Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-24, 07:45
  #13
Medlem
Stones avatar
Fattar inte vad Rickard har att göra med tidningen förutom att tidningen bär samma namn.
Citera
2019-01-24, 09:53
  #14
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Fattar inte vad Rickard har att göra med tidningen förutom att tidningen bär samma namn.
Men han har ju vart med Björn och utformat karaktärerna. Det är ju hans "runkfantasi", läser du inte källorna som länkas?
Citera
2019-01-24, 10:01
  #15
Medlem
StillaHavets avatar
De kopplingar mellan olika personer som media alltid använder sig av för att hänga ut gäller inte HBTQA...Ö. Total tystnad i ljugmedia. I ett normalt land skulle Gaytenorens samarbete med en dömd pedofil göra honom till persona non grata men så icke i Sverige. Han säljer säkert slut biljetterna till nästa koncert.
Citera
2019-01-24, 10:20
  #16
Medlem
Tydligen är det faktiskt så att Söderberg jobbade fram seriealbumet i nära samarbete med den här killen Björn Sandberg, som alltså är en av två dömda pedofilbröder. Ujuj, det här ser inte bra ut...

Även om Söderberg i juridisk mening nog inte är medskyldig till någonting, så visar den här historien på dåligt personomdöme.

Citat:
Ursprungligen postat av QX (2015)
Och så släpper du ett superhjältealbum också?
– Jag känner mig helt distanslös! Jag fick en idé för två och ett halvt år senoch sedan har Björn Sandberg och jag skapat ett XXX-seriealbum som nu släpps i samband med turnén. Albumet är på 90 sidor och hjälten Gaytenor är pacifist och bekämpar ondska med sång och ord. Det är hans superpower. Gaytenors sidekick Twinkbou är lite mer handgriplig (skrattar).

Enligt beskrivningen har Gaytenor biceps tjocka som lår, och så förekommer det en hel del naket…det låter som en våt fantasi det här?
– Men det här är ju Björns och min runkfantasi.
Citera
2019-01-24, 10:30
  #17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har någon läst FUP:en på de två bröderna? Nämns det något om att dom haft "besökare" på sina "myskvällar"?
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-01-24 kl. 10:39.
Citera
2019-01-24, 11:37
  #18
Medlem
PK-media är försiktiga när det gäller pedofiler och anknytningar till dessa.
Det är väl därför som pedofili kan fortgå så länge och så många barn drabbas av detta.
Citera
2019-01-24, 11:41
  #19
Moderator
Sun Rulers avatar
Det lär väl bli lika stort massmedialt ramaskri kring detta som när pedofilledaren Kjell Rindar invigde Pridefestivalen, det vill säga inget alls.
Citera
2019-01-24, 11:57
  #20
Medlem
Dofternas avatar
Intressant tvist det blev på berättelsen om Gaytenor. Hade det visat sig att Björn dömts för nazismerier så hade jag nog fått läsa om detta i allt från Arbetet till DN.

Vilka superkrafter har Twinkboy?
Citera
2019-01-24, 12:07
  #21
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har någon läst FUP:en på de två bröderna? Nämns det något om att dom haft "besökare" på sina "myskvällar"?
Tror inte det nämns, men vad jag hört så försökte de ursäkta sitt bildsamlande med att de gillade att teckna och var konstnärer osv. Så deras övergrepp kanske kan ses som researcharbete åt Gaytenor...
__________________
Senast redigerad av JuliusSpengler 2019-01-24 kl. 12:11.
Citera
2019-01-24, 12:09
  #22
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Intressant tvist det blev på berättelsen om Gaytenor. Hade det visat sig att Björn dömts för nazismerier så hade jag nog fått läsa om detta i allt från Arbetet till DN.

Vilka superkrafter har Twinkboy?
Kanske att locka till sig småpojkar utan hår på gottisen? Det är väl en superkraft som bögar och pedofiler drömmer om.
Citera
2019-01-24, 12:14
  #23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Kanske att locka till sig småpojkar utan hår på gottisen? Det är väl en superkraft som bögar och pedofiler drömmer om.

Twinkboy är ju själv tunn och fattig på kroppshår, åt det småpojkiga hållet?
Han kanske har förmågan att få journalister att titta åt andra hållet?
Citera
2019-01-24, 12:15
  #24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Tror inte det nämns, men vad jag hört så försökte de ursäkta sitt bildsamlande med att de gillade att teckna och var konstnärer osv. Så deras övergrepp kanske kan ses som researcharbete åt Gaytenor...
Skulle nog inte skada att kolla upp när vår gaytenor har träffat tecknaren för att "samarbeta".
Magkänslan säger att det finns mer att hitta i det här fallet.

Jag känner folk både i operavärlden & i bögvärlden & vår "gaytenor" verkar inte så populär i någon av dessa grupperingar. Men något direkt olagligt har jag inte hört om (än).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback