2019-03-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaMonina
Ni har missuppfattat det hela. Det är inte MZ som är kvacksalvare, utan den svenska sjukvården. Det hela kan ni läsa här:
http://whitetv.se/sv/mind-control-mk-ultra/2262-stoppa-tvangsomhaendertagande-av-barn-soc-gynnar-pedofiler-i-kristianstad.html

Är du seriös!?? Jag blir mörkrädd när jag läser sånt här!! Som jag ser det är det mycket tack vare den här typen av ”expertis” som 3 barn just nu saknar kontakt med 2 av sina föräldrar!!!🤯😡
Citera
2019-03-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tess85
Är det bara jag som tolka ironistk?

Verkar finnas en ny blogg http://trollbloggen.se/att-fiska-i-grumligt-vatten/ någon som vet vad det är för något

Jag hoppas du har rätt! Annars är det bara bedrövligt!😨
Citera
2019-03-07, 01:07
Avslutad
WOW, Zazzio och hans polare på White TV är verkligen hardcore
http://whitetv.se/sv/historiefoerfalskning.html
Senast redigerad av pe11e 2019-03-07 kl. 01:30. Anledning: Rättning
Citera
2019-03-07, 01:29
Medlem
SkepticalHippos avatar
Rubrik justerad för att visa vad tråden avhandlar.

Utgången rubrik: "Rädda Filippa" - ngt e skumt

/Moderator
Citera
2019-03-07, 08:21
Medlem
Keozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cien70
Är du seriös!?? Jag blir mörkrädd när jag läser sånt här!! Som jag ser det är det mycket tack vare den här typen av ”expertis” som 3 barn just nu saknar kontakt med 2 av sina föräldrar!!!🤯😡

Du vet väl om att i detta fall är det mammans fel att barnen inte är hos henne? Lögner osv. Allt går att kolla upp.

Den andra, FM, han använder sitt barn och exponerar honom för att få en ’bra’ film där polisen tar hand om hans barn - efter han inte lämnat tillbaka sonen inom tidsram. Domarna kan du själv plocka ut varför sonen inte får vara hos honom.

I detta fall ska man bli mörkrädd för hur föräldrarna använt sina barn för egen vinning.
Citera
2019-03-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Jajemen, en snabb googling dukar upp rena smörgåsbordet med historier om denna levande legend. Det finns säkert gamla djungelordspråk som exempelvis, - När Zazzio mässar så lyssnar man!

Han har av någon anledning ändrat efternamn från Bäckman. Finns säkert en del att hitta om man använder den sökningen med. Han har för övrigt en flickvän som också är intressant i detta sammanhanget. Hon är sekreterare i NHF. Tillsammans ska de ut på en liten föreläsningsturne .
Citera
2019-03-07, 10:04
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/mamman-spelade-bort-dodssjuka-sonens-pengar/

Lutar väl åt TT det blir såhär. Vidriga människor.
Citera
2019-03-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
https://www.expressen.se/nyheter/mamman-spelade-bort-dodssjuka-sonens-pengar/

Lutar väl åt TT det blir såhär. Vidriga människor.

Tack för tipset! Mycket intressant läsning!
Det är nog vanligare än man tror att föräldrar utnyttjar sina barns sjukdomstillstånd för egen ekonomisk vinning.
Citera
2019-03-07, 10:30
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Tack för tipset! Mycket intressant läsning!
Det är nog vanligare än man tror att föräldrar utnyttjar sina barns sjukdomstillstånd för egen ekonomisk vinning.

Munchhausen by proxy kallas det. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Factitious_disorder_imposed_on_another
Citera
2019-03-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicko124578
Han har av någon anledning ändrat efternamn från Bäckman. Finns säkert en del att hitta om man använder den sökningen med. Han har för övrigt en flickvän som också är intressant i detta sammanhanget. Hon är sekreterare i NHF. Tillsammans ska de ut på en liten föreläsningsturne .

Han gjorde någon "Soul-searching-hokus-pokus-resa" till Indien eller liknande, och bestämde sig efter det att byta namn till Zazzio. (Tydligen något avlägset släktnamn. Italienskt om inte minnet sviker). Han passade även på att byta stavningen på förnamnet från Mikael till Michael för det är den internationella stavningen och alla stavar tydligen ändå fel. Ska finnas någon artikel någonstans där han berättar det.
Citera
2019-03-07, 14:57
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keoz
Du vet väl om att i detta fall är det mammans fel att barnen inte är hos henne? Lögner osv. Allt går att kolla upp.

Den andra, FM, han använder sitt barn och exponerar honom för att få en ’bra’ film där polisen tar hand om hans barn - efter han inte lämnat tillbaka sonen inom tidsram. Domarna kan du själv plocka ut varför sonen inte får vara hos honom.

I detta fall ska man bli mörkrädd för hur föräldrarna använt sina barn för egen vinning.
Men det var väl det Cien70 menade?
Citera
2019-03-07, 16:18
Medlem
Till att börja med: Vad är det här för pajkastningstråd? Den har ju spårat ur totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Jag kan inget om socialtjänstlagen men det jag förstår av FM så säger han att den ska uppdateras var tredje(sjätte?) månad något inte gjordes i november alltså är där inget giltigt. Dvs 5månader November till nutid (Mars) har sonen blivit omhändertagen utan giltigt LVU.

Jag är inte på någons sida utan mer intresserad av den juridiska biten i detta fallet.

Sen att soc som pratade med FM släpper in till diskussion är ju bara korkat av henne. Hon borde stannat vid att lämna ut info gällande rymning och inget annat. Men hon sitter och försöker försvara sig.

Som sagt vad gäller gällande beslut, måste de uppdateras var tredje månad? Och om detta inte görs så får soc inte omhänderta barn?

Någon?

Lite juridisk fakta kring de som diskuterar LVU och vad våra kära socialnämnder och dess tjänster gör i Sverige:

-Socialnämnden får bereda barn vård om envar behöver hjälp (SoL 5kap 3§).
- Om socialnämnden finner att barn behöver socialtjänstens hjälp skall socialnämnden agera för att hjälpa barnet. Behöver barnet placeras utanför hemmet skall ett sådant beslut fattas av socialnämnden (SoL 6kap 1§ samt FB 6kap 7§)
- Behöver barnet omhändertagas utan fri vilja skall kriterierna i LVU 2§ eller LVU 3§ vara uppfyllda.
- Socialnämndens ordförande kan själv ensamt fatta beslut att omedelbart omhändertaga ett barn (LVU 6§), det utan att kriterierna i LVU 2§ och 3§ är uppfyllda, och ordförandet har inget ansvar för felbeslut!
- Socialnämnden (och inte tjänsten) skall underställa beslutet (dvs framställa en stämning) till förvaltningsrätten inom en vecka och rätten skall inom veckan besluta om det omedelbara omhändertagandet skall kvarstå (LVU 7§) Görs inte detta SKALL omhändetagandet upphöra (detta är i praktiken ALDRIG fallet, då socialnämnderna är experter på att förhala!)
- Inom fyra (fyra) veckor skall en ny underställan läggas fram till förvaltningsrättens huvudförhandling (LVU 8§)

- Vården och placeringen skall utvärderas var tredje månad (LVU 14§)

- I den nya formuleringen av LVU 14§ får socialnämnden gömma undan barn som vårdas enligt LVU 2§! Förr fick socialnämnden belägga barnet under sekretess mot föräldrarna, men nu får man ta djupare åtgärder och totalt gömma barnet med ny identitet!! Detta är ännu ett led för socialnämnderna att obstruera en aktiv återförening mellan barn och föräldrar.

Märk väl att det inte finns någon lagstadgad reglering till vårdens avslut. Ingen har egentligen rätten att väcka huvudförhandling för vårdens avslut i förvaltningsrätten. Det som står i LVU 21§ är att Socialnämnden skall besluta om upphörande av vård när de finner att det är lämpligt. Men detta strider även mot våra rättsdokument då Socialnämnden som myndighet inte kan annulera domstolsbeslut på vård. Dessutom gillar inte HFD att man upphör vård (https://lagen.nu/dom/hfd/2012:35).

När det sedan gäller mer topic:

Vad som i nutid kan tänkas vara rätt vård för "barns bästa" behöver inte alltid vara rätt vård för det barnet. Att gå så långt att man tvångsvårdar ett döende barn och sätter detta barn i en palliativ vårdinrättning och inte hos sin familj i livets slutskede är ett rättsövergrepp som vi tyvärr är vana vid att se från de sociala myndigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in