2019-03-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Vad är GcMaf ?

"Varning för behandling
Läkemedelsverket varnar för användning av GcMAF-produkter som säljs på nätet. De kan vara farliga, enligt myndigheten.
I början av februari varnade den brittiska läkemedelsmyndigheten för produkter märkta GcMAF/First immune efter en inspektion där produkterna produceras. Det finns flera europeiska webbplatser som säljer de här medlen och det svenska Läkemedelsverket har nu också gått ut med en varning.

Skälet är att britterna vid sin inspektion upptäckte att produkterna kan innehålla material från blod som är förorenat.

Produkterna som inte är godkända som läkemedel påstås kunna bota till exempel cancer, hiv och autism, de finns i form av injektionsvätskor, stolpiller, tabletter och plåster. Tvärtom kan de, varnar myndigheten, vara farliga för hälsan."
Citera
2019-03-02, 11:20
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keoz
Tycker nästan att det bästa är att han påstår att det inte finns nått LVU. Han har nog missat eller glömt att det finns ett beslut i augusti 2018 - som är giltigt.

FM gör bara bort sig, så fort allt börjar granskas av myndigheter så är han körd. Han har inga bevis på någonting och det han gör på Facebook är ju att sprida falsk information OCH exponera sitt eget barn för egen vinning. Idiot är han!

Jag kan inget om socialtjänstlagen men det jag förstår av FM så säger han att den ska uppdateras var tredje(sjätte?) månad något inte gjordes i november alltså är där inget giltigt. Dvs 5månader November till nutid (Mars) har sonen blivit omhändertagen utan giltigt LVU.

Jag är inte på någons sida utan mer intresserad av den juridiska biten i detta fallet.

Sen att soc som pratade med FM släpper in till diskussion är ju bara korkat av henne. Hon borde stannat vid att lämna ut info gällande rymning och inget annat. Men hon sitter och försöker försvara sig.

Som sagt vad gäller gällande beslut, måste de uppdateras var tredje månad? Och om detta inte görs så får soc inte omhänderta barn?

Någon?
Citera
2019-03-02, 12:36
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Jag kan inget om socialtjänstlagen men det jag förstår av FM så säger han att den ska uppdateras var tredje(sjätte?) månad något inte gjordes i november alltså är där inget giltigt. Dvs 5månader November till nutid (Mars) har sonen blivit omhändertagen utan giltigt LVU.

Jag är inte på någons sida utan mer intresserad av den juridiska biten i detta fallet.

Sen att soc som pratade med FM släpper in till diskussion är ju bara korkat av henne. Hon borde stannat vid att lämna ut info gällande rymning och inget annat. Men hon sitter och försöker försvara sig.

Som sagt vad gäller gällande beslut, måste de uppdateras var tredje månad? Och om detta inte görs så får soc inte omhänderta barn?

Någon?

Ett LVU måste omprövas var sjätte månad. Så om LVU togs i augusti 2018 ska omprövning ha gjorts i februari i år.
Citera
2019-03-02, 13:04
Medlem
Att Z*azz*o och MS gav flickan behandling med bl a GcMaf borde leda till en anmälan till polisen.
Någon här som kan den paragraf i brottsbalken som träder in när man ger barn förbjudna/farliga preparat?
Citera
2019-03-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Ett LVU måste omprövas var sjätte månad. Så om LVU togs i augusti 2018 ska omprövning ha gjorts i februari i år.

... något som givetvis är gjort, eftersom vi lever i ett land där alternativet är precis omöjligt.

Gör annars så här: maila marthells personnummer till förvaltningsrätten och be om vad dom har inne.

Kan folk sluta med sina ”fredrik säger att...!”. Ja, han säger. Och han snackar skit. Case closed
Citera
2019-03-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Att Z*azz*o och MS gav flickan behandling med bl a GcMaf borde leda till en anmälan till polisen.
Någon här som kan den paragraf i brottsbalken som träder in när man ger barn förbjudna/farliga preparat?

Varför ska någon kunna det? Polisen avgör vad anmälan klassas som. Men du kan som utomstående inte upprätta en sån anmälan i alla fall.
Citera
2019-03-02, 13:44
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
... något som givetvis är gjort, eftersom vi lever i ett land där alternativet är precis omöjligt.

Gör annars så här: maila marthells personnummer till förvaltningsrätten och be om vad dom har inne.

Kan folk sluta med sina ”fredrik säger att...!”. Ja, han säger. Och han snackar skit. Case closed

Jag lyssnar gärna på bägge sidor, han påstår sitt, med hjälp av andra här kan man ju få se om det är kvacksalvor han kör med.
Citera
2019-03-02, 15:21
Medlem
Citat:
Varför ska någon kunna det? Polisen avgör vad anmälan klassas som. Men du kan som utomstående inte upprätta en sån anmälan i alla fall.

Det går alldeles utmärkt att göra en anmälan till Socialförvaltningen i Kristianstad som just nu har det juridiska ansvaret för flickan. Dom får i sin tur upprätta en polisanmälan.

Är också helt säker på att en utomstående kan anmäla direkt till polisen eftersom Z*zzi*o gått ut offentligt på SoundCloud om den förbjudna GcMaf- "behandlingen" på flickan och påstår att den botar cancer.

Håller en rejäl slant på att M*ich*el Z*zz*o kommer bli häktad inom kort.
Citera
2019-03-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicko124578
Det ryktas om att M*l*n överdoserat något läkemedel i syfte att få medlidande från socialen. Om detta stämmer lär det definitivt inte få önskad effekt. Har svårt att tro att hon får tillbaka barnen oavsett.
Hon kan inte vabba nu. Hon behövde väl ett sjukintyg.
Citera
2019-03-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
1 Det går alldeles utmärkt att göra en anmälan till Socialförvaltningen i Kristianstad som just nu har det juridiska ansvaret för flickan. Dom får i sin tur upprätta en polisanmälan.

2 Är också helt säker på att en utomstående kan anmäla direkt till polisen eftersom Z*zzi*o gått ut offentligt på SoundCloud om den förbjudna GcMaf- "behandlingen" på flickan och påstår att den botar cancer.

3 Håller en rejäl slant på att M*ich*el Z*zz*o kommer bli häktad inom kort.

1. Helt annan sak
2. Du är inte målsägande, så nej
3. Det kommer hända nada m zazzio men visst vore det bra, absolut. Sluta lek
Citera
2019-03-03, 15:05
Medlem
Citat:
1. Helt annan sak
2. Du är inte målsägande, så nej
3. Det kommer hända nada m zazzio men visst vore det bra, absolut. Sluta lek

1. Rätt
2. FEL
3. FEL
Citera
2019-03-04, 17:38
Medlem
Nu är det emellertid så att jag inte vare sig har behandlat Filippa eller ordinerat någon behandling till henne och inte heller har jag sålt några medel till henne eller till hennes familj. Jag forskar inom audiologisk specialitet och kliniskt sett utreder, undersöker och behandlar jag patienter som lider av hörsel- och balansrubbningar.

Jag kom i kontakt med familjen genom en av deras vänner som tog kontakt med mig. Jag har bistått med juridiskt sakkunskap. Mina råd har därefter fått stöd av både jurister och advokater som har intervjuats på Ulf Bittners soundcloud. Fler advokater har hållit med om att jag har haft rätt i alla stycken.

Jag har själv yttrat mig på Ulf Bittners Soundcloud utifrån den grundlagsfästa rätten till yttrandefrihet (Regeringsformen). Jag skiter fullständigt i vad galna människor runtom i landet tycker om det. Det som jag har berättat i intervjuerna baseras på det som mamman redan har berättat och lagt ut offentligt. Det handlar alltså inte om att jag skulle ha försett flickan/familjen med några medel utan jag har via mamman och en vän till familjen fått vetskap om vad flickan har fått. Det står även var och en fritt att ta hem preparat från världens alla hörn så länge det inte handlar om narkotiska preparat. GcMAF finns det många studier om och precis som inom andra specialiteter så finns det både studier som inger hopp och studier som inte ger något stöd för respektive behandlingsmetod. Själv säljer jag inga preparat alls utan arbetar enbart med min kliniska verksamhet, musik och konsulttjänster gentemot andra företag. Dessutom är jag anställd som chefredaktör och är det på två tidskrifter som innehar utgivningsbevis. I egenskap av chefredaktör och ansvarig utgivare har jag i de tidskrifterna möjlighet att skriva ut namn på dem som jag skriver om om det är så att jag har anledning och skäl att tro att uppgifterna är sanna. Jag kommer i kommande artiklar att skriva ut vissa personers namn och återge vad de har gjort.

Nyligen blev jag kontaktad av en journalist på ett svenskt magasin. Journalisten ställde frågor till mig om "varför jag hade behandlat" flickan med än det ena, än det andra. Han baserade hela sin frågeställning på grundlösa antaganden och fick därför svaret att hans antaganden inte var korrekta och att det inte finns någonting som stödjer det som han påstod. Han fick dessutom en hänvisning till den person som kontaktade mig beträffande familjens behov av juridisk sakkunskap och hjälp.

Att anmäla någon utan saklig grund är ett brott som kan leda till att anmälaren själv döms till ett långvarigt fängelsestraff (läs om mened, falskt åtal och annan osann utsaga i Brottsbalkens 15:e kapitel). Sådan är lagstiftningen i det demokratiska Sverige. Här finns det faktiskt lagar som kriminaliserar ogrundade anmälningar och det är inte helt ovanligt att folk fälls i domstolar för att ha anmält än det ena, än det andra till polis, åklagare eller till andra myndigheter som har till uppgift att ta upp anmälningar. Folk i det här landet kan uppenbarligen inte lagarna men är ena jävlar på att anklaga och attackera människor som är oskyldiga - bara för att jävlas. Sådana människor är per definition sinnessjuka och lider av allvarliga beteendestörningar.

Det är väldigt många som på den här sajten liksom i andra diskussionsforum hittar på en massa skitsnack som inte har någon som helst sanningshalt. Till dem vill jag säga:
- Skaffa er något kreativt fritidsintresse i stället för att hålla på med att jävlas med andra människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in