2020-01-29, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vidare så bör det poängteras att miljöfrågan är mer än något annat, en astrofysisk fråga, så att astrofysikern Lawrence Krauss (ja jag vet att han är jude, det spelar ingen roll) backar upp Greta, det väger ganska mycket i sammanhanget. Alla astrofysiker är på Team Greta.

hur många astrifysker är det som är på gretas TEAM ? har DU namn på dessa ? du menar alltså HOLCOST om lilal greta inte får FÖRBJUDA norrlands flygen ?

om lilla greta betalat 2 extra betalada resdagar ( har skift så det blir 4 extar semster dagar i månaden plus riktiga semnstern LIKA FÖR ALLA så räkna på det ni ) för att komma loss så varför inte 1000 skr a day
plys till lägg när natt tåget blir inställt .. kanske greta har en ide där ponge eller vad man nu ska säga

holcosta på du
Senast redigerad av davossouth 2020-01-29 kl. 18:04.
2020-01-29, 18:13
Medlem
Frammes avatar
Ha, ha. Jag har medvetet undvikit denna tråd en längre period. Lilla flickan har inte kommit längre än bakåt. Är hon hemma i Stockholm, eller? Hur går det med hennes samarbete med våra kända experter inom miljöområdet? Är hon fortfarande i Gröna khmerernas våld? Kändisarna som hänger på, dom bojkottar jag naturligtvis, alla andra också. Kan hon och sekten redovisa några fakta angående deras show? Resultat? Då menar jag inte deras hjärntvätt av barn och unga som får många att må dåligt och vara väldigt rädda. Nä, än en gång så fördömer jag det hela.
2020-01-29, 18:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Ha, ha. Jag har medvetet undvikit denna tråd en längre period. Lilla flickan har inte kommit längre än bakåt. Är hon hemma i Stockholm, eller? Hur går det med hennes samarbete med våra kända experter inom miljöområdet? Är hon fortfarande i Gröna khmerernas våld? Kändisarna som hänger på, dom bojkottar jag naturligtvis, alla andra också. Kan hon och sekten redovisa några fakta angående deras show? Resultat?

Det går helt utmärkt för henne. Alltfler börjar lyssna på henne. Som exempelvis Wallenberg och svenskt näringsliv:

Citat:
Näringslivet lyssnar på Greta Thunberg

https://www.svt.se/nyheter/naringsli...greta-thunberg
Citat:
Jacob Wallenberg: Hon har en stor påverkan på alla jag har pratat med.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...torsta-allvar/
Citat:
Tacka Greta för att de mäktiga börjat lyssna

https://www.dn.se/ledare/peter-wolod...borjat-lyssna/

Det är en attitydförändring på gång.

Det går långsamt, men Greta påverkar. Det är det viktigaste.
2020-01-29, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det går helt utmärkt för henne. Alltfler börjar lyssna på henne. Som exempelvis Wallenberg och svenskt näringsliv

Men du har inte med idioter att göra.

Ja det är klart Wallenberg och Svenskt Näringsliv står bakom henne. De står bakom massinvandring och EU och FN också. De är emot svenskt självbestämmande. Du med, tomte. Det är överstatlighet ni vill ha och jag hoppas det slutar åt helvete för er, istället för att ha makten och miljonerna.

Hela 7-klövern står bakom Greta. Journalistkåren också. VI VET sedan länge, länge att extremvänstern och kapitalet står på samma sida. Därför använder de sig av en späd 17-åring som har ett handikapp. Hon låter sig utnyttjas för att hon själv har ångest och på fullt allvar tror att klimatet av allting är ettt allvarligt miljöproblem.

Greta spelar ingen roll "att väcka de mäktiga". De mäktiga vill befästa överstatlig makt. Greta är ett bra verktyg för massorna (framförallt i Sverige). Mig har hon aldrig påverkat någonting. Jag bara fortsätter att hånskratta åt vänsterextremister fast ondgör mig att de djävlarna har ett sådant grepp om Sverige.

Idiot!
Senast redigerad av Mertillen 2020-01-29 kl. 18:34.
2020-01-29, 18:45
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Det går helt utmärkt för henne. Alltfler börjar lyssna på henne. Som exempelvis Wallenberg och svenskt näringsliv:

Det är en attitydförändring på gång.

Det går långsamt, men Greta påverkar. Det är det viktigaste.
Visst är det en attitydförändring på gång. Allt fler genomskådar bluffen. Det är det viktigaste.
2020-01-29, 18:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Ha, ha. Jag har medvetet undvikit denna tråd en längre period. Lilla flickan har inte kommit längre än bakåt. Är hon hemma i Stockholm, eller? Hur går det med hennes samarbete med våra kända experter inom miljöområdet? Är hon fortfarande i Gröna khmerernas våld? Kändisarna som hänger på, dom bojkottar jag naturligtvis, alla andra också. Kan hon och sekten redovisa några fakta angående deras show? Resultat? Då menar jag inte deras hjärntvätt av barn och unga som får många att må dåligt och vara väldigt rädda. Nä, än en gång så fördömer jag det hela.
Jag tycker det gått väldigt bra.
Klimatet var huvudfråga på Word Economic Forum i år och allt fler makthavare verkar bry sig om att förstå vad forskningen visar.
2020-01-29, 19:02
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tycker det gått väldigt bra.
Klimatet var huvudfråga på Word Economic Forum i år och allt fler makthavare verkar bry sig om att förstå vad forskningen visar.
Det Greta och Gröna khmererna kommer med är inga nyheter. Det är sånt som makthavare och forskare vetat om i många år. Att haka på Greta och rörelsen är bara en liten ursäkt för att dom skitit i allt tidigare. Nu är dom pressade., av en liten unge och Gröna khmererna. Ha, ha.
2020-01-29, 19:19
Medlem
Sculleys avatar
Climate Activist Greta Thunberg Has Established a Foundation
It Applied for Trademark Protection for "Fridays for Future"

In addition to the foundation, a supporter of Thunberg named Janine O’Keeffe is seeking to secure the trademark rights for certain products under the Fridays for Future name. Her application includes trademark protection for backpacks, hats and numerous other items. "There is no intent of making money out of the trademark," O’Keeffe told DIE ZEIT. The real purpose, she said, is to protect the Fridays for Future name from abuse.

https://www.zeit.de/wirtschaft/2020-...ate-protection
2020-01-29, 19:55
Medlem
Greta har sagt, att hon har ingen talesman och hon har även sagt att hon aldrig heller tänker skaffa sig en talesman. Lite förvånande att Ni inte känner till dessa offentliga videoklipp!

Däremot har Greta flera ideellt verkande presskontakter, som ibland byts ut, då uppgiften innebär en mycket hög arbetsbelastning.

Greta har dock bett oss i FFF, att bevaka vad som sker där hennes namn används, och anmäla till henne om hennes namn utnyttjas.

Mitt samvete är helt rent och Greta lär bara få rejäla skrattanfall, när och om hon får veta om samtliga diskussioner, som jag varit inblandad i denna tråd. Greta har skrattat hjärtligt, när hon förut fått veta om liknande påhopp!

Greta är verkligt duktig, men inte alls felfri. Enligt en moderat känd utredare har en stiftelse i Schweiz varit varumärkesinnehavare för namnet Fridaysforfuture. Jag varnade förut Greta, när jag fick veta detta, för att arrangemanget antagligen kunde accepteras som ett tillfälligt provisoriskt upplägg, men troligtvis däremot inte kunde accepteras som ett permanent upplägg. Nu ansöker en svensk stiftelse om att få bli varumärkesinnehavare istället!

En talesman för tyska FFF beklagar nu, att de nu har misslyckats med att skydda namnet Fridaysforfuture, och är rädd för att namnet nu kommer att användas ännu mera kommersiellt utan tillstånd. Så jag fick rätt i min tidigare varning till Greta. Uttalandet från talesmannen för tyska FFF är nu publicerat på nätet.

Det hade varit en fördel för Greta, om hon agerat betydligt tidigare, innan registreringen av varumärket FFF av stiftelsen i Schweiz upphävdes. Greta behöver mera juridisk hjälp!
2020-01-29, 20:15
Medlem
Vad beträffar stöd från astrofysiker, så stödjer Queens Brian May Greta, både som musiker och som astrofysiker. Han är ovanligt nog både rockgitarrist och disputerad vetenskapsman!
2020-01-29, 20:26
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har sagt, att hon har ingen talesman och hon har även sagt att hon aldrig heller tänker skaffa sig en talesman.
Men vem har sagt att hon skall ha det då ? Hon är ju utvald till maskot, vad är det för vits då att nån annan skulle göra hennes jobb
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta lär bara få rejäla skrattanfall, när och om hon får veta om samtliga diskussioner, som jag varit inblandad i denna tråd. Greta har skrattat hjärtligt,
Verkar vara en kampanj i hånande, kanske man borde sälja t-shirts med texten "g***a skrattar åt er"
2020-01-29, 20:27
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Hon har aldrig sagt att jorden går under om 10-15 år och att vi alla är döda året därpå. Vad hon menar är följande (citat från hennes Paris-tal förra året):

Det här med "tipping points" tas upp i IPCC:s rapporter:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Citat:
-We are in the beginning of a mass extinction.
- The entire ecosystem is collapsing.

Du kan inte tolka dessa citat från Greta på nåt annat sätt, du kan inte säga - Nej men hon menar så här.

Hon måste ju för fan ta ansvar för vad hon står och säger, och inte bara välja kraftfulla ord och citat som passar på första sidan i diverse pressar runtom i världen.

Hon sprider helt galna dystopiska konspirationsteorier, som hon oblygt propagerar för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in