2019-01-20, 08:09
Medlem
Vem fan är så korkad att han flashar med pengar 2019 med tanke på alla bedrägerier och utpressning som förekommer. Nä, numera får man nog hålla en låg profil om man inte vill råka illa ut.

Själv tjänar jag under 300 papp om året liksom majoriteten av Flashbackarna gör (i verkliga världen, inte i fantasin),
Citera
2019-01-20, 08:16
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nää, det är en struntsumma.. 1 miljon liksom, det torkar jag mig i röven med när jag är på toa.
Som typ alla på Flashback gör.

1 miljon är mycket pengar, sen om du tror att du får större e-penis genom att påstå att det inte är det är bara dumt. Det finns liksom ingen anledning till att imponera på folk här. "Åh titta Pershagen, han måste ha det gott stället. Killen tycker att 1 miljon inte är särskilt mycket pengar".

F.ö behöver man en årslön på ~4,3 miljoner för att slå sig in bland 1%-folket.

https://www.bloomberg.com/news/artic...ome-of-480-930

Du läser dåligt, jag pratade om Sverige samt bruttolön. Då är det 0,8% som kvalar in under den lönen. Och nej det är inte så mycket pengar i dagens Sverige, speciellt inte efter skatt.

Jag behöver ingen e-penis eller vad du pratar om utan tjänar även 1 miljon ”med en väldigt liten marginal”. Denna summa köper dig ett bekvämt Svenssonliv i Stockholm, varken mer eller mindre. Det finns inga strandtomter eller annat lyx inbakat i den lönen ”tänk ca 50k netto varje månad”.

Försök att hålla diskussionen på en bra nivå.
Citera
2019-01-20, 08:46
Medlem
messiasibids avatar
Jag har en vän som det går bra för. Cirka en halvmiljon i månadslön, han är väldigt diskret.

Förutom! Hans arbetsrum i huset. Längst hela väggarna på alla sidor är det inramade porträtt av han själv i form av utmärkelser han mottagit eller tidningsomskag. Ganska festligt

Förutom det så handlar han allt på ikea av det jag sett.
Citera
2019-01-20, 09:01
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Man behöver knappast vara rik för att tillhöra topp 1%. Endast 0,8% av den arbetande befolkningen tjänar över 1 miljon brutto om året, och det är inte speciellt mycket pengar
Vad snackar du om? Klart det är jättemycket att tjäna en jävla miljon om året..
Citera
2019-01-20, 09:01
Medlem
KlappMungons avatar
Jag låtsas först vara våldsamt imponerad av ditt platinumkort och slänger sedan fram mitt svarta just när servitrisen kommer.
Citera
2019-01-20, 09:21
Medlem
Sluta snacka skit i tråden nu!!

Ranking by Income

According to the Global Rich List, a website that brings awareness to worldwide income disparities, an income of $32,400 a year will allow you to make the cut. $32,400 amounts to roughly:

28,360 euros
2.4 million Indian rupees
224,969 Chinese yuan

So if you’re an accountant, a registered nurse or even an elementary school teacher, congratulations. The average wage for any of these careers falls well within the top 1% worldwide.

Not surprisingly, it takes a much higher income to crack the top 1% of wage earners in just the United States. You’d have to make $421,926 to make the cut, according to a 2018 report by the Economic Policy Institute.
Citera
2019-01-20, 09:53
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp exakt. Den som kommer svara att den har pengar kommer 100% att ljuga om det. Dessa med faktiska pengar hänger inte på Flashback.
Jo, det är det många som gör. Men de skriver inte i en sån här tråd.
Citera
2019-01-20, 10:09
Medlem
Bobby Knights avatar
Man har problem om man flashar, på det ena eller andra sättet.
Att man åstadkommit något fattar man själv och det borde räcka. Sen kan man ju köpa dyra saker för att det är snygga/håller klass, men om det handlar om att flasha så är man helt jävla lurad.
Senast redigerad av Bobby Knight 2019-01-20 kl. 10:21.
Citera
2019-01-20, 10:21
Medlem
framtands avatar
Jag är i de 1% både på inkomst och förmögenhet, plockar ut runt 300 tusen efter skatt varje år och har en samlad nettoförmögenhet på lite drygt en miljon. Helt vanlig svenne alltså.

Inte mycket att flasha med kan jag skvallra om. Hyr mitt boende, kör en rishög, i stort sett inga kläder köps någonsin, inga accessoarer direkt mer än ett par klockor för några tusen styck och ett par ray ban jag ärvt av min far.

Vill jag att någon ska veta hur rik jag är så berättar jag det, t.ex så hade min polare problem med handpenningen när han ville köpa kåk och då swishade jag över de 200k som fattades utan att blinka. Betalar min mors mobilkostnader och stöter till lite här o var det behövs liksom.
Citera
2019-01-20, 10:27
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken-i-guldbyxor
To reach the top 1% worldwide in terms of wealth – not just income but all you own – you’d have to possess $770,000 in net worth, which includes everything from the equity in your home to the value of your investments. That’s equal to roughly:

671,451 euros

Brukar inte definitionen undanta permanenta boendet då det räknas som konsumtion och inte en investering du kan sälja hursomhelst? Någonstans måste man ju bo.

7 Msek är ju annars ingen större summa för oss som haft eget boende några årtionden. Bubbelekonomi.
Citera
2019-01-20, 10:34
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Vad snackar du om? Klart det är jättemycket att tjäna en jävla miljon om året..

Som sagt, ca 50k netto i månaden.
Citera
2019-01-20, 10:47
Medlem
Couplets avatar
Jag ger 10% av min inkomst till välgörenhet, forskning och behövande varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in