Citat:
Ursprungligen postat av
ghou
Vi passerar ständigt tipping points, vilka försämrar möjligheterna att begränsa klimatförändringar. Men viljan till förståelse, speciellt förståelse för Greta, är obefintlig hos vissa.
Jag är ingen klimtskeptiker, mem mycket skeptisk till att Greta har något att tillföra. Jag är bekymrad över hur miljön förstörs, hur Sverige nedskräpas av folk som hatar naturen. Djurplågeriet eskalerar. Den brottslighet som eskalerar mest är när primitiva brottslingar går lösa överallt i det offentliga rummet. Det begränsar min rörelsefrihet att ge mig ut ensam i naturen för plocka bär och svamp, eller för att göra banala saker som att jogga när jag har lust. Hundpromenader kan ju var riskfyllda. Det är säkrare att torka hundpiss i hallen än att rasta en valp utomhus när det är mörkt!
Greta får hållas. Du får också hållas. Vi har än så länge yttrandefrihet, men det är inte er förtjänst. Ni är folk som inte gått i skolan, och den tid ni gått i skolan har ni inte lärt er något av betydelse. Men ni sätter agendan. Politikerna älskar er för nu är pengarna slut.
Befolkningsökning är ett miljöproblem. Det finns varken pengar, bostäder och infrastruktur för att öka befolkningen i denna snabba takt som skett i Sverige. Det bli påfrestningar överallt, med ökad elkonsumtion, som ni löser med att stänga ner ren el som kärnkraft. Ni är idioter.
Om Greta gått i skolan, hade hon vetat varför folk inte köper hennes utåtagerande beteende. Hon hade förstått att miljö och klimat är olika utifrån olika kontinenter, och att vi inte kan lösa andra destruktiva länders miljöbrott genom att vi känner flygskam i Sverige.
Jag vill informera dig om att vi haft en liten istid under 90 år under medeltiden. Det ledde till svält. Skördarna räckte inte till för att mätta alla, och det ledde till häxjakt där man brände käringar som er på bål.
Jag länkar till Wikipedia som är tillräckligt lättläst för dig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Little_Ice_Age