Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Tröttnade TS på sin egen trådstart? Tror att diskussionen inte tog den riktning han hade tänkt sig.
Själv är jag ganska säker på att den herrklubb som skisserades, baserad på ekonomisk grund, inte är gångbar. Andra sammanslutningar på moralisk, ideologisk eller intressemässig grund går säkert bra, men när det handlar om stålar riskerar det att sluta i osämja.
Nej, har inte tröttnat. Jobbat mycket senaste dagarna, men försöker tyda vad mitt undermedvetna försöker säga mig. Jag har dykt lite djupare. Detta har jag kommit fram till:
Denna tråd borde ligga i konservatism kanske då jag precis som du insett att detta inte kan ha pengar som central fokus. Dock är jag fortfarande säker på att pengar måste frivilligt av medlemmarna pumpas in till detta - detta större målet. Det är därför pengar inte får vara det centrala. Det skulle betyda att girigheten tar över vid första möjliga tillfälle. Man kan säkert komma upp med regler & riktlinjer men det skulle skita sig oavsett.
Jag har också kommit fram till att det måste finnas en högsta patriark. Dock skall "samhället" eller "nätverket" ändå stå över högsta patriarken. Lite som att Gud är king of kings om jag får förenkla det.
Dock måste jag medge att ju mer jag tänker på detta desto mer inser jag att grunden redan är lagd i Serbien i byn jag är född i.
Några fördelar med byn:
Jag äger mycket mark.
Jag har redan ett hus på den finaste portionen mark.
Jag äger en stor skog.
De människor som är kvar i byn är urfattiga vilket betyder att de gör allt för 250 euro i månaden. 250 euro i månaden ute på byn är alltså som 30000kr netto för oss här i en svensk storstad.
Människorna i byn är extremt lojala.
Helt okej förbindelser till 4 småstäder samt en storstad.
Patriarker är socialt accepterade, t.o.m. normen fortfarande.
Feminismen har inte nått ut till samhället i Serbien ännu. Den har belägrad kultureliten dock är 98% av människorna ute i livet fortfarande opåverkade av feminismen. Männen är alltså "toxistiska" och kvinnorna äkta feminina kvinnor - dock kan de ryta ifrån också hehe.
Extremt billigt vad gäller material.
Jag planerar att ha cirka 5 fruar om cirka 10 år och det är socialt accepterat i detta land - så länge du kan försörja alla fruar och barn. Det betyder att om du har ett litet imperium och 4-6 fruar så ser allmänheten upp till dig.
Den sittande presidenten har gjort enorma framsteg ekonomiskt och socialt i landet. Jag tror att medellönen är uppe i 450 euro nu. Den låg på 300 euro för 2 år sen. Har också för mig att Serbien har snabbast växande BNP i regionen.
Det är rätt så tragiskt att svenska män bara sväljer allt detta skit. Jag snackar dagligen och helt öppet om detta med kollegor och vänner. Det känns som att männen som är 30+ är helt hjärntvättade och bara bryr sig om att inte förlora sitt jobb medan de yngre, särskilt de som precis gått ur gymnasiet är klarsynta. De unga grabbarna måste verkligen ha hatat tiden i skolan med allt feministskit.
Hursomhelst, det är nog alldeles för svårt att hitta solida män som är villiga att gemensamt gå in i detta här på flashback. Vi känner inte varandra så det är väl inte så konstigt. Nånstans i mina dykningar till det undermedvetna sniffar jag på en insikt om att man måste verkligen börja ett sånt här projekt själv för att männen sedan följer efter. På det sättet vet männen på förhand vad de ger sig in i samt vem som är patriarkernas patriark. Det fina med en god patriark är att han låter männen under sig också bli patriarker över sina små revir så länge de vet att han står över dem.
Nåja, vi kan bolla tankar här men att hitta åtminstone 4 som ger sig in helhjärtat blir nog svårt.
Om någon verkligen är TRÖTT på Sverige och allt skit här och nånstans inombords redan vet att han vill lämna det sjunkande skeppet så är det bara att PMa mig.
Citera mig om ni svarar!
Mod får gärna flytta tråd till Konservatismforat