Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Ett annat ställe där FFF verkar vara starka är Thailand. Tydligen är många i FFF i Thailand även med i demokratirörelsen. Kampen för bättre miljö går ofta hand i hand med kampen för demokrati och mänskliga rättigheter.
I Thailand är man noga med att ordna med mobila matserveringar, där demonstranterna kan köpa mat. En mätt demonstrant är en glad demonstrant säger man enligt ett radioreportage i Sveriges radio från Thailand.
Greta har uppenbart goda möjligheter att växa i sin betydelse i Asien!
Hej goda Inspiratör, och som alla andra så instämmer jag att det är trevligt att ha dig tillbaka i tråden...
Men när du gör uttalanden som ovan.... Lägg gärna till en länk så att vi andra kan ta del av informationen också. Om du vore så vänlig...
---
Jag är allt annat än hatare av tösen... Jag är mer orolig för hennes hälsa än något annat... att se folk här sitta och ursäkta hennes föräldrar (som manar på hennes mani - klimatångesten), som gör att hon snart dukar under av aneroxi, svältdöd. Hon fyller arton år i januari (om jag inte minns fel) - och hon ser ut som en tolvåring som svultit sig de senaste 18 månaderna...
Det finns ingen ursäkt som helst från föräldrarnas sida att det ska ha gått så här långt -
INGEN SOM HELST URSÄKT!! Fatta det!!
Jag tror jag kan skriva under på är att vi som är så kallade "Greta-hatare" - det är vi som är mest bekymrade över hennes hälsa. Ni andra... fanatikerna, dyrkarna, älskarna av henne, ni fortsätter att hetsa på henne att vara "världens bästa flicka..." när hon egentligen borde vara hemma, ta det lugnt, släppa internet och bara vara en ung kvinna i slutet av sin tonår. Hon ska gå i skolan... hon ska ta vara på sig själv.
Men som det ser ut just nu... så tillåts hon inte få vara en ung tonåring... och ni skyller på:
"Hon vill det själv..."
Jag kallar det för BULLSHIT!!
Jag står för mitt förslag till Svante - Ta din familj ut till en trevlig liten stuga ute i skogen... just nu är det fortfarande ganska varmt... ta en en utflykt.. grilla ett par fina stekar på öppen eld... ordna med hemmagjord potatissallad... lägg till vanlig sallad... kanske med lite röd salsa-sås som tillägg... Sen titta på solnedgången medans ni grillar helt vanlig korv... o käkar korv med bröd...
Och ni lärare som har Greta i skolan - lär henne för tusenbövlars skull - Att Självsvält är inte ett värdigt sätt att föra ut sitt budskap!!
Ja, jag skriver i affekt - för jag är så trött och ledsen på att se hur folk hejjar på Greta trots att hon borde ta det lugnt... vara det barn hon ännu är tills hon fyller arton... Men ni har smiskat på henne med att hon minsann är Världens Messias and what not... Tro faen det att hon har tryck på sig och ser ut som Halloween's Lady dagarna i ända!!
Men visst kalla mig Greta-hatare om ni vill...
Till Greta om du läser i tråden - eller om nån vän, familj till henne gör det - Jag vill bara Gretas bästa.... Hon ska inte behöva bära världens problem på sina axlar... det är ingen som begär det..
- så... nu har Trollmor sagt sitt... Nu inväntar jag vågen av ~~~~ ja... låt oss se vad som kommer.