Har just nu ett 150x210 cm täcke till min 160-säng, vilket är för litet för två personer.
Tittar på kingsize-täcken men de är ganska stora: 230x220. Är inte dessa för stora för en 160-säng?
Har just nu ett 150x210 cm täcke till min 160-säng, vilket är för litet för två personer.
Tittar på kingsize-täcken men de är ganska stora: 230x220. Är inte dessa för stora för en 160-säng?
Ni som delar kingsize, tycker ni det funkar bra?
Tips på svalt täcke, fritt från dun?
Tack!
Nejdå! Ett vanligt dubbeltäcke är 240x220 cm. IKEA har massivs med bra och prisvärda dubbeltäcken.
Läste någonstans att det i Sverige (Skandinavien?) är vanligast med två täcken i dubbelsäng, medans det i många (alla?) andra länder är vanligare med ett täcke.
Jag har nog aldrig varit med om gemensamt täcke. Inte heller på hotell, vad jag kan minnas.
Jag har ett 200x220 och bor själv med 140 säng. Jag gillar att man kan rulla in sig i det och riktigt mysa. Det brukar dock vara något dyrare med King-size täcken och även sängkläder till detta. Det finns även super-king size. Sover man två brukar jag föredra att ha varsitt täcke.