2019-01-20, 21:40
Medlem
Lotavoss avatar
Tjena! Av rent intresse, vilka typer av människor skulle ni säga använder associeras med dessa klädmärken?

Hackett London
Henri Lloyd
Tommy Hilfiger
Lezington
Ralph Lauren
GANT
Kenzo Paris
Citera
2019-01-20, 21:44
Medlem
Övre medelklass som tror att det är nåt fint och speciellt med dessa märken.
Citera
2019-01-20, 21:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Övre medelklass som tror att det är nåt fint och speciellt med dessa märken.
Rätt tänkt men fel socialgrupp. Det är folket längst ner på stegen som tror detta.
Citera
2019-01-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Rätt tänkt men fel socialgrupp. Det är folket längst ner på stegen som tror detta.

Det är väl folk som tror att klass sitter i kläderna som bryr sig om vad andra tycker.

Vissa av märkena som nämns ovanför passar mig utmärkt och är ganska stilrena.

Går priset upp lite så går passformen i samma riktning.
Citera
2019-01-20, 22:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det är väl folk som tror att klass sitter i kläderna som bryr sig om vad andra tycker.

Ralph Lauren, Hilfiger och GANT skulle jag nog inte räkna som särskilt stilrena med sina gigantiska loggor på allting.

Visst har du rätt i att det är folk som tror att klass sitter i kläderna som är de främsta kunderna för dessa märken. Och det är ju sällan någon från något högre skikt som gör det.
Citera
2019-01-20, 22:11
Medlem
grungewhores avatar
Jag skulle säga att det är människor utan egen stil som väljer säkra kort så de ser ut som nån ur typ King Magasin.

Total mainstream utan annan koll än att de blendar in med jämlikar.
Citera
2019-01-20, 22:11
Medlem
Citat:

Tycker att Gant verkligen gått ner sig på sistone. Otroligt stora och blaffig loggor på kläderna. Däremot tycks de ha lyckats eftersom man ser så många fjortisar och veka medelålders människor med dessa kläder. Pinsamt att se alla dessa vandrande reklampelare.
Citera
2019-01-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ralph Lauren, Hilfiger och GANT skulle jag nog inte räkna som särskilt stilrena med sina gigantiska loggor på allting.

Visst har du rätt i att det är folk som tror att klass sitter i kläderna som är de främsta kunderna för dessa märken. Och det är ju sällan någon från något högre skikt som gör det.

Jag menade tvärtom.

Det är väl bara Hilfinger som har blaffor på sina kläder och är väl ett märke för ungdomar mer. Mitt intryck iallafall.
Citera
2019-01-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tycker att Gant verkligen gått ner sig på sistone. Otroligt stora och blaffig loggor på kläderna. Däremot tycks de ha lyckats eftersom man ser så många fjortisar och veka medelålders människor med dessa kläder. Pinsamt att se alla dessa vandrande reklampelare.

Så du tycker att kläderna är viktiga?
Citera
2019-01-20, 22:15
Avslutad
Grannen av tvättlinan att dömma.
Citera
2019-01-20, 22:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag menade tvärtom.

Det är väl bara Hilfinger som har blaffor på sina kläder och är väl ett märke för ungdomar mer. Mitt intryck iallafall.
Kanske inte på allt men samtidigt så ser i alla fall jag rätt ofta folk med antingen en gigantisk polospelare eller ordet "GANT" på bröstet.
Citera
2019-01-20, 22:19
Medlem
Citat:
Så du tycker att kläderna är viktiga?

De är viktiga, ja. Framförallt är det intressant att notera folk som inte förstår att ingen vettig människa blir imponerad av någon för att han bör Gantklöder eller något annat märke för den delen heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in