2019-12-18, 11:22
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sist har du sannolikt fel. Att göra en dokumentärlångfilm kräver som alla långfilmer omfattande investeringar. De flesta filmideer blir aldrig filmer på grund av brist på pengar.

Uppenbarligen tror man att den kommande långfilmen om Greta ska bli rejält lönsam, annars gör man inte en sådan här stor satsning!

Kanske inte långfilmer, men det kommer en uppsjö av kritiska dokumentärer om Greta. Så jag har inte fel.

Minns du filmen "En obekväm sanning"? Hur framstår filmen nu? Det samma kommer att hända med Greta-filmen.
” Gores film är i huvudsak grundad på vetenskaplig forskning och fakta, men i händerna på en begåvad politiker och kommunikatör kan filmen användas för att sprida politisk propaganda, säger domaren Michael Burton. "
https://sv.wikipedia.org/wiki/En_obekväm_sanning

Filmen om Greta blir lönsam, utan tvekan. Intressant hur mycket Malena kommer att få av kakan.
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-18 kl. 11:27.
2019-12-18, 11:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Kanske inte långfilmer, men det kommer en uppsjö av kritiska dokumentärer om Greta. Så jag har inte fel.

Minns du filmen "En obekväm sanning"? Hur framstår filmen nu? Det samma kommer att hända med Greta-filmen.
Jag kommer inte riktigt ihåg detaljerna i den filmen. Men har inte Greta hållit sig borta från fakta och prognoser? Hennes uttalanden är så diffusa (men emotionella) att de inte kan motbevisas?

Our house is on fire! ... - Ok.
Senast redigerad av wwr 2019-12-18 kl. 11:30.
2019-12-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jo men det har du själv vetat mycket väl oxå, men jag tycker det är stort av dig att ta upp det i tråden då du ändå är en av de största Gretaförespråkarna.
Jag har misstänkt detta redan tidigare, men EJ vetat om detta förrän nu, med de nya uppgifterna. Att tro är en sak, att veta är en helt annan sak! Tack annars för vänliga ord!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-18 kl. 11:29.
2019-12-18, 11:32
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kommer inte riktigt ihåg den filmen. Men har inte Greta hållit sig borta från fakta och prognoser? Hennes uttalanden är så diffusa (men emotionella) att de inte kan motbevisas?

Our house is on fire! ... - Ok.

Vi får se om det blir en film mest om Stackars Greta och hennes känslor och kamp. Eller kommer det vara igen samma propaganda som vanligt "svältande björnar" "Landskap utan is" "svältande barn på en liten ö" osv.
2019-12-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Haha, jag kom precis hem från Tyskland, och kan berätta att tågincidenten varit en snackis där! ALLA pratade om det, och det var en stor nyhet på TV-nyheterna också!

Läste förresten det här i Welt, ber om ursäkt om någon annan redan har kopierat in det här. De har ett ögonvittne:

https://www.welt.de/politik/deutschl...sgerissen.html

Eine Mitreisende bezeugt den guten Willen der Bahn. „Die Bahnmitarbeiter im Zug waren alle ganz aufgeregt, dass Greta Thunberg mitfährt“, erzählt Nike Flatt WELT. Man habe einen prominenten Gast an Bord, hätten alle ganz aufgeregt geflüstert. Sie hätten sich „ein Bein für sie ausgerissen“ und Greta verwöhnt, erzählt die junge Mutter. Sie brachten ihr Schokoladentäfelchen mit der Aufschrift „Lieblingsgast“, fragten sie, ob sie noch Kaffee wolle. Eines allerdings bestätigt die Mitreisende Nike Flatt. Greta habe sehr erschöpft ausgesehen. Andere Teenager hätten vielleicht auf ihr Smartphone geschaut, sagt sie. „Greta starrte nur traurig auf den Boden.“

I översättning:

-Då verkar intrycket av, att Greta just nu är mycket utmattad och ledsen, bli bekräftad! Vila behövs!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-18 kl. 11:52.
2019-12-18, 11:38
Medlem
leifhookers avatar
Greta i Polsk tv. Tror det är den största statliga kanalen.

https://twitter.com/TOPTVPINFO/statu...652874244?s=20
2019-12-18, 11:39
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jo men det har du själv vetat mycket väl oxå, men jag tycker det är stort av dig att ta upp det i tråden då du ändå är en av de största Gretaförespråkarna.

Det är väl bra att både hjärnarbete och den galna tågincident kom igång. Det hela gjorde ju att "stora maskineriet" med allt det spännande som vi upplevt framför datorn riktigt " kom igång". Det har varit en häftig världssuccé som kommer med nya vinklar under framtiden. Jag tror på en riktig spännande tid, lite som jag upplevde under kriget. Vi som är så gamla fick ångest och obehag inför framtiden, men va phan, det var ju inget att gnälla/ falla ihop för. Dålig livsvilja hos folk numera.

Apropå ingenting så gillar jag vad Greta har stått upp för. Vila dig tjejen och kom igen. Skit i allt dösnack det är för många plattmaskar i rörelse.
2019-12-18, 11:45
Medlem
Därför silar vi mygg och sväljer kameler i klimatdebatten. Inlägg i Dagens Nyheter, som handlar om den nya boken Klimatpsykologi!

https://www.dn.se/kultur-noje/darfor...limatdebatten/
2019-12-18, 11:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Därför silar vi mygg och sväljer kameler i klimatdebatten. Inlägg i Dagens Nyheter, som handlar om den nya boken Klimatpsykologi!

https://www.dn.se/kultur-noje/darfor...limatdebatten/
Jag skyddades av en betalmur, som tur är.

Men om titeln syftar på att vi fokuserar på Greta istället för på klimatfrågor så kanske man kan undra varför DN har två medarbetare som följer Greta under ett år? Det har man påstått, vill jag minnas.
2019-12-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag skyddades av en betalmur, som tur är.

Men om titeln syftar på att vi fokuserar på Greta istället för på klimatfrågor så kanske man kan undra varför DN har två medarbetare som följer Greta under ett år? Det har man påstått, vill jag minnas.

Greta har faktiskt sagt flera gånger, att det är för stor uppmärksamhet på henne, och för lite uppmärksamhet på klimat- och miljöproblemen!
2019-12-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Greta har faktiskt sagt flera gånger, att det är för stor uppmärksamhet på henne, och för lite uppmärksamhet på klimat- och miljöproblemen!

Bra, då kan du ju visa vilka forskare hon har plockat upp i rampljuset då? Vilka rapporter man skall läsa.

Jaha, det sker knappt alls? Hon säljer sig själv och sina böcker istället?

2019-12-18, 12:13
Medlem
leifhookers avatar
Citat:

Konstigt? Nej. Greta vet ju inte själv vad hon vill medan hon beskrivs som en av de mest betydande forskare och vetenskapskvinna.

Vad fan har vi för klimatproblem egentligen? Enligt Greta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in