Fredrik Önnevalls intervju med landets nya kultur- och demokratiminister, Amanda Lind, i förra veckans ”Sverige!”, går till historien som en av de mest tomma och innehållslösa i svensk tv-historia.
Fredrik Önnevalls intervju med landets nya kultur- och demokratiminister, Amanda Lind, i förra veckans ”Sverige!”, går till historien som en av de mest tomma och innehållslösa i svensk tv-historia.
Kulturminister Amanda Lind (MP) har fått en dotter, skriver hon på Instagram. Lind skriver att statsminister Stefan Löfven beviljat henne ”delvis frånvaro” under de första månaderna med barnet.
Måste vara lite jobbigt för de uppmärksamhetstörstande kändisarna (skådisar och reportrar etc), sminkade och uppklädda till bristningsgränsen, att kulturministern -relativt nybliven mamma dessutom- kommer och brädar dem allihop, rätt och slätt, lätt som en plätt.
När det är sagt, nog borde väl kulturministern kunna ordna privat visning av de mest högprofilerade filmerna? Om nu den här galan är viktig, så skulle säkert filmbolag etc kunna ställa upp med recensionsexemplar, eller som sagt, visning i privat salong för ministern och andra kulturhövdingar. Inte för att smörja dem, får man hoppas, utan för att det nog kan anses ingå i kulturministerns yrkesroll att ha koll på läget - eller helt enkelt anse att det är irrelevant och därmed även hoppa över galan. Klänning och brädande till trots.
När det är sagt, nog borde väl kulturministern kunna ordna privat visning av de mest högprofilerade filmerna? Om nu den här galan är viktig, så skulle säkert filmbolag etc kunna ställa upp med recensionsexemplar, eller som sagt, visning i privat salong för ministern och andra kulturhövdingar. Inte för att smörja dem, får man hoppas, utan för att det nog kan anses ingå i kulturministerns yrkesroll att ha koll på läget - eller helt enkelt anse att det är irrelevant och därmed även hoppa över galan. Klänning och brädande till trots.
Ja, det är för bedrövligt. Kvinnor måste börja inse, att det inte är möjligt att förena ett högprofilerat, krävande arbete med graviditeter och småbarnsår. PK-normen säger förstås att det ska gå att kombinera - men det gör inte det. Inte utan att det blir lidande någonstans. Och att sedan dessutom skylla på barnen och graviditeten är så lågt! Sådana kvinnor förstör tyvärr för andra kvinnor som vill göra karriär. De bevisar att det inte är någon bra idé att anställa kvinnor, på arbeten som är mer avancerade än att man arbetar sitt skift och sedan går hem och är ledig, samt att det är enkelt att fasa in en vikarie på några dagar.