Jag har ingen källa, har alltid kallat hela området för Råsunda så nu fick jag lära mig något nytt. Råsunda Stadion låg alltså "granne" med Vireberg som jag aldrig har hört i folkmun innan.
Samtliga jag känner säger att de bor i Råsunda som bor i området också, fan vad skadat, Vireberg låter ju lite mer fancy.
Där har du fel igen. Vireberg är näst intill råsundas ”Rinkeby”
"Polisens nationella idrottsråd sammanfattade ordningsläget inom fotbollen i storstäderna fram till den 21 oktober i år:
71 personer har tillträdesförbud
Åtta personer har gripits inne på arenan
250 personer omhändertagna inne på eller utanför en fotbollsarena.
Av presentationsmaterialet från mötet framgår bland annat att ”lag går före samverkan” och att myndighetens ledord är tydlighet, uthållighet och ökad enhetlighet."
Fusionen/sammanslagningen med LB07 blev rejält nerröstad på extrainsatt årsmöte i Malmö ikväll.
Förslaget (som hade krävt en absolut majoritet på minst 2/3 av rösterna för att gå igenom) fick i slutändan bara ihop 10 %. Röstlängd ≈1400 pers, nytt rekord i Malmö.
Att (ny-)starta en damsektion klubbades igenom med typ 99 % av rösterna.
Om förbundet har någon form av känsla för hype sätter man oss mot Malmö i premiären. Skiter i vilka som har hemmaplan, bara Bajenikonen Zlatan är på plats.