2019-12-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tjusigt!
Men frågan är om hon är Messias eller den Falske Profeten?
Greta är varken Messias eller en falsk profet. Hon är flickan som inte kan ljuga och som är anständig nog att vilja lämna en någotsånär bra planet till eftervärlden.

Hon är inte ute efter pengar.
Hon ogillar folksamlingar.
Hon ljuger inte.
Hon tycker om att gå i skolan.
De som stöder henne demonstrerar i hundratusental utan att plundra eller slåss.

Vakna!
2019-12-15, 19:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad är det ni är upprörda över nu?

Inlägget du citerar gjorde hon EFTER att tyska SJ twittrade att hon glömde tacka personalen i första klass och att det fanns personer ombord som hade fått åka på golvet betydligt längre än stackars miljonärsdottern.
2019-12-15, 19:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Greta är varken Messias eller en falsk profet. Hon är flickan som inte kan ljuga och som är anständig nog att vilha lämna en någotsånär bra planet till eftervärlden.

Hon är inte ute efter pengar.
Hon ogillar folksamlingar.
Hon ljuger inte.
Hon tycker om att gå i skolan.
De som stöder henne demonstrerar i hundratusental utan att plundra eller slåss.

Vakna!
Klart att hon är vare sig eller!
Jag skojade, trodde att du skulle förstå det, borde kanske varit tydligare, ledsen för det.
Om hon ljuger tror jag att det är omedvetet, att hon lyssnat för mycket på de som sagt osanningar.
Tror att de andra punkterna stämmer, jag ser henne inte som en konspiratör mer som offer, en bricka som spelas av syniska krafter.
Jag vill henne inte illa, hoppas att hon får en lugn och skön Jul och att det går henne väl.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-15 kl. 19:58.
2019-12-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holzbrick
Greta skrev om överfulla tag pa vägen hem, det vissade sig dock att hon dock akt första klass tidigare under hem resan. men hon passade pa att ta en snyftbild... har en länk till tyska Bild

https://www.bild.de/politik/ausland/...1454.bild.html

Enda gången Greta måste trängas med vanligt folk är när det är dags för propagandabilderna. Sen är det raka vägen till tågets dyraste kupe och byta kläder som gäller.
2019-12-15, 20:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Enda gången Greta måste trängas med vanligt folk är när det är dags för propagandabilderna. Sen är det raka vägen till tågets dyraste kupe och byta kläder som gäller.
Hennes Asperger gör att hon har svårt att sortera bort brus, folksamlingar blir fruktansvärt jobbiga för henne.
2019-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Hennes Asperger gör att hon har svårt att sortera bort brus, folksamlingar blir fruktansvärt jobbiga för henne.

Jasså, konstigt då att hon klarar av att stå och tala omringad av folk som behandlar henne som Messias men kan inte åka tåg med vanligt folk.

Bättre kan du.
2019-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Att Hitler skulle ha varit en karismatisk HBTQ-ikon om han istället hade kommit ut som bög är knappast något som en person med Aspergers inte skulle kunna föreställa sig. Ditt exempel är snarare hur personer med klassisk autism fungerar.
Problemet är inte att föreställa sig hur Hitler skulle vara, utan hur läraren som skrev uppgiften tänkte sig att en homosexuell Hitler skulle vara. Det är två skilda saker.
2019-12-15, 20:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Hon är en så kallad Idiot Savant
2019-12-15, 20:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Jasså, konstigt då att hon klarar av att stå och tala omringad av folk som behandlar henne som Messias men kan inte åka tåg med vanligt folk.

Bättre kan du.
Jag känner henne inte. men Autism är till stor del en oförmåga att sålla bort ovidkommande information.
Hon kan nog med svårighet tala värre är att lyssna i folksamlingar.
En katt som har Autism kan inte sålla bort vindens brus från musens prasslande, normala katter kan det.
FYI är jag ingen anhängare av kulten kring Greta, tvärtom, men jag anser att man skall vara ärlig, om man anser att saker inte stämmer.
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-15 kl. 20:24.
2019-12-15, 20:25
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Klimataktivisten Greta Thunberg ber om ursäkt för hur hon formulerade sig under en klimatdemonstration i Turin under fredagen, skriver hon på Twitter.

I sitt tal sa Thunberg att aktivisterna inte kommer att låta politiker och makthavare fly sitt ansvar i klimatfrågan. 16-åringen sa att man då kommer att ”put them against the wall”, vilket fick flera högerpolitiska personer på sociala medier att anklaga henne för att förespråka våld, skriver AP.

Thunberg skriver att hon helt enkelt översatte det svenska uttrycket ”ställa folk mot väggen” och att hon inte tänkte på att samma uttryck inte finns på engelska. Hon understryker att hon är emot alla former av våld.

https://omni.se/thunberg-ber-om-ursa...r-tal/a/y3pRvJ
2019-12-15, 20:58
Medlem
Intressanta grimaser från Greta när ingen annan är i närheten.

https://postimg.cc/S2bcZ2k1

https://postimg.cc/kVs7HLmr
2019-12-15, 21:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Vi har ännu en skandal kring Greta. Hur länge ska detta fortgå?
Först tränar hon prickskytte med automatgevär, sedan vill hon att politiker avrättas summariskt. Och nu det här.

Nu får det banne mig vara nog på tokigheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in