• 3
  • 4
2021-02-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Jomenvisst! Här tror vi! BIG PHARMA är ju det med. Kan ju bli bra men har inte allt i denna aktie så att säga.
Alltså menar som ovan skribent samarbetet med Janssen Vaccin and prevention som ingår i Johnson and Johnson. Spännande tider är det i alla fall.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-02-27 kl. 08:00.
2021-03-04, 23:36
Medlem
Citat:
Alltså menar som ovan skribent samarbetet med Janssen Vaccin and prevention som ingår i Johnson and Johnson. Spännande tider är det i alla fall.

Månaderna går fort och min tro är att resultatet från detta blir en rejäl trigger. Vi vet egentligen redan att metoden fungerar och är rejält kostnadseffektiv. Däremot kommer säkert inte Ziccum klara marknadslansering själva, men det är ett mindre bekymmer i dagsläget. Chansen för uppköp av exempelvis J&J är en fullt rimlig förhoppning.

Ökade mitt innehav idag.
2021-03-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Månaderna går fort och min tro är att resultatet från detta blir en rejäl trigger. Vi vet egentligen redan att metoden fungerar och är rejält kostnadseffektiv. Däremot kommer säkert inte Ziccum klara marknadslansering själva, men det är ett mindre bekymmer i dagsläget. Chansen för uppköp av exempelvis J&J är en fullt rimlig förhoppning.

Ökade mitt innehav idag.
Ja det är nog ett rimligt antagande har även jag ökat på lite gran och ligger lång i denna. Ser väldigt bra ut på det stora hela.
2021-03-05, 19:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja det är nog ett rimligt antagande har även jag ökat på lite gran och ligger lång i denna. Ser väldigt bra ut på det stora hela.
ANON ville uppenbart ut samt det skakiga börsläget som bidrog till fallet idag och jag tror nästa vecka bjuder på en skarp uppgång. Sällan har omsättningen varit så hög heller; 2,6 miljoner idag. I en mail-konversation som någon haft med Göran tidigare i veckan kommenterade han kursen som "bisarr" i förhållande till vad som finns i görningen; så det är bara att sitta på händerna eller fylla på om likvider finnes.
2021-03-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
ANON ville uppenbart ut samt det skakiga börsläget som bidrog till fallet idag och jag tror nästa vecka bjuder på en skarp uppgång. Sällan har omsättningen varit så hög heller; 2,6 miljoner idag. I en mail-konversation som någon haft med Göran tidigare i veckan kommenterade han kursen som "bisarr" i förhållande till vad som finns i görningen; så det är bara att sitta på händerna eller fylla på om likvider finnes.
Ja ha ha! Du brukar ju träffa rätt i dina antaganden. Tack för denna info! Var något nytt för min del!! Ja då får jag lov att öka på med mer även om det var tanken innan! Super, super!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-03-05 kl. 21:51.
2021-04-27, 22:41
Medlem
Målsättningarna för året består
Målsättningarna om att ingå ett första licensavtal avseende ett eller flera vacciner, samt att presentera en plan för att etablera en produktionsanläggning, inklusive nödvändig finansiering samt partnerskap, består. Ziccum har även meddelat att de förlängt det utvärderingsavtal som träffades med Janssen Vaccine & Prevention B.V 2019, vilket syftar till att analysera Ziccums teknologi med Janssens vaccinplattformar.

Siktet inställt på en anläggning i Sverige
I förlängningen siktar Ziccum på att på 2-3 års sikt etablera en första anläggning i Sverige. I ett första steg är det dock fokus på målsättningarna för 2021. Potentiella intressenter skulle kunna komma att vara vaccintillverkare och NGOs, IGOs och/eller statliga intressen. I väntan på detta kan nyhetsflödet vara begränsat, medan nästa fas i Ziccums resa påbörjas när en första affär väl presenteras.

Likviditet som räcker in i 2022
Ziccum har finansiering som räcker in i 2022. Kapital för nästa steg på resan ska enligt målsättningarna vara en del av en industrialisering med partners, vilket innebär att risken för utspädning inför detta är kopplat till om Ziccum når sina målsättningar. Ett licensavtal avseende MR-vaccin skulle enligt våra beräkningar kunna innebära ca 60 kr per aktie, vilket även utgör grunden för vårt motiverade värde.
2021-04-28, 22:44
Medlem
Paatiences avatar
Äntligen börjar kursen röra på sig igen.
2025-01-11, 00:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Då bidde det konkurs till slut...

https://www.placera.se/placera/teleg...m-konkurs.html
2025-01-11, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Då bidde det konkurs till slut...

https://www.placera.se/placera/teleg...m-konkurs.html
Okej och jag beklagar. Det var länge sedan som jag ägde något i denna som tur är. Ändå blir man lite påmind om vitsen med riskspridning och att sälja i tid när det kommer dåliga signaler från bolaget.
2025-01-11, 09:20
Medlem
Har nu läst på lite på nyheter om bolaget och kommentarer på Placera forum. Det verkar ha gått från att se ganska ljust ut till att bli konkurs otroligt snabbt. Så aktieägarna verkar inte ens fått någon tid att hinna reagera?
Väldigt tragiskt och synd att ledningen inte kunde hitta andra alternativ som ett omvänt förvärv i slutändan? Känner för er som stannade kvar i AB och det blev så här. RIP Ziccum. 😔
2025-04-17, 23:23
Moderator
Diagorass avatar
Aktien är avnoterad. Tråd låst.

/ mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem