• 6
  • 7
2024-01-27, 15:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Är det receptet på mjuk pepparkaka?

Ja, så har jag i alla fall alltid gjort. (Tror man kan ha i hackad mandel också men jag gillar inte det så mycket.) Sedan serverar jag den med lingongrädde till barn och konjaksgrädde till vuxna! Brukar få mycket beröm för den
Senast redigerad av Merwinna 2024-01-27 kl. 15:22.
Citera
2024-01-27, 15:23
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, så har jag i alla fall alltid gjort. (Tror man kan ha i hackad mandel också men jag gillar inte det så mycket.) Sedan serverar jag den med lingongrädde till barn och konjaksgrädde till vuxna! Brukar få mycket beröm för den

Det var det fräckaste, är det fyllefest på gång
Citera
2024-01-27, 15:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det var det fräckaste, är det fyllefest på gång

Värsta fyllefesten, ja! Men alltså, man kan använda konjaksessens också om man har helnykterister i sällskapet. För man kokar ju inte grädden, utan alkoholen blir faktiskt kvar.
Citera
2024-11-21, 15:32
Medlem
Ni som inte äter mjuk pepparkaka, har ni provat doppa "vanliga" pepparkakor i typ kaffe, glögg osv?
Citera
2024-11-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tänkte skriva "äter", men det kanske är gott att baka mjuk pepparkaka?

I alla fall: finns det verkligen folk som köper och njuter av mjuk pepparkaka? Vilka är ni?

Tror inte jag ätit denna märkliga tingest detta årtionde. Inget större fel på den, men den smakar ju inte så himla gott. Texturen är bra, så då kan man väl hellre köpa tigerkaka eller sockerkaka?

Hat, kärlek och åsikter om mjuk pepparkaka!!!!

Beror lite på vilken sort du menar!
Där är skillnad, Där är dom som är som sockerkaka, sen är det dom runda ca: en cm tjocka och runda som en puck.
Smakar lite olika men är mjuk pepparkaka.
Tycker att den som e som en puck kan vara okej i bland.
Citera
2024-11-21, 16:23
Köper mjuk pepparkaka, senast idag, perfekt som tilltugg eller efter middagen, helst med glas rött.
Citera
2025-02-06, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tänkte skriva "äter", men det kanske är gott att baka mjuk pepparkaka?

I alla fall: finns det verkligen folk som köper och njuter av mjuk pepparkaka? Vilka är ni?

Tror inte jag ätit denna märkliga tingest detta årtionde. Inget större fel på den, men den smakar ju inte så himla gott. Texturen är bra, så då kan man väl hellre köpa tigerkaka eller sockerkaka?

Hat, kärlek och åsikter om mjuk pepparkaka!!!!
Hårda pepparkakor är ju inget vidare. Jag föredrar morotskaka
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in