2019-01-18, 17:09
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Lt mig frklara bakgrunden. Det r s att jag fr mnga r sedan prenumererade p Fantomen, trttnade och missade den sista fakturan. Jag har allts en skuld hos mediefretaget Egmont publishing AB.
Jag prenumererar sedan ngra r p resetidningen Vagabond s den har ju gtt igenom trots skulden.

Nu vill jag brja prenumerera p Kalle Anka )tro d eller ej!) och tnkte betala med kort fr att prenumerera.

Frgan r om jag kan bli blockad. ? Tror du det kan komma ett brev p posten om att "Du mste betala skulden frst innan du kan prenumerera",
Grejen r den att jag ringde nyss Egmont och de var otydliga och ville ha mitt personnummer. Ville inte och alla skulder skickas ut frn dem fr de snder enligt honom aldrig ver det till inkasso s att jag kunde ringa inkasso sjlv.

Vad gra?
Citera
2019-01-18, 17:14
Medlem
Bra id att prenumerera p Kalle, ska kolla in det med.

OnT. Betala skulden som en ansvarsfull mnniska. Du r inte ett afrikanskt land som kan rkna med skuldavskrivning.
Citera
2019-01-18, 17:15
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Lt mig frklara bakgrunden. Det r s att jag fr mnga r sedan prenumererade p Fantomen, trttnade och missade den sista fakturan. Jag har allts en skuld hos mediefretaget Egmont publishing AB.
Jag prenumererar sedan ngra r p resetidningen Vagabond s den har ju gtt igenom trots skulden.

Nu vill jag brja prenumerera p Kalle Anka )tro d eller ej!) och tnkte betala med kort fr att prenumerera.

Frgan r om jag kan bli blockad. ? Tror du det kan komma ett brev p posten om att "Du mste betala skulden frst innan du kan prenumerera",
Grejen r den att jag ringde nyss Egmont och de var otydliga och ville ha mitt personnummer. Ville inte och alla skulder skickas ut frn dem fr de snder enligt honom aldrig ver det till inkasso s att jag kunde ringa inkasso sjlv.

Vad gra?

Ja, har du en skuld kan de frsts neka dig prenumeration. Fr du inga brev om skulden r det hgst tveksamt om den finns kvar dock. Du skriver att det r mnga r sedan och preskriptionstiden p konsumentfordringar r tre r. Har du inte ftt ngot brev, pminnelse eller liknande under de senaste tre ren br den sledes vara preskriberad.
Citera
2019-01-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, har du en skuld kan de frsts neka dig prenumeration. Fr du inga brev om skulden r det hgst tveksamt om den finns kvar dock. Du skriver att det r mnga r sedan och preskriptionstiden p konsumentfordringar r tre r. Har du inte ftt ngot brev, pminnelse eller liknande under de senaste tre ren br den sledes vara preskriberad.
Vilket iof inte hindrar Egmont frn att stlla kravet att skulden ska betalas innan de beviljar en ny prenumeration.
Citera
2019-01-18, 17:24
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Jag vill betala skulden och hade ltt gjort det idag. Kanske r det bara att ringa dem igen s fr jag ett OCR-nummer och bankgiro s jag kan betala direkt. Bara de inte frhalar prenumerationen?
Citera
2019-01-18, 17:35
Medlem
Citat:
Jag vill betala skulden och hade ltt gjort det idag. Kanske r det bara att ringa dem igen s fr jag ett OCR-nummer och bankgiro s jag kan betala direkt. Bara de inte frhalar prenumerationen?
Ingen hr kan svara p exakt vad som kommer att hnda. Ring dem du.
Citera
2019-01-18, 17:52
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Efter 3 r sedan senaste pminnelsen preskriberas skulden. Sannolikt r den preskriberad eller kommit med i slasken och blivit avskriven eftersom den frmodligen varit p ett lgt belopp och d r det inte lnsamt att driva in.
Citera
2019-01-18, 18:39
Medlem
pellevin11s avatar
Jag tror inte de nekar dig. Om de vill ha sina skuldpengar driver de in den vid sidan av i s fall.

De vill frmodligen slja s mnga Kalle som mjligt s de hller nog dessa separerade, tror jag.
Citera
2019-01-18, 19:32
Medlem
bojos avatar
De prenumerationer jag haft betalar man i frskott. Dvs nr du fr inbetalningskortet r det fr kommande nummer och inte de tidningar du redan ftt.
Betalar man inte rkningen fr man inga fler tidningar och har ingen skuld till utgivaren.
Citera
2019-01-18, 20:23
Medlem
Scherings avatar
Kan du inte be en kompis eller frlder st p prenumerationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in