2019-03-05, 22:01
  #265
Bannlyst
Veckopendlar hon med flyg till Norrland?
Citera
2019-03-12, 08:01
  #266
Medlem
Fredrik Önnevalls intervju med landets nya kultur- och demokratiminister, Amanda Lind, i förra veckans ”Sverige!”, går till historien som en av de mest tomma och innehållslösa i svensk tv-historia.

https://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-ar-det-dags-att-lagga-ned-sverige-nu/

När kulturen är som bäst ...
Citera
2019-03-12, 15:04
  #267
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fredrik Önnevalls intervju med landets nya kultur- och demokratiminister, Amanda Lind, i förra veckans ”Sverige!”, går till historien som en av de mest tomma och innehållslösa i svensk tv-historia.

https://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-ar-det-dags-att-lagga-ned-sverige-nu/

När kulturen är som bäst ...

Låst artikel, kan du citera en bit?
Citera
2019-03-12, 15:25
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Låst artikel, kan du citera en bit?

Uppsök närmaste bibliotek
och läs DN:s ocensurerade
artikel i pappersupplagan.

Artikeln är låst efter det
att den länkades här på FB.
Citera
2019-03-15, 07:59
  #269
Medlem
Amanda Lind: Det man skriver i sociala medier ska tåla granskning

https://www.dn.se/kultur-noje/amanda-lind-det-man-skriver-i-sociala-medier-ska-tala-granskning/

Uppsök närmaste bibliotek
och läs DN:s ocensurerade
artikel i pappersupplagan
om det inte går att läsa
den här bifogade länken
Citera
2019-08-05, 08:58
  #270
Medlem
Kulturminister Amanda Lind (MP) har fått en dotter, skriver hon på Instagram. Lind skriver att statsminister Stefan Löfven beviljat henne ”delvis frånvaro” under de första månaderna med barnet.

https://www.instagram.com/p/B0wWtAkJ-V8/
Citera
2019-12-10, 18:05
  #271
Medlem
arbetets avatar
Amanda Lind, dressed up to the nines inför Nobelfesten såg riktigt skaplig ut (video):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wPJaKL/ministerns-forkolnade-nobelklanning

Fick hon bara ordning på skatboet hon har på huvudet så...

Med beröm godkänt!

Citera
2019-12-10, 22:42
  #272
Medlem
cleovarnamnets avatar
Amanda säger enligt SVD att klänningen hon bar på Nobelfesten ska ”symbolisera mörkret som breder ut sig efter en skogsbrand”. Förlåt, men LOL.
https://www.svd.se/modeexpert-vagat-val-av-victoria
Citera
2020-01-21, 14:01
  #273
Medlem
Kulturministern Amanda Lind gästade Guldbaggegalan - utan att ha sett en enda av de nominerade svenska filmerna.
https://www.dn.se/kultur-noje/helena-lindblad-sa-slappt-av-amanda-lind-att-man-baxnar/
Citera
2020-01-21, 14:50
  #274
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Amanda Lind, dressed up to the nines inför Nobelfesten såg riktigt skaplig ut (video):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wPJaKL/ministerns-forkolnade-nobelklanning

Fick hon bara ordning på skatboet hon har på huvudet så...

Med beröm godkänt!

Ja, hon ser riktigt bra ut. Snygg klänning i fin färg som matchar örhängen etc. Bra sminkad. Snyggaste ministern på väldigt länge.
https://www.expressen.se/noje/attacken-mot-ministern-sa-slappt-man-baxnar/
Citera
2020-01-21, 17:40
  #275
Medlem
sk33s avatar
Måste vara lite jobbigt för de uppmärksamhetstörstande kändisarna (skådisar och reportrar etc), sminkade och uppklädda till bristningsgränsen, att kulturministern -relativt nybliven mamma dessutom- kommer och brädar dem allihop, rätt och slätt, lätt som en plätt.

När det är sagt, nog borde väl kulturministern kunna ordna privat visning av de mest högprofilerade filmerna? Om nu den här galan är viktig, så skulle säkert filmbolag etc kunna ställa upp med recensionsexemplar, eller som sagt, visning i privat salong för ministern och andra kulturhövdingar. Inte för att smörja dem, får man hoppas, utan för att det nog kan anses ingå i kulturministerns yrkesroll att ha koll på läget - eller helt enkelt anse att det är irrelevant och därmed även hoppa över galan. Klänning och brädande till trots.
Citera
2020-01-21, 18:06
  #276
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kulturministern Amanda Lind gästade Guldbaggegalan - utan att ha sett en enda av de nominerade svenska filmerna.
https://www.dn.se/kultur-noje/helena-lindblad-sa-slappt-av-amanda-lind-att-man-baxnar/

Citat:
Ursprungligen postat av sk33
När det är sagt, nog borde väl kulturministern kunna ordna privat visning av de mest högprofilerade filmerna? Om nu den här galan är viktig, så skulle säkert filmbolag etc kunna ställa upp med recensionsexemplar, eller som sagt, visning i privat salong för ministern och andra kulturhövdingar. Inte för att smörja dem, får man hoppas, utan för att det nog kan anses ingå i kulturministerns yrkesroll att ha koll på läget - eller helt enkelt anse att det är irrelevant och därmed även hoppa över galan. Klänning och brädande till trots.

Ja, det är för bedrövligt. Kvinnor måste börja inse, att det inte är möjligt att förena ett högprofilerat, krävande arbete med graviditeter och småbarnsår. PK-normen säger förstås att det ska gå att kombinera - men det gör inte det. Inte utan att det blir lidande någonstans. Och att sedan dessutom skylla på barnen och graviditeten är så lågt! Sådana kvinnor förstör tyvärr för andra kvinnor som vill göra karriär. De bevisar att det inte är någon bra idé att anställa kvinnor, på arbeten som är mer avancerade än att man arbetar sitt skift och sedan går hem och är ledig, samt att det är enkelt att fasa in en vikarie på några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in