Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-23, 14:35
Medlem
Enorms avatar
-Skicka ett PM så tar vi det där ifrån...
Citera
2019-01-23, 14:35
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Fruntimmer skall aldrig kunna ta sig till "klubben" än mindre ta sig till beslutsfattande positioner.
Precis, aldrig någonsin att de ens ska få koka kaffe, än mindre komma in i lokalerna! Vi har facit i hand.
Citera
2019-01-23, 14:49
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
En tanke är att alla medlemmar köper en bit mark eller tomt i en avfolkningsbygd.

Och sen när shit hits the fan utropar man området som en egen stat.

Tanken är ju att tillsammans köpa marken utan att ta lån. Större och bättre mark utan lån istället för att var och en skall belåna sig och sätta sin ekonomi på spel.

Förstår du mitt tänk här?

För att sedan bygga på marken och så vidare. En fet åker där man senare kan kanske t.o.m. ha boskap. Tillsammans är vi starkare och tro mog det kommer behövas. Varje ny generation vänsterkvinnor och (per automatik)vänstercucks är mer radikal än den innan. De är maniska. Klimatfrågan är religiös för dessa människor som tyvärr hamnar på mäktiga positioner.

Vi kan skratta åt Greta Thunberg nu men om 10 är hon någon slags minister som bestämmer lite över våra liv.
Citera
2019-01-23, 14:50
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Fäktning (i klubbems lokaler), hinderbana, dynamiskt skytte (IPSC), krav maga är lämpliga sporter för en herrklubb. Sedan gärna obligatoriskt byte till morning dress med top hat under vissa kvällar med cigarr och whisky. Tyvärr lär väl bilder läcka ut och sedan blir det ett jävla liv.

Har man klubblokalen en bit utanför stan kan man ju anordna även hinder- och skjutbana.

Klubbmedaljen kan ju vara en 100g Credit Suisse eller motsvarande tacka guld eller platina infattad i en ram som hängs i en kedja. Eller klackring med ett antal diamanter 0.1-0.5 carat som blir flyktkapital när Annie och gänget kommer igång.

Synd att du ska vara sån Chalmeristen. Du är en av de bättre skribenterna i ekonomiforumen.
Citera
2019-01-23, 14:51
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Undrar vad de vänstermumlande politikerna skulle kalla denna herrklubb för... "Män som hatar kvinnor" kanske?

Antingen det eller Nazister hoho. Eller både och!
Citera
2019-01-23, 15:08
Medlem
Citat:
Synd att du ska vara sån Chalmeristen. Du är en av de bättre skribenterna i ekonomiforumen.
Jag är ledsen om du missuppfattade, det var absolut inte min mening att raljera. Men en sådan här klubb har en tendens av att vara för en elit. Dessutom skrev du i trådstarten på ett sätt som antydde att du ser en mörkare framtid.

Jag tänkte mig därför ett antal aktiviteter som anknyter till traditionellt manliga egenskaper. Om det verkligen går så illa att:

de som roffat åt sig makten de senaste 10-20 åren är ute efter OSS. Allt kommer att tas från oss fram tills att vi blir fattiga eller begår självmord. Vi är dem Pol Pot tog allt ifrån och mördade dock i modern tid. Om du är en framgångsrik man kommer det vara okej att säga vad som helst mot dig och att göra vad som helst mot dig. Tänk på det.

så anser jag att de aktiviteter jag föreslår är helt realistiska. Pol Pot var ingen schysst typ. Guldtackan och klackringen är lite barnsligt, likaså morning dress, men de är starka symboler för medlemmar i en förening som syftar till att bevara klassisk manlighet, frigöra sig från låneslaveriet och försöka stå emot Sveriges glidande ner i en alltmer otrygg tillvaro.

Rent krasst, om Annie Pot tar över kan guldtackan och klackringen faktiskt komma till användning. Judar som stack från Tyskland försökte smuggla med sig diamanter för att kunna starta på nytt. I Asiens fattigare länderbär man gärna 50-100 gram 22K guld som smycke så man alltid har med sig nödkapital.

Hinderbana, skytte och krav maga är sporter som kräver fokusering och i viss mån lagarbete. Detta kommer väl till pass om Sverige urartar. Speciellt om hatet mot klubbens medlemmar växer och polisen tappar kontroll och det kommer ut att du är medlem i klubben.

Jag tror personligen inte på Annie Pot eller ett fjärde rike, men däremot kan Sverige mycket väl om 10-15 år sjunkit ner i en Latinamerikansk situation vad gäller säkerheten. Då gäller det att se upp. Krav Maga handlar väldigt mycket om tactical awareness, att hela tiden ligge steget före och undvika farliga situationer.

Hoppas detta förklarar mitt tänk. Men hade du tänkt dig en ren diskussionsklubb så inser jag att jag kan tolkas helt fel.
Citera
2019-01-23, 15:09
Medlem
AoE3#1s avatar
För att förtydliga.

Det är alltså inte en klubb med fokus på att basta och röka cigarrer. Det är en klubb eller ett kollektiv med ekonomisk fokus främst.
Citera
2019-01-23, 15:14
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Jag är ledsen om du missuppfattade, det var absolut inte min mening att raljera. Men en sådan här klubb har en tendens av att vara för en elit. Dessutom skrev du i trådstarten på ett sätt som antydde att du ser en mörkare framtid.

Jag tänkte mig därför ett antal aktiviteter som anknyter till traditionellt manliga egenskaper. Om det verkligen går så illa att:

de som roffat åt sig makten de senaste 10-20 åren är ute efter OSS. Allt kommer att tas från oss fram tills att vi blir fattiga eller begår självmord. Vi är dem Pol Pot tog allt ifrån och mördade dock i modern tid. Om du är en framgångsrik man kommer det vara okej att säga vad som helst mot dig och att göra vad som helst mot dig. Tänk på det.

så anser jag att de aktiviteter jag föreslår är helt realistiska. Pol Pot var ingen schysst typ. Guldtackan och klackringen är lite barnsligt, likaså morning dress, men de är starka symboler för medlemmar i en förening som syftar till att bevara klassisk manlighet, frigöra sig från låneslaveriet och försöka stå emot Sveriges glidande ner i en alltmer otrygg tillvaro.

Rent krasst, om Annie Pot tar över kan guldtackan och klackringen faktiskt komma till användning. Judar som stack från Tyskland försökte smuggla med sig diamanter för att kunna starta på nytt. I Asiens fattigare länderbär man gärna 50-100 gram 22K guld som smycke så man alltid har med sig nödkapital.

Hinderbana, skytte och krav maga är sporter som kräver fokusering och i viss mån lagarbete. Detta kommer väl till pass om Sverige urartar. Speciellt om hatet mot klubbens medlemmar växer och polisen tappar kontroll och det kommer ut att du är medlem i klubben.

Jag tror personligen inte på Annie Pot eller ett fjärde rike, men däremot kan Sverige mycket väl om 10-15 år sjunkit ner i en Latinamerikansk situation vad gäller säkerheten. Då gäller det att se upp. Krav Maga handlar väldigt mycket om tactical awareness, att hela tiden ligge steget före och undvika farliga situationer.

Hoppas detta förklarar mitt tänk. Men hade du tänkt dig en ren diskussionsklubb så inser jag att jag kan tolkas helt fel.

Inte en klubb för eliter. Därför är krav på stort kapital borttaget. Krav på god karaktär och sunt förnuft ska försöka eliminera möjligheten att det nånsin blir en elitklubb.

Ja. Latinamerikansk situation vad gäller säkerhet är min bild också. Därav stora gated communities. Även ifall vi bygger murar runt våra hus på egen hand måste ju barnen ta sig till skolan. Är man tillräckligt många i det här projektet kan vi då bygga en grundskola med åldersblandade klasser innanför väggarna.

Nej, tanken är inte att vi ska slåss mpt bovar osv. Tanken är att nå ett sånt inflytande, kapital och sund vision om framtiden att vi kan säkra våra och våra famiöjers liv samt framtid.
Citera
2019-01-23, 15:17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Inte en klubb för eliter. Därför är krav på stort kapital borttaget. Krav på god karaktär och sunt förnuft ska försöka eliminera möjligheten att det nånsin blir en elitklubb.

Hur mäter man god karaktär och sunt förnuft? Inte en pik, utan jag är nyfiken på det själv. Jag har ibland gått runt och spekulerat kring det själv.
Citera
2019-01-23, 16:24
Medlem
Suecotes avatar
Jag är med! Patriarker och patrioter, skulle jag förorda.

Frågan är om man är villig att lämna fru och barn utanför det inhägnade området. Jag har varken eller så inga problem för mig, men kvinnor är som de är och dottern kan bli en Greta Thunberg. Såtillvida man inte hemskolar dem och stänger av internet.

Å andra sidan, utan kvinnor är det kanske bara en tidsfråga innan alfahannarna börjar slå ihjäl varandra.
Citera
2019-01-23, 16:47
Medlem
Låter som ett väldigt sunt initiativ. En herrklubb med stabila män som inser vikten av att hålla ihop och som inser vilket samhälle vi lever i. Skriver gärna upp mig.
Citera
2019-01-23, 17:14
Medlem
Finns redan en hel drös av sällskap som dessa, om du inte har hört talas om dessa eller har en fot in är du med all säkerhet utav fel material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in