2019-01-25, 19:49
Medlem
Hej, köpte en Mazda 3 2008 års modell förra januari, besiktad och klar och nu när jag ska besikta den igen så märker jag att lampan saknas helt vid reg skylten bak, dvs helt borta. Har inte tänkt på det alls innan tills jag tänkte kolla belysningen idag och såg att det bara var ett hål kvar, utan lampan. Nån som vet vad som kanske ha hänt eller hur det ha gått til för som sagt bilen var besiktigad när jag köpte den så jag dom kanske betalade extra vid besiktningen och sen blåste mig? Vad tror ni en ny sån kostar då?
Citera
2019-01-25, 19:55
Medlem
welcometorealitys avatar
De är inte så dyra faktiskt, när du ändå ska byta så sätt dit LED belysning på en gång.

Prova och sök här

https://www.bildelaronline24.se/skyltbelysning?&gadw=1&gclid=Cj0KCQiAhKviBRCNARIsA AGZ7CcXUjiZMGkN2qAHb1A1aEqGo2FlWMWunPlZqYa_PeU4Gyn 22yyHfPwaApw3EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Senast redigerad av welcometoreality 2019-01-25 kl. 19:58.
Citera
2019-01-25, 20:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej, köpte en Mazda 3 2008 års modell förra januari, besiktad och klar och nu när jag ska besikta den igen så märker jag att lampan saknas helt vid reg skylten bak, dvs helt borta. Har inte tänkt på det alls innan tills jag tänkte kolla belysningen idag och såg att det bara var ett hål kvar, utan lampan. Nån som vet vad som kanske ha hänt eller hur det ha gått til för som sagt bilen var besiktigad när jag köpte den så jag dom kanske betalade extra vid besiktningen och sen blåste mig? Vad tror ni en ny sån kostar då?

Någon kan ju faktiskt ha snott den en mörk natt.

Kostar inga ohemula summor att ersätta.
Citera
2019-01-26, 09:05
Medlem
En sån lampa kan du köpa på biltema och sätta i själv.
Sitter den inte där kommer du få höra det på besiktningen.
Citera
2019-01-26, 10:55
Medlem
Tror TS har uttryckt sig lite dåligt. Jag tolkar det som att både lampan och själva lyktan är borta.
Och det finns att köpa hos en Mazdahandlare.

TS fick tips att montera LED lampor, men de är väl inte godkända dvs E märkta?
Vet att några fått böter av nitiska trafikpoliser för att de hade sådana.
Citera
2019-01-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Tror TS har uttryckt sig lite dåligt. Jag tolkar det som att både lampan och själva lyktan är borta.
Och det finns att köpa hos en Mazdahandlare.

TS fick tips att montera LED lampor, men de är väl inte godkända dvs E märkta?
Vet att några fått böter av nitiska trafikpoliser för att de hade sådana.

ja det är just det jag menar. vad tror du en sån kan kosta ?
Citera
2019-01-26, 11:55
Medlem
Citat:
ja det är just det jag menar. vad tror du en sån kan kosta ?

Kollade på bildelsbasen och där fanns det ca 10 st med priser mellan 125-300 kr.
Vad en ny kostar vet jag inte men kanske en femhundring.
Citera
2019-01-26, 12:00
Medlem
Citat:
Antagligen så har någon snott den som tidigare redan nämnt.
Men jag råkade ut för en annan grej en gång.
Jag fick en anmärkning på just detta för många år sedan.
När jag satte in mejseln för att lirka ut aramaturen så blev den näst intill pulveriserad.
Flera år av salt o skit hade tröttat ut plasten så pass.
Även kablarna var som fnöske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in