2020-11-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon talar ju inte med den svenska riksdagen så då skall hon alltså bli EU-representant för att skapa ännu mer fixering vid fogden i Bryssel som tar våra pengar och sprider över Europa och världen med nära nog obefintlig redovisning.

Kom ihåg att som folkvald har du fått ett mandat av dina väljare, att verka för en positiv, kreativ förändring i enlighet med ditt valprogram. Väljarna är då uppdragsgivaren.

Detta kommer i demokratisk ordning att även gälla Greta, om hon söker få och får väljarnas förtroende att vara folkvald i framtiden.

Ska betona med eftertryck att man har full rätt att vara folkvald, även om man har någon sorts funktionsnedsättning.

Att vara folkvald är inte som att få eller ha ett vanligt arbete, det kan man vara med framgång, även med t ex ett träben! Även detta gäller Greta, respekt tack!
2020-11-19, 07:19
Medlem
Giant Squids avatar
Ja tänk om Greta fick se över och bestämma över EUs budget. Då får vi hoppas att hon för sveriges andel även räknar med intäkterna och inte bara utgifterna så att notan blir mer komplett.
Men hon kanske kan få hjälp av sina häändlers Neubauer och Illuminati.

I den verkliga världen, så ska vaxmuseumet i Barcelona slå upp portarna efter en längre renovering. Några nya figurer kommer att tillsättas. Bla, albinoapan Snowflake och även Greta Thunberg med sin gula regnrock och skylten.
Greta finns ju även som vaxfigur i Hamburg, där i sin vinteruniform.
Regnrocken börjar bli lite utspelad nu tycker jag. Den tillhör liksom en historisk tidsperiod.
Det är lite Andra Vågen på g med Greta.

https://www.timeout.cat/barcelona/ca...a-fotos-111720

https://www.huffpost.com/entry/greta...b69a19a4ab1dea
Senast redigerad av Giant Squid 2020-11-19 kl. 07:24.
2020-11-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja tänk om Greta fick se över och bestämma över EUs budget. Då får vi hoppas att hon för sveriges andel även räknar med intäkterna och inte bara utgifterna så att notan blir mer komplett.
Men hon kanske kan få hjälp av sina häändlers Neubauer och Illuminati.

I den verkliga världen, så ska vaxmuseumet i Barcelona slå upp portarna efter en längre renovering. Några nya figurer kommer att tillsättas. Bla, albinoapan Snowflake och även Greta Thunberg med sin gula regnrock och skylten.
Greta finns ju även som vaxfigur i Hamburg, där i sin vinteruniform.
Regnrocken börjar bli lite utspelad nu tycker jag. Den tillhör liksom en historisk tidsperiod.
Det är lite Andra Vågen på g med Greta.

https://www.timeout.cat/barcelona/ca...a-fotos-111720

https://www.huffpost.com/entry/greta...b69a19a4ab1dea
Greta gillar faktiskt fortfarande sin gula regnrock. Låt tjejen klä sig som hon vill!

Däremot tycker hon, att den berömda bilden av henne i gul regnrock och flätor publicerats lite väl mycket. Bilden blev för klickvänlig, konstaterar Greta torrt. Så hon verkar i viss mån vilja ändra på sin image, vilket är helt naturligt.

Några smakråd till Greta!?

P S Är inte Illuminati en ren fantasiprodukt!?
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-19 kl. 07:43.
2020-11-19, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Du tar fel, jag vill inte alls driva på Greta. Tvärtom vill jag att Greta precis som varje barn kan få utvecklas och formas efter sina egna förutsättningar och möjligheter.
Det är förvisso svårt att tro det när man ser henne, men hon blir faktiskt myndig om 1,5 månader.
2020-11-19, 08:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta gillar faktiskt fortfarande sin gula regnrock. Låt tjejen klä sig som hon vill!

Däremot tycker hon, att den berömda bilden av henne i gul regnrock och flätor publicerats lite väl mycket. Bilden blev för klickvänlig, konstaterar Greta torrt. Så hon verkar i viss mån vilja ändra på sin image, vilket är helt naturligt.

Några smakråd till Greta!?
Klart hon ska klä sig hur hon vill, hon kanske växer ur den. Men, den är ju ikonisk på nåt sätt.
Citat:
P S Är inte Illuminati en ren fantasiprodukt!?
Jo, det var en liten gliring till andra fantasifoster...

Har du hört något om BBC tv serien? Blir den utav ?Kanske den är lagd på is pga, covid.
2020-11-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det är förvisso svårt att tro det när man ser henne, men hon blir faktiskt myndig om 1,5 månader.
Tror att Greta alltid kommer att vara ett barn i mina ögon!
2020-11-19, 15:14
Medlem
Citat:

Hon ser ju ut som ett barn i ansiktet och ser säkert ut som ett barn lika mycket när hon är naken också. Efter 18 händer det väl inte så mycket med kroppen längre utvecklingsmässigt.
2020-11-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klart hon ska klä sig hur hon vill, hon kanske växer ur den. Men, den är ju ikonisk på nåt sätt.

Jo, det var en liten gliring till andra fantasifoster...

Har du hört något om BBC tv serien? Blir den utav ?Kanske den är lagd på is pga, covid.
Inte hört något på ett tag. Återkommer när jag hör något. Greta säger att hon gillar att sova mycket. Mitt intryck är att hon vill ta det lugnare ett tag.

Sedan är det förstås svårare, att göra större TV-produktioner, när många medarbetare är sjuka i Covid-19.

Gissar att BBC väntar tills det blir vår med TV-serien om Greta.

Beträffande att sätta press på Greta, så är det väldigt vanligt att unga ropar högt, "Greta for president!", i demonstrationerna! Antagligen delvis ett sätt att uttrycka beundran för henne, men antagligen delvis även ett sätt att uttrycka större politiska ambitioner för hennes del.

Slagordet "Greta is Great!" är också vanligt att de unga ropar!

Greta säger att hon försöker att inte lyssna så mycket på vad som ropas om henne, "för annars får man inte en så sund självbild"!

Ska man ta det formellt, lär Greta idag antagligen uppfylla kravet på att vara amerikansk medborgare. Kravet på att vara född i USA blir värre, som bekant är Greta född i Sverige.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-19 kl. 15:24.
2020-11-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Hon ser ju ut som ett barn i ansiktet och ser säkert ut som ett barn lika mycket när hon är naken också. Efter 18 händer det väl inte så mycket med kroppen längre utvecklingsmässigt.
Man kan komma i puberteten, även efter man har fyllt 20, men visst är det ovanligt. När det någon gång händer, handlar det oftast om brist på tillväxthormon.
2020-11-19, 15:39
Medlem
Citat:
Man kan komma i puberteten, även efter man har fyllt 20, men visst är det ovanligt.

Man kan hoppas för hennes egen skull. Ska hon behöva visa leg när hon är 70 liksom.
2020-11-19, 16:48
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Jag ser hellre att hon blir vuxen, för hennes egen skull.
2020-11-19, 17:23
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
FFF finns även i Arabvärlden, men dessa länder är tyvärr minst halvdiktaturer, ibland diktaturer fullt ut, med undantag för Israel.

Ett litet försynt påpekande: Israel tillhör inte arabvärlden.

Citat:
Vi behöver också utvärdera på ett bra sätt, vad vi har gjort som är bra, och vad vi kan bli bättre på. Konstruktiva förslag välkomnas!

"Gjort som är bra" - för vem eller vad? För Greta? För klimatet? För miljön? För FFF? Alla de har disparata intressen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in