2019-05-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Det gnagarna försökte göra i klippet är att fronta den då instängda djurgårdshopen vid stentrappan, detta är de fullkomligt medvetna om.
De gör samma sak som BLM "Hands up don't shoot" när de mycket väl vet att det är fel tillfälle.
Tycker du gnagarna i klippet gör något fel i klippet som följer snutens order och går lugnt därifrån? Belönas med en klassisk batong i ryggen.

Var det befogat att hota att bryta av fingret för att någon står med nallen?

Detta är bara några incidenter som kom med på film. Begrip hur mycket som sker utan kamerans närvaro. De flesta här i tråden är väl aktiva dock och vet om det.
Citera
2019-05-13, 20:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
https://twitter.com/vsterort1/status/1127883894425116672?s=19
Här är ett klipp. Dum som man är klickar man sig vidare från dessa videos till liknande videos från andra matcher där snuten fått leka fritt, slutar ju bara med att man eggar upp sig själv i ilska.
Äckligt jävla provocerande.
Citera
2019-05-13, 21:20
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tycker du gnagarna i klippet gör något fel i klippet som följer snutens order och går lugnt därifrån? Belönas med en klassisk batong i ryggen.

Var det befogat att hota att bryta av fingret för att någon står med nallen?

Detta är bara några incidenter som kom med på film. Begrip hur mycket som sker utan kamerans närvaro. De flesta här i tråden är väl aktiva dock och vet om det.

De skulle inte gått dit från första början, det vet du och jag. ROG var hårda, ja och eventuell anmälan och utredning kommer visa om de var för hårda. Den som dock får fingerhotet är han längst fram till höger i bild som vägrar lägga sig ned, så uppfattar jag det.

Ingen av er har kommenterat SI/BAs stormning eller hur de i fronten flydde när polisen kom?

Jag vill påstå att extremt lite sker utan kamerans närvaro, antingen mobiler, bodycams, drönare eller helikoptern. Det läggs å andra sidan upp väldigt lite och ofta i dålig kvalité med konstig klippning, kan det vara för att den visar bägge sidor?

En kommentar om läktartrycket, DIF var bättre än på länge men AIK hade duktigt, bäst av de båda, tryck och bra samordning.
Citera
2019-05-13, 21:24
Medlem
Julinhos avatar
Läste att polisen i Skåne ska byta ut sina hundburar till större exemplar till en mångmiljonkostnad för oss undersåtar. Kanske är tanken att även de lite större hundarna, med tandskydd och bolakukar, ska få plats i bagageluckan, medan våra fyrfotade vänner tar plats i framsätet?

Ack, illusioner..
Citera
2019-05-14, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Läste att polisen i Skåne ska byta ut sina hundburar till större exemplar till en mångmiljonkostnad för oss undersåtar. Kanske är tanken att även de lite större hundarna, med tandskydd och bolakukar, ska få plats i bagageluckan, medan våra fyrfotade vänner tar plats i framsätet?

Ack, illusioner..

Kaffepengar, bilar behöver alltid bytas ut och de gamla plockas ner och säljs. Gör inte en höna av en fjäder..
Citera
2019-05-14, 06:01
Medlem
Julinhos avatar
Du missar min poäng. Ytterligare en ledtråd

Citat:
Blåvitt-supporter fick ta av sig till underkläderna: "Obeskrivlig förnedring"

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-supporter-fick-ta-av-sig-till-underkladerna-obeskrivlig-fornedring/
Citera
2019-05-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Du missar min poäng. Ytterligare en ledtråd

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/blavitt-supporter-fick-ta-av-sig-till-underkladerna-obeskrivlig-fornedring/

Vad var din poäng då? Du förväntar dig väl inte att vi ska sitta och ha en gissningslek ang. poängen ur dina inlägg?
Citera
2019-05-14, 14:51
Medlem
Citat:
ROG var hårda, ja och eventuell anmälan och utredning kommer visa om de var för hårda.

Du har en konstig och för många främmande tilltro till myndigheter.
Citera
2019-05-14, 16:30
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Vad var din poäng då? Du förväntar dig väl inte att vi ska sitta och ha en gissningslek ang. poängen ur dina inlägg?

Det var ett uppenbarligen misslyckat försök till putslustig ringaktning mot våldsmonopolet. Nu går vi vidare med våra liv.
Citera
2019-05-14, 19:00
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Du har en konstig och för många främmande tilltro till myndigheter.

För *vissa.

Jag tycker vi låter de som var på plats, de du menar är brottsoffer och de jag menar gav sig in i en dum lek de skulle torska, få berätta vad som faktiskt hände. De vet exakt vad signalvärdet på deras agerande var.

Förmodligen är det en kombination av en övertro på filmklippen och kanske lite övertänd ROG-grupp som har kollegor i underläge i ryggen.
Citera
2019-05-14, 20:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
https://www.dn.se/sport/fotboll/polis-till-supporter-ska-jag-bryta-fingret-pa-dig/

Polisens förklaring till bryta fingret-citatet var nog det sämsta jag har läst på mycket, mycket länge.

Citat:
Ola Österling har frågat det ansvariga polisbefälet om händelsen, och han menar supportrar skickade meddelanden och ringde ”till personer som skulle komma och bevittna det här och vara med i den tänkta konfrontationen”. Därför bestämdes att telefonen tillfälligt skulle omhändertas.

– Då blev det en dragkamp om den här telefonen, varpå han får fingret emellan, och när han försöker ta telefonen så säger polismannen att ”du får släppa fingret, annars bryts det, det går av om jag tar i nu”.

Fast man hör ju att han säger: ”Ska jag bryta fingret på dig”.

– Jag kan bara säga att den här förklaringen har jag fått av den ansvariga polisen, att hans finger fastnar där och han vägrar släppa telefonen. Och om han vrider där så kommer han bryta fingret på den här fotbollsupportern.
Citera
2019-05-14, 20:43
Medlem
Citat:
För *vissa.

Jag tycker vi låter de som var på plats, de du menar är brottsoffer och de jag menar gav sig in i en dum lek de skulle torska, få berätta vad som faktiskt hände. De vet exakt vad signalvärdet på deras agerande var.

Förmodligen är det en kombination av en övertro på filmklippen och kanske lite övertänd ROG-grupp som har kollegor i underläge i ryggen.

Tror du citerar fel person. Det jag anmärkte på var att du skrev "eventuell anmälan och utredning kommer visa om de var för hårda". Att kollegorna skulle komma fram till att derbypoliserna är skyldiga till någon sorts övervåld är en enorm övertro. Som om socialtjänsten skulle erkänna att de gjort fel, det händer liksom inte.

------

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wEKKzo/efter-derbyt--700-anmalningar-mot-polisen

Minns ni detta derby? 700 anmälningar, gav oss ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in