2006-02-21, 21:44
Medlem
ischs avatar
Då graffitiforumet idag även huserar hem för andra urbana uttrycksmedium så som stickers, stenciler etc så tycker jag att det vore passande att man bytte namn på det hela till streetart då det är ett bättre samlingsnamn. Tar man en litet titt så handlar iallafall hälften av alla trådar om annat är graffiti.
Citera
2006-02-21, 21:53
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Då graffitiforumet idag även huserar hem för andra urbana uttrycksmedium så som stickers, stenciler etc så tycker jag att det vore passande att man bytte namn på det hela till streetart då det är ett bättre samlingsnamn. Tar man en litet titt så handlar iallafall hälften av alla trådar om annat är graffiti.
Ordet inbjuder ju onekligen till att tro detta - att "streetart" innefattar både graffiti och stenciler, sticker osv.
Så har jag dock aldrig tolkat ordet - utan som en beskrivning av de två sistnämnda sakerna (stenciler & stickers).
"Graffiti & Streetart" skulle väl kanske vara mer passande - men har vi verkligen haft så många streetartdiskussioner där inne att ett namnbyte är motiverat?
Citera
2006-02-21, 21:55
Medlem
ischs avatar
Jo grafitti och streetart är ett klart bättre namn. Jag tycker att det kommer mer och mer trådar som inte handlar om graffiti och att det alltid finns några användare som klagar på att det är fel forumsdel.
Citera
2006-02-21, 22:43
Medlem
Då borde det väl heta klotter & streetart
Citera
2006-02-22, 10:12
Medlem
illums avatar
Streetart, din lilla anglo-saxifierare, var gatukonst upptaget eller? Det låter ju dessutom som om det skulle handla om konst vilket enligt mig är grovt missvisande.
Citera
2006-02-22, 10:39
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Streetart, din lilla anglo-saxifierare, var gatukonst upptaget eller? Det låter ju dessutom som om det skulle handla om konst vilket enligt mig är grovt missvisande.

Mja gatukonst är idag inte en lika vedertagen term för att beskriva fenomenet men vissst jag har inget problem om det skulle döpas till graffiti och gatukonst. Dock så börjar jag bli lagom imponerad av era små påhopp. Tycker ni att graffiti bara är klotter och förstörelse så hänvisar jag er till för och emot tråden i grafittiforumet så vi slipper den diskussionen här. Tack.
Citera
2006-02-23, 14:13
Medlem
onemans avatar
Jag tycker snarare att man kan flytta ut forumet ur Kultur och humaniora och slå ihop det med underground. Döp det sedan till vandalism, stöld & nationella prov. Vips så har vi ett forum mindre, men samma funktionalitet.
Citera
2006-02-23, 14:15
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Jag tycker snarare att man kan flytta ut forumet ur Kultur och humaniora och slå ihop det med underground. Döp det sedan till vandalism, stöld & nationella prov. Vips så har vi ett forum mindre, men samma funktionalitet.

Tycker faktist att det hålls en relativt hög nivå på graffiti delen och det postat regelbundet. Men du har väll gnällt av dig nu så du är nöjd.
Citera
2006-02-23, 16:30
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Jag tycker snarare att man kan flytta ut forumet ur Kultur och humaniora och slå ihop det med underground. Döp det sedan till vandalism, stöld & nationella prov.
Nu börjar vi närma oss!
OT: Jääädrigt snygg och fyndig avatar!

isch, hade du tänkt ta upp ett namnbyte på graffiti i Flashback-delen utan att få några negativt klingande svar? Ärligt, hade du tänkt dig det?
Whatever...
Citera
2006-02-23, 17:21
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Nu börjar vi närma oss!
OT: Jääädrigt snygg och fyndig avatar!

isch, hade du tänkt ta upp ett namnbyte på graffiti i Flashback-delen utan att få några negativt klingande svar? Ärligt, hade du tänkt dig det?
Whatever...

Hade hoppats på det även om jag var mycket medveten om att det nästan alltid är någon som vill disskutera i varje tråd om graffiti som vill disskutera för och emot och det börjar som sagt bli lite tröttsamt. Tyck vad ni vill om graffiti och skriv gärna om i i för och emot tråden men lämna det utanför den här tråden.
Citera
2006-02-23, 20:53
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Är du helt från vettet eller?

Graffiti ska vara graffiti... Möjligtvis kanske "Graffiti och gatukonst"
eller något liknande.

Att graffiti delen skulle enbart heta "streetart"...

Tänk dig en bild från en holecar anno 1989, skulle det passa in under rubriken "STREETART"... Nej jag tror inte det.
Citera
2006-02-23, 21:35
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technical
Är du helt från vettet eller?

Graffiti ska vara graffiti... Möjligtvis kanske "Graffiti och gatukonst"
eller något liknande.

Att graffiti delen skulle enbart heta "streetart"...

Tänk dig en bild från en holecar anno 1989, skulle det passa in under rubriken "STREETART"... Nej jag tror inte det.

Jag har vikt mig och insätt att graffiti och gatukonst är ett bättre namn än streetart och mer rättvisande än enbart graffiti som det heter idag,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in