2019-01-18, 20:15
Medlem
Några veckor efter varje klippning blir min hårlinje i nacken skitful. Jag rakar bort babyhåren men resten av håret växer ut snett och det ser ut som jag klippt det med en gräsklippare. Senast jag var hos frisören undrade hon om jag försökt rätta till det själv hemma men råkat slinta med trimmern.

Bild ostylat på morgonen: https://i.imgur.com/ZcXuoA9.png

Den röda linjen är själva hårlinjen och så det brukar klippas ner när jag är hos frisören. Men som ni ser växer det helt snett och ser fult ut. Jag kan kamma till det så att det ser någorlunda ut men det fular alltid till sig under dagen.

Resten av håret kan man ju rätta till hemma mellan klippningarna med en trimmer. Lite runt öronen och polisongerna. Men i nacken känns det svårare.

Tips på hur jag ska göra förutom att gå till frisören varannan vecka?
Citera
2019-01-18, 20:50
Medlem
Vasasons avatar
Greppa nacken med handen och raka av håret med en trimmer längst med tummen och pekfinger. Typ.
Citera
2019-01-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasason
Greppa nacken med handen och raka av håret med en trimmer längst med tummen och pekfinger. Typ.

Är bara rädd att det kommer se ut som att en ryss i en dåligt upplyst källare klippt mig, men jag kan ju testa.
Citera
2019-01-18, 21:16
Medlem
Jag har en likadan virvel i nacken som gör att jag inte kan ha kort hår. Nu är jag kvinna och kan välja att ha lite längre hår. Gissar att du är man och gärna vill ha kort hår. Det blir dyrt att gå till frisör ofta, har du någon partner/vän/syskon/förälder som kan fixa det med en hårtrimmer, tar högst några minuter. I princip omöjligt att göra det på sig själv.
Citera
2019-01-18, 21:52
Medlem
Testade tipset i post 2 + lite finlir och det blev i alla fall 10 gånger bättre.
Citera
2019-01-18, 22:45
Medlem
Vasasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeps
Testade tipset i post 2 + lite finlir och det blev i alla fall 10 gånger bättre.

Bra! Då kan jag sova med gott samvete.
Citera
2019-01-19, 02:57
Medlem
patriss avatar
Har samma sak, det är genetiskt och det kan man inte påverka. Försöker klippa mig kontinuerligt, man får offra lite deg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in