2019-01-22, 15:51
Medlem
De kanske bör leta i närliggande zigenarläger:

https://www.express.co.uk/news/world/488870/Girl-sold-to-gypsies-for-gold-earings-reunited-with-mother
Citera
2019-01-22, 15:52
Medlem
Även om GM inte sett att det ligger ett barn i vagnen så blir det väl ändå människorov?
Citera
2019-01-22, 15:52
Medlem
Något boende i närheten?
Citera
2019-01-22, 15:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
De kanske bör leta i närliggande zigenarläger:

https://www.express.co.uk/news/world/488870/Girl-sold-to-gypsies-for-gold-earings-reunited-with-mother

De är för många. Det är effektivare att samla ihop alla tiggare och sätta dem i häktet tills ungen kommer fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Från facebookgrupp:

Himmel, hoppas bruden lämnat denna info innan hon sätter sig och skriver på Fejjan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hur kan man missa att det ligger ett barn i?

Kallt ute, nerbäddad i filtar, kanske skydd över. Snöar det på platsen? Stressad över att du ska sno en vagn för 15 lax så du tar vagnen snabbt och går därifrån. Man förväntar sig inte att ett barn ligger ensam ute i vagnen i Januari.

Känns inte så troligt dock att man skulle gå vidare med barnet när man väl upptäcker henne om man bara var ute efter en vagn, är ju trots allt 2 timmar nu barnet varit försvunnet, på den tiden borde barnet ha lämnats någonstans.
Citera
Medlem
Mamman får skylla sig själv som lämnade bebisen ute ensam
Citera
2019-01-22, 15:54
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skulle det stämma så är det nog lugnt vad gäller barnets kommande hälsoläge i alla fall; barnlängtan, psykos, droger etc...

Är kanske en kvinna som nyligen förlorat sitt egna barn och sorgen tagit över totalt.. polisen bör någon se sig om där.
Citera
2019-01-22, 15:55
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den ligger inte i Säve eller Hisings Kärra utan i Gerrebacka
Gerrebacka ligger ju bakom Kärra och många som bor i Gerrebacka går i skola i Kärra. Samma buss (Rosa express) åker igenom områdena. Det är ett välbärgat villaområde.

Skall tyvärr finnas en närliggande flyktingförläggning om jag inte missminner mig..
Citera
2019-01-22, 15:56
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä de vet jag, men konstigare saker har ju hänt, man hämtar sitt egna barn sätter de i vagnen, går in o hämtar något snabbt. kommer ut tar fel vagn, men de borde man ju märkt ganska tidigt, så tror inte heller på de. Utan ja tror familjen har nån/några emot sig, skrapar polisen lite på ytan kommer de nog fram
Ja.
Den största delen när det gäller bortförande av barn sker av någon i dess närhet.
Mindre än 1% av bortförande av barn i EU sker av en främling.
Så visst bör Polisen börja där vilket dom kanske gör.
Min fru jobbade på förskola i många år och det var förvånandsvärt många barn som övervakades extra noga då inte vissa i deras släkt inte fick närma sig barnen.
Citera
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Då är det väl den här platsen?

https://goo.gl/maps/cnjD5YaGHJS2

Jag får rätta mig själv. Aftonbladet skriver en förskola i området kring Friarelyckan. Jag utgick från att de på nummer 53 och 55 var samma förskola, men det ser ut att vara två olika.
Citera
Medlem
Finns det vittnen som sett barnvagnen där utanför? Alltså att mamman faktiskt lämnade vagnen/barnet där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in