2021-08-15, 22:09
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Finns nog betydligt bättre ställen att ställa den frågan på! Infon om att det ska vara en internationell Gretadag den 21/8 behöver dock spridas vidare av intresserade till intresserade, så tack ändå! Frågan här kanske bara var retorisk!?
Jag skrev fel där gällande datumet.
Det är Fredagen 20/8. Fredagar såklart.
Det var förra året som det skedde den 21a.
Arrangemanget startades förra året utav tonåringen Sophia Mathur ifrån Sudbury. En av de första att gå med i F4F International. Det kan bli tradition det här.

Sudbury groups to mark Greta Thunberg's first school strike for climate

Citat:
On Aug. 20 – the third Anniversary of Greta Thunberg’s first school strike for climate – Fridays For Future Youth will be joining forces with three community groups in Sudbury to ‘build political will for a liveable world.”

The three groups are Save Laurentian University Greenspace, Save Wolf Lake, and the Sudbury Chapter of the International Physicians for the Prevention of Nuclear War.

Politicians will also be present
https://www.thesudburystar.com/news/...ke-for-climate
2021-08-15, 23:00
Medlem
Är Greta fortfarande relevant? Kan vi inte lämna alarmismen bakom oss nu.
2021-08-15, 23:27
Medlem
Vad skall vi säga om Greta som analyz:

Spelar hon för att slippa studera, få resa, parazitera o frottera sig med t ex Arnold m fl
o zuuugaaa pengar så gott det går - de låtsas ju att de går in i en stiftelse men hur mycket
tar Greta med familj ut - skattar de för resor mat o andra förmåner.

eller

Är Greta en räddhågad fegis som är rädd för att det skall bli 5 grader varmare i ankdammen
vilket andra skulle se som bingo

Vad är hon mer rädd för

Intressant hur detta kommer att sluta.

För Anna Silver - en TiggeROM-eldsjäl får man nog säga att det slutade rätt illa - hon var nog
naiv för att använda ett känt uttryck
2021-08-16, 00:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Hur många sunda personer stöder påståenden om att koloniala, rasistiska och patriarkala system av förtryck orsakar klimatförändringar? Inga. Över. Huvud. Taget. Endast vänsterextremister. (Ja, och de som låtsas stöda det, men som egentligen dras till småtjejer.)
Du har fel. Anständighet kan nästan definieras m.h.a. relationen till Greta Thunberg. Glöm inte heller att många tar för givet att de som dömer dömer efter sig själva.
2021-08-16, 00:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilka då? Jag kan inte komma på en enda helt ärligt?
Klimathotet delar upp mänskligheten i två läger.
2021-08-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du har fel. Anständighet kan nästan definieras m.h.a. relationen till Greta Thunberg. Glöm inte heller att många tar för givet att de som dömer dömer efter sig själva.
Hemsidan för Miljöpartiet i min (mellanstora) kommun har inte uppdaterats på mer än tre år, trots ett stavfel i ingressen på välkomstsidan. Lite mer aktivitet på deras Facebook, men inget om några klimatdemos på de senaste tre åren.

När jag går in på hemsidan för Fridays for future så hittar jag inga klimatdemos i min kommun. När jag går in på lokala grupper så får jag upp en världskarta där jag kan zooma in på exakt noll lokala grupper. Det finns alltså enligt F4F inga lokala grupper någonstans i världen. Vilket är helt sant.

F4F existerar inte i verkligheten. Det är en kommersiell produkt som då och då raggar upp lite vänsterextremister för att ge lite fotomaterial till pressen. Men som rörelse är det en bluff från början till slut. När jag går in för att titta på deltagarantal för deras demos, så återfinns deltagarantal för demos som ännu inte ägt rum! Här är till exempel två demos från Lund med 100 respektive 30 deltagare som inte ägt rum ännu!
https://www.gamechanger.eco/action/geo/8423/

Greta™ är bara postergirl. F4F existerar inte i verkligheten. Man kunde tycka att professionella journalister borde gjort en kritisk granskning av bluffen Team Greta™ och bluffen F4F. Men det är ingen risk, det sker inte. Därför törs man publicera resultat för saker som ännu inte inträffat. Det är som när Al Gore för 15 år sedan påstod att invånarna på Tuvalu hade evakuerats till Nya Zeeland pga havsnivåhöjningen. Det var inte sant då, och det är fortfarande inte sant. (Hans taleskvinna förklarade att han bara råkat använda fel tempus!)

Jag vet precis hur jag dömer dem som deltar i bluffen. Hur dömer ni andra dessa lögnare och charlataner? Och hur dömer ni vuxna män som uttrycker ohälsosamma fantasier om den prepubertala Greta™? Från fantasier om vad som finns i hennes bokhylla i flickrummet, är steget till fantasier om vad som finns i hennes underklädeslåda nog ganska kort.
https://www.youtube.com/watch?v=jPy0vffTRmc
2021-08-16, 02:01
Medlem
"Tidigare naturfotografen Mattias Klum, som för National Geographics räkning kunde tillbringa veckor i Borneos djungler för att fånga den perfekta bilden av en orangutang, har nu tillsammans med sin fru Iris Alexandrov så väl fotat som filmat omslagspersonen Greta Thunberg under tio dagar i Småland."

Satsningen på Greta i Vogue Scandinavia är alltså mycket mer omfattande och långt mer påkostad påkostad, än vad som tidigare har framkommit. Greta offrade alltså inte en dag, utan hela tio dagar av sin verkligt dyrbara tid för dessa nya vackra naturfoton och naturfilmer!

Det visar sig nu, att man för de första numren av Vogue Scandinavia har dragit in nästan 18 miljoner i investeringskapital! Så jag hade helt rätt i, att det är en riktigt stor ekonomisk satsning.

Vad gäller förhållandet mellan kristna och marxister, finns det faktiskt vissa som är bådadera, inte minst i befrielseteologin. Det har skrivits en mycket bra teologisk doktorsavhandling om just förhållandet mellan marxister och kristna, som jag tror att Greta kommer att titta i, i framtiden!

Vad gäller Greta så är hon både högbegåvad och högkänslig, men hon är även högpresterande. Hon har jobbat väldigt hårt för de ovanliga framgångar som hon har uppnått och hon har velat göra sitt allra bästa.

Greta har inte bara varit en klimatprinsessa, utan har även varit en prestationsprinsessa!

Vad gäller böckerna i Gretas bokhylla är det inte svårare än, att hon ibland har med sig dem och läser i dem, när hon har pauser under alla de aktioner och demonstrationer som hon deltar i. Om man är vänlig och öppen mot henne, kan hon då berätta lite om dem. En sådan bok som Greta gillar, är Susan Cains värdefulla bok, tyst.

"Typiskt högkänsliga egenskaper, som till exempel att uppmärksamma detaljer och inse konsekvenser av ett handlande, bör vara eftertraktade i arbetslivet. Enligt forskning uppskattas högkänsliga mycket av sina kollegor, medarbetare och chefer och har mycket hög arbetsförmåga."

"Susan Cain har skrivit ett passionerat debattinlägg, byggt på ett imponerande kunskapsunderlag och engagerande livsöden som visar hur allvarligt vi underskattar de introverta och hur mycket vi förlorar på att göra det. Tyst är en unik bok med kraft att för alltid förändra omgivningens sätt att se på sig själva."

Till sist så görs arbetet i F4F ideellt. Det innebär att vissa mindre misstag kan ske till exempel på hemsidor. När man arbetar på sin fritid får man ofta göra vissa kompromisser. Det innebär även att man får prioritera vad som ger mest resultat för det ideella arbetet.

Ibland kan det vara mer givande med annat än hemsidor. Greta har i hög grad prioriterat intervjuer eftersom så många journalister gärna vill intervjua henne. Vi andra får även prioritera en hel del, och se vad som är viktigast.

https://www.svd.se/vi-rapporterar-in...i-dikterar-det

https://www.hspforeningen.se/hogkanslighet/broschyrer/

https://www.nok.se/titlar/akademisk-psykologi/tyst/
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-16 kl. 02:39.
2021-08-16, 02:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
"Tidigare naturfotografen Mattias Klum, som för National Geographics räkning kunde tillbringa veckor i Borneos djungler för att fånga den perfekta bilden av en orangutang, har nu tillsammans med sin fru Iris Alexandrov så väl fotat som filmat omslagspersonen Greta Thunberg under tio dagar i Småland."

Satsningen på Greta i Vogue Scandinavia är alltså mycket mer omfattande och långt mer påkostad påkostad, än vad som tidigare har framkommit. Greta offrade alltså inte en dag, utan hela tio dagar av sin verkligt dyrbara tid för dessa nya vackra naturfoton och naturfilmer!

Det visar sig nu, att man för de första numren av Vogue Scandinavia har dragit in nästan 18 miljoner i investeringskapital! Så jag hade helt rätt i, att det är en riktigt stor ekonomisk satsning.

Vad gäller förhållandet mellan kristna och marxister, finns det faktiskt vissa som är bådadera, inte minst i befrielseteologin. Det har skrivits en mycket bra teologisk doktorsavhandling om just förhållandet mellan marxister och kristna, som jag tror att Greta kommer att titta i, i framtiden!

Vad gäller Greta så är hon både högbegåvad och högkänslig, men hon är även högpresterande. Hon har jobbat väldigt hårt för de ovanliga framgångar som hon har uppnått och hon har velat göra sitt allra bästa.

Greta har inte bara varit en klimatprinsessa, utan har även varit en prestationsprinsessa!

Vad gäller böckerna i Gretas bokhylla är det inte svårare än, att hon ibland har med sig dem och läser i dem, när hon har pauser under alla de aktioner och demonstrationer som hon deltar i. Om man är vänlig och öppen mot henne, kan hon då berätta lite om dem. En sådan bok som Greta gillar, är Susan Cains värdefulla bok, tyst.

"Typiskt högkänsliga egenskaper, som till exempel att uppmärksamma detaljer och inse konsekvenser av ett handlande, bör vara eftertraktade i arbetslivet. Enligt forskning uppskattas högkänsliga mycket av sina kollegor, medarbetare och chefer och har mycket hög arbetsförmåga."

"Susan Cain har skrivit ett passionerat debattinlägg, byggt på ett imponerande kunskapsunderlag och engagerande livsöden som visar hur allvarligt vi underskattar de introverta och hur mycket vi förlorar på att göra det. Tyst är en unik bok med kraft att för alltid förändra omgivningens sätt att se på sig själva."

https://www.svd.se/vi-rapporterar-in...i-dikterar-det

https://www.hspforeningen.se/hogkanslighet/broschyrer/

https://www.nok.se/titlar/akademisk-psykologi/tyst/
Jag tror du blandar ihop det lite Klum och Alexandrov var i Småland i 10 dagar i November, och kontemplerade i naturen.
Gretas fotojobb gjordes utanför Stockholm och utfördes under 1 dag.

the artist duo (Klum Alexandrov) went to the south of Sweden to spend 10 days in November 2020 living in the forests of Småland....
....During this time they remained silent – watching, listening and feeling nature

After shooting the wildlife and the natural environment, Alexandrov Klum, then shot the fashion feature
.....Greta spent a day in the woods outside of Stockholm with Alexandrov Klum to create this issue’s cover.

https://www.voguescandinavia.com/art...aphers-issue-i
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-16 kl. 02:32.
2021-08-16, 02:39
Medlem
Jag utgår från att SvD har noggrant faktakontrollerat sin mycket omfattande nya artikel om Vogue Scandinavia.

Det är SvD som skriver om de tio dagarna med Greta! Se citatet från SvD!

Om någon har blandat ihop det är det SvD och inte jag!
Nu är det bara att konstatera att det finns olika motstridiga versioner av vad som har hänt. Bäst är att Greta förklarar!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-16 kl. 02:42.
2021-08-16, 02:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag utgår från att SvD har noggrant faktakontrollerat sin mycket omfattande nya artikel om Vogue Scandinavia.

Det är SvD som skriver om de tio dagarna med Greta! Se citatet från SvD!

Om någon har blandat ihop det är det SvD och inte jag!
Nu är det bara att konstatera att det finns olika motstridiga versioner av vad som har hänt. Bäst är att Greta förklarar!
Jag antar att Vogue borde veta bäst.
Du ser väl att fotot med Greta inte är taget i November månad.
2021-08-16, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag antar att Vogue borde veta bäst.
Du ser väl att fotot med Greta inte är taget i November månad.
Jag litar mest på Greta, när det är oklara uppgifter. Hon får berätta vad som stämmer!
2021-08-16, 03:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag litar mest på Greta, när det är oklara uppgifter. Hon får berätta vad som stämmer!
Står det att Greta tillbringade 1 dag söder om Stockholm författat utav fotografparet själva i Vogue, så får man nog anta att det stämmer.
Jag nöjer mig med det, men fråga Greta du om du vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in