2021-04-14, 17:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Delingpole: Doom Goblin Greta Thunberg’s TV Show Is a Massive Ratings Flop

https://www.breitbart.com/europe/202...-ratings-flop/
Chocken att nästan ingen ville se Greta på tv.
2021-04-14, 17:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Chocken att nästan ingen ville se Greta på tv.
Nu råkade det sammanträffa exakt på dagen då pubar och restauranger öppnade efter ett par månaders lockdown.
2021-04-14, 17:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu råkade det sammanträffa exakt på dagen då pubar och restauranger öppnade efter ett par månaders lockdown.
Annars hade hela Storbritannien suttit andaktsfullt framför tv-apparaten och lyssnat på Greta
2021-04-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Delingpole: Doom Goblin Greta Thunberg’s TV Show Is a Massive Ratings Flop

https://www.breitbart.com/europe/202...-ratings-flop/

Oj då, britterna tycker det är roligare att titta på matlagningsprogram än att höra Greta rabbla om koldioxid, vem kunde se det komma?

Har i en annan tråd läst att missnöjet är stort i UK med BBC och deras agendasättande program. Det stolta flaggskeppet med sina alltid tidigare högkvalitativa produktioner har kanske gjort en missbedömning? Precis som CNN som fick hård kritik när de drog in Greta i Corona-debatten, eller DN som också kritiserades och hånades när hon skulle bli ”chefredaktör” för en dag.

Såg ett kort utdrag från programmet och det är tragiskt att se Greta. Liten och förkrympt med insjunken bröstkorg och spinkiga ben, stripigt livlöst hår (och urblekta, säckiga kläder som tycks vara plockade från en insamlingscontainer, varför måste hon framställas som en bag lady?)

Otroligt cyniskt av BBC att utnyttja den här tjejen med uppenbara hälsoproblem för sina egna politiska syften.

Citat:

Så måste det ju vara Nu är det ett tag sen jag var på en brittisk pub men brukar de inte ha storbilds-tv? Var kan vara bättre än att svinga en pint i goda vänners sällskap och samtidigt ta del av Gretas klimatkamp?

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Annars hade hela Storbritannien suttit andaktsfullt framför tv-apparaten och lyssnat på Greta

Jag tror säkert att de streamade programmet så fort de kom hem igen. Det består tydligen av tre avsnitt och vart och ett lär bli en veritabel kioskvältare

Bara att hålla tummarna för att SVT skyndar sig att köpa in serien. Vi dumma svenskar envisas ju fortfarande med att tycka att t.ex kriminalitet, sjukvård och invandringspolitik är viktigare än klimatet. Vem annan än Greta, som ska rädda planeten, kan vara lämpligare för att leda oss på rätt väg igen?
2021-04-15, 08:56
Medlem
En sak skulle jag vilja få förklarat för mig av någon från Greta™ fanclub. Hur har hon burit sig åt för att läsa in sig på det vetenskapliga underlaget? Normalt behöver man vara i slutet av en universitetsutbildning för att kunna tillgodogöra sig innehållet i vetenskapliga artiklar, och även då kan det behövas en hel del hjälp från en handledare. Men låt gå, låt oss - for the sake of the argument - anta att Greta™ är ett underbarn. Låt oss tro på att hon redan i grundskolan och utan hjälp av någon handledare, har läst och förstått en kopiös mängd vetenskapliga artiklar. Då infinner sig nästa gåta:

Hur har Greta™ fått tillgång till dessa vetenskapliga artiklar? Normalt är endast abstract fritt tillgängligt, medan själva artikeln ligger bakom betalvägg. Universiteten har råd att betala för elektroniska prenumerationer på tusentals publikationer, men det har inte privatpersoner. Om jag vill läsa en artikel så måste jag logga in på universitetet för att komma åt tidskriftsdatabaserna. Skulle det handla om en publikation som mitt eget universitet inte prenumererar på, så kontaktar jag kollegor vid andra universitet för att be om hjälp. Så hur bar sig denna grundskoleflicka åt för att få tillgång till detta digra material? Det är för mig en gåta.
2021-04-15, 09:05
Medlem
Finns det fortfarande folk som inte sett igenom bluffen?
Greta är ett barn vars föräldrar gjort till ett vandrande reklam-jippo för knäppvänsteråsikter.
Stackars barn. Vilket svek från föräldrar och samhälle.
2021-04-15, 15:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Oj då, britterna tycker det är roligare att titta på matlagningsprogram än att höra Greta rabbla om koldioxid, vem kunde se det komma?

Har i en annan tråd läst att missnöjet är stort i UK med BBC och deras agendasättande program. Det stolta flaggskeppet med sina alltid tidigare högkvalitativa produktioner har kanske gjort en missbedömning? Precis som CNN som fick hård kritik när de drog in Greta i Corona-debatten, eller DN som också kritiserades och hånades när hon skulle bli ”chefredaktör” för en dag.

Såg ett kort utdrag från programmet och det är tragiskt att se Greta. Liten och förkrympt med insjunken bröstkorg och spinkiga ben, stripigt livlöst hår (och urblekta, säckiga kläder som tycks vara plockade från en insamlingscontainer, varför måste hon framställas som en bag lady?)

Otroligt cyniskt av BBC att utnyttja den här tjejen med uppenbara hälsoproblem för sina egna politiska syften.

Så måste det ju vara Nu är det ett tag sen jag var på en brittisk pub men brukar de inte ha storbilds-tv? Var kan vara bättre än att svinga en pint i goda vänners sällskap och samtidigt ta del av Gretas klimatkamp?

Jag tror säkert att de streamade programmet så fort de kom hem igen. Det består tydligen av tre avsnitt och vart och ett lär bli en veritabel kioskvältare

Bara att hålla tummarna för att SVT skyndar sig att köpa in serien. Vi dumma svenskar envisas ju fortfarande med att tycka att t.ex kriminalitet, sjukvård och invandringspolitik är viktigare än klimatet. Vem annan än Greta, som ska rädda planeten, kan vara lämpligare för att leda oss på rätt väg igen?
Amerikanerna får en chans att titta på PBS, premiär på earth day 22 april, där kommer varje avsnitt i repris dessutom ett par gånger. Har du kollat dom streamade siffrorna från BBCiplayer, kanske du kan hitta något där o gnälla över?

https://www.pbs.org/about/about-pbs/...-the-world-wt/
2021-04-15, 15:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
En sak skulle jag vilja få förklarat för mig av någon från Greta™ fanclub. Hur har hon burit sig åt för att läsa in sig på det vetenskapliga underlaget? Normalt behöver man vara i slutet av en universitetsutbildning för att kunna tillgodogöra sig innehållet i vetenskapliga artiklar, och även då kan det behövas en hel del hjälp från en handledare. Men låt gå, låt oss - for the sake of the argument - anta att Greta™ är ett underbarn. Låt oss tro på att hon redan i grundskolan och utan hjälp av någon handledare, har läst och förstått en kopiös mängd vetenskapliga artiklar. Då infinner sig nästa gåta:

Hur har Greta™ fått tillgång till dessa vetenskapliga artiklar? Normalt är endast abstract fritt tillgängligt, medan själva artikeln ligger bakom betalvägg. Universiteten har råd att betala för elektroniska prenumerationer på tusentals publikationer, men det har inte privatpersoner. Om jag vill läsa en artikel så måste jag logga in på universitetet för att komma åt tidskriftsdatabaserna. Skulle det handla om en publikation som mitt eget universitet inte prenumererar på, så kontaktar jag kollegor vid andra universitet för att be om hjälp. Så hur bar sig denna grundskoleflicka åt för att få tillgång till detta digra material? Det är för mig en gåta.

Kanske hon får logga in på universitetet i De Mons där hon är hedersdoktor?
2021-04-15, 16:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Eller så kanske Soros gör det åt henne?
Stackars flicka. Hon har ju inget vett. Och därmed har vi som beundrar henne, heller inget vett. Vi måtte vara grundlöst dumma och lättlurade.
Och ni stackare som genomskådat allt, ni blir behandlade som paria - när ni inte gömmer er bakom anonymiteten.

Men som Greta säger. Det är inte den lilla klicken rabiata motståndare från extremhögern som är problemet. Det är vi som klappar henne på axeln eller ännu värre: på huvudet. Och sen inte gör något åt problemet som är problemet.
2021-04-15, 16:55
Moderator
oilslicks avatar
Citat:

Skumt.
Så hon blev alltså "hedersdoktor" där långt innan cirkusen började....varför då?

__________________________________________________ ________________________

Greta är som sagt inte den första och inte den sista klimatalarmisten.
När fler och fler börjar tröttna på henne så kommer hon att försvinna och ersättas med någon ny, troligtvis yngre förmåga.
2021-04-15, 17:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Skumt.
Så hon blev alltså "hedersdoktor" där långt innan cirkusen började....varför då?

__________________________________________________ ________________________

Greta är som sagt inte den första och inte den sista klimatalarmisten.
När fler och fler börjar tröttna på henne så kommer hon att försvinna och ersättas med någon ny, troligtvis yngre förmåga.
Ja 😊 vi får hoppas på det bästa. Som hon säger. Det är hennes budskap som är det viktiga- inte hon. Hon är ingen fånig influencer som bara vill ha pengar och ära.
Hon är ett föredöme för unga. En som är idealist (inte ny nazist).
Men hon har redan påverkat attityden i världen. Hon och andra. Nu är det klimatsmart som gäller. Snart också i SD 😀.
2021-04-15, 17:25
Medlem
Citat:
Det kanske hon får. Men enligt evangelierna om S:t Greta™ så var hon ju fullt inläst på hur våra små koldioxider påverkar klimatet redan innan hon första gången satte sig med sin skylt. (Och som en av slump blev dokumentärfilmad från dag ett.) Så frågan kvarstår: Hur fick Greta™ tillgång till vetenskapliga artiklar innan hon började klimatstrejka? Och hur kunde hon förstå innehållet i dem?

Off topic: Det vore nog första gången som en hedersdoktor fick den sortens privilegier, men det kan ju vara svårt för folk utanför akademien att ana hur man ser på hedersdoktorer. Som när Göran Persson blev hedersdoktor i medicin som tack för att upphöja Örebros Högskola till universitet. Innan det ens fanns en fungerande medicinsk fakultet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in