata på sina föräldrar att prompt behålla stoets 2 föl. För att Greta tror att stoet och fölen skulle separera när dom är gamla nog för det. Pga av att Gretas mamma inte var hemma på kvällarna när Greta skulle sova. Jag tycker inte att detta är okej alls.
2021-08-16, 18:12
Medlem
Citat:
Nej inte 3 hästar.Jag tycker det är helt fel att låta Greta tjata på sina föräldrar att prompt behålla stoets 2 föl. För att Greta tror att stoet och fölen skulle separera när dom är gamla nog för det. Pga av att Gretas mamma inte var hemma på kvällarna när Greta skulle sova. Jag tycker inte att detta är okej alls.
Varken fölen eller stoet mår dåligt av att dom separeras om man gör det på rätt sätt.
2021-08-16, 18:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Om du vill ha tre hästar en ko och några elefanter så har du lika stor rätt som andra att ha det. Trots din inställning till Gretas rättigheter kontra andras rättigheter.
Så vi bryr oss helt plötsligt inte om klimatet utan låter alla släppa ut som de tycker 😂
2021-08-16, 18:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Varför skall Greta ens ha en häst eller åka jorden runt om hon nu förstår och tror på sitt budskap?
2021-08-16, 18:38
Medlem
Citat:
Varken fölen eller stoet mår dåligt av att dom separeras om man gör det på rätt sätt.

Jag har förklarat för mina barn då jag fött upp både kattungar och hundvalpar att vi inte kan behålla dom Barnen upptäckte sen att mamman till kattungarna och hundvalpar inte mådde dåligt då vi sålt kullarna.Dom fick även följa med mig till köparna och se att kattungarna och valparna hade det väldigt bra.Fått nya kompisar,lekte och hade det tryggt i sina nya hem Detta borde Gretas föräldrar tänkt på.
2021-08-16, 18:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag har förklarat för mina barn då jag fött upp både kattungar och hundvalpar att vi inte kan behålla dom Barnen upptäckte sen att mamman till kattungarna och hundvalpar inte mådde dåligt då vi sålt kullarna.Dom fick även följa med mig till köparna och se att kattungarna och valparna hade det väldigt bra.Fått nya kompisar,lekte och hade det tryggt i sina nya hem Detta borde Gretas föräldrar tänkt på.
Snarare borde Greta och hennes bindgalna föräldrar reflekterat över vad de tvingar lilla efterblivna Greta läsa upp och hur familjen lever.
2021-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Varför skall Greta ens ha en häst eller åka jorden runt om hon nu förstår och tror på sitt budskap?

Inte nödvändigt att ha egen terapihäst,finns terapihästar som man kan åka till. Att hon rest så mycket är enligt mig helt fullständigt vansinnigt. Det finns många bilder på henne när hon gjorde sin långa resa.Hon ser väldigt sliten och undernärd ut. Jag vet inte när den hästen är köpt
2021-08-16, 18:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Inte nödvändigt att ha egen terapihäst,finns terapihästar som man kan åka till. Att hon rest så mycket är enligt mig helt fullständigt vansinnigt. Det finns många bilder på henne när hon gjorde sin långa resa.Hon ser väldigt sliten och undernärd ut. Jag vet inte när den hästen är köpt
Hästen är inte en utan 3 st, Gretas metangasavtryck är modell Barak Obama.
Sekten tror tydligen inte på sitt eget budskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in