2020-01-22, 23:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så alla bilder där Greta har en blå-vit bricka är digitalt manipulerade?:

https://handelsblatt.liveblog.pro/lb-handelsblatt/20200121120116/0324318fd9a68ae0d82cff83e33a8ea8e2e2c468ec21e2fb0c e35f05caa995dc.jpg
https://belatina.com/wp-content/uploads/2020/01/Davos-Thundberg-2020.jpg

Ok. Där bräckte du mig. Detta kan jag inte överträffa...
Spelar ingen roll.
Greta far fram som en stormvind. Färre och färre orkar pipa och gnälla om att hon är äcklig, att hon är manipulerad, att vi är lurade som går på koldixidproblemen. Hennes vision tas numer för given. Ingen orkar protestera. Alla anpassar sig sakta men säkert.
Bara några få mobbar orkar protestera. Ingen anledningar att lägga krut på dessa misslyckade kverulanter. Tynande röster i öknen.
Gud vara med dem!

Nu står vi inför detta att försöka förverkliga hennes visioner. Svara upp mot hennes krav.

DET blir en annan femma. Världen varken kan vill eller våga ta tag i detta.
Det måste nog hända STORA och påtagliga miljökatastrofer innan världen gör det.

Det kommer inte att ske frivilligt.
2020-01-22, 23:14
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
En nyfiken fråga: varför är färgen på Gretas bricka så viktig? Jag kan se på de tre bilderna tillsammans att hon troligen har tre olika brickor på sig och på två av bilderna kan man tydligt se att t.o.m. brickhållarna skiljer sig ifrån varandra. Vad bevisar det - eller motbevisar? I mina ögon bevisar det bara att hon hade en bricka på sig när bilden togs.

...och...?

Olika brickorna i Davos

De vill att Greta ska ha den blåvita = inbjuden delegat.
Vit bricka=BESÖKARE /Inte inbjuden. Spouces=allmänna

Infos manipulerade bild
En orginal bild från När trump talar

De har manipulerat bilden i mitten (infos)
min visar 100% vilken hon hade:
Den till vänster bild från videon med prins Charles. Men det var från onsdagen. Ingen aning vad gäller denna
onsdag--tisdag(info)--tisdag orginal
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-22 kl. 23:21.
2020-01-22, 23:32
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Olika brickorna i Davos

De vill att Greta ska ha den blåvita = inbjuden delegat.
Vit bricka=BESÖKARE /Inte inbjuden. Spouces=allmänna

Infos manipulerade bild
En orginal bild från När trump talar

De har manipulerat bilden i mitten (infos)
min visar 100% vilken hon hade:
Den till vänster bild från videon med prins Charles. Men det var från onsdagen. Ingen aning vad gäller denna
onsdag--tisdag(info)--tisdag orginal

Kan det vara så att hon hade olika brickor olika dagar? Alla de här tre bilderna är ju tagna vid olika tillfällen. Jag vet att det är ologiskt att man skulle byta brickor på folk mitt på dagen, men det är inte säkert att schweizarna tänker med samma logik som jag - ergo kan vi inte utesluta att det är olika brickor som återspeglar Gretas olika roller/ställningar vid olika delar av programmet.

Tittar man på bilderna som du kallar tisdag(info) och tisdag (original) så ser man på info-bilden baksidan av någons kavaj framför Greta, medan på original-bilden ser man någons korta ärm framför Greta. Greta håller sina kläder (ljus-laxrosa jacka) på helt olika sätt på båda tisdagsbilderna, vilket förstärker känslan av att de tagits med en del tids mellanrum, kanske efter något längre avbrott, t.ex. förmiddag-eftermiddag. Jag skulle inte ens våga gå ed på att Lisas bricka är densamma på båda tisdagsbilderna: samma färger, men lite olika proportioner/avstånd mellan detaljerna.

Fanken vet om Greta körde på samma bricka hela tiden, det kan hända att hon fick byta bricka någon gång eller så.
2020-01-22, 23:32
Medlem
Giant Squids avatar
Gretas hologrambricka var cool, undrar om man får veta vad hologramet var för nåt?
2020-01-22, 23:36
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Kan det vara så att hon hade olika brickor olika dagar? Alla de här tre bilderna är ju tagna vid olika tillfällen. Jag vet att det är ologiskt att man skulle byta brickor på folk mitt på dagen, men det är inte säkert att schweizarna tänker med samma logik som jag - ergo kan vi inte utesluta att det är olika brickor som återspeglar Gretas olika roller/ställningar vid olika delar av programmet.

Tittar man på bilderna som du kallar tisdag(info) och tisdag (original) så ser man på info-bilden baksidan av någons kavaj framför Greta, medan på original-bilden ser man någons korta ärm framför Greta. Greta håller sina kläder (ljus-laxrosa jacka) på helt olika sätt på båda tisdagsbilderna, vilket förstärker känslan av att de tagits med en del tids mellanrum, kanske efter något längre avbrott, t.ex. förmiddag-eftermiddag. Jag skulle inte ens våga gå ed på att Lisas bricka är densamma på båda tisdagsbilderna: samma färger, men lite olika proportioner/avstånd mellan detaljerna.

Fanken vet om Greta körde på samma bricka hela tiden, det kan hända att hon fick byta bricka någon gång eller så.

Ingen aning. Men det verkar vara viktigt. Jag skrev om det inatt. De rensade min bild men visste inte att jag sparade en. Talet var 40min.

https://www.flashback.org/sp70004155

Det kommer säkert fler klipp/bilder. Men vi vet redan att "de jobbar på det"
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-22 kl. 23:40.
2020-01-22, 23:39
Medlem
AcchiaHes avatar
...och när jag tittade på Gretas bild från Davos 2019 så hade hon ockå en blå bricka.
Greta Davos 2019
Man ser en pytteliten bit av blå bandet längst ner till vänster om hennes foto.

OK, jag vet att bilden kan vara manipulerad, men varför skulle någon göra det på just denna bild?
2020-01-22, 23:42
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
...och när jag tittade på Gretas bild från Davos 2019 så hade hon ockå en blå bricka.
Greta Davos 2019
Man ser en pytteliten bit av blå bandet längst ner till vänster om hennes foto.

OK, jag vet att bilden kan vara manipulerad, men varför skulle någon göra det på just denna bild?

https://www.expressen.se/nyheter/gretas-kanga-mot-hojdarna-i-davos/

Därför mitt inlägg igår. Tur att det var sent och jag orkade inte lägga in bilderna.
Men tänk på att de jobbade på att censurera detta!!

Davos19 = Greta var inbjuden
Davos20 = De tvingade Davos att ta emot Greta (TIME första tiden i "lilla" salen)

Propagandalaget som värst. Synd att så många är dumma i Sverige och litar på de största i media.
Att avslöja Greta=Avslöja den fula svenska media.

Jag tror att de var nån insider från Schweiz som fick in Greta.
Tror ni verkligen att DAVOS vill ha dit Greta som vill typ förstöra varenda en där?????
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-22 kl. 23:51.
2020-01-22, 23:49
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
https://www.expressen.se/nyheter/gretas-kanga-mot-hojdarna-i-davos/

Därför mitt inlägg igår. Tur att det var sent och jag orkade inte lägga in bilderna.
Men tänk på att de jobbade på att censurera detta!!

Davos19 = Greta var inbjuden
Davos20 = De tvingade Davos att ta emot Greta (TIME första tiden i "lilla" salen)

Propagandalaget som värst. Synd att så många är dumma i Sverige och litar på de största i media.
Att avslöja Greta=Avslöja den fula svenska media.

Tvingade och tvingade... Greta har antagligen fans även bland de som har mörkblå brickor, hon sitter ju bredvid en sådan (tjejen i rött till höger om Greta). Då är det kanske inte så svårt att få en inbjudan? Vad vet jag?
2020-01-22, 23:50
Medlem
Giant Squids avatar
Man undrar lite över marknaden på Greta memorabilia.
Skylten.
Hoodiesarna.
Blåa hinken från båten.
m.m
Heliga reliker var ju big buisness ett tag. Jesus vänstra stortå finns väl i dussintalet kyrkor.
Replikor på Davosbrickorna kan dyka upp på e-bay. Jag har gamla konsert t-tshirts från 80talet som går för £250
2020-01-22, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man undrar lite över marknaden på Greta memorabilia.
Skylten.
Hoodiesarna.
Blåa hinken från båten.
m.m
Heliga reliker var ju big buisness ett tag. Jesus vänstra stortå finns väl i dussintalet kyrkor.
Replikor på Davosbrickorna kan dyka upp på e-bay. Jag har gamla konsert t-tshirts från 80talet som går för £250

Ingen av Gretas grejer lär gå för under €1000
2020-01-22, 23:54
Medlem
AcchiaHes avatar
Tittar man på bilden på Greta bredvid prinsen Kalle af Wales så ser man att hon har en generisk bricka, det verkar inte ens stå Greta Thunberg på den, när man zoomar in. Kanske har hon tappat bort sin bricka och fick nöja sig med en tillfällig innan hon fick en ny? Jag misstänker att det finns väl utvecklade rutiner i Davos även för sådant...
2020-01-22, 23:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ingen av Gretas grejer lär gå för under €1000
En budgivning skulle kunna gå helt bonkers.
Bill Gates ska trumfa Soros.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in