Citat:
Ursprungligen postat av
Psyko-Kodiak
Lt mig frklara bakgrunden. Det r s att jag fr mnga r sedan prenumererade p Fantomen, trttnade och missade den sista fakturan. Jag har allts en skuld hos mediefretaget Egmont publishing AB.
Jag prenumererar sedan ngra r p resetidningen Vagabond s den har ju gtt igenom trots skulden.
Nu vill jag brja prenumerera p Kalle Anka )tro d eller ej!) och tnkte betala med kort fr att prenumerera.
Frgan r om jag kan bli blockad. ? Tror du det kan komma ett brev p posten om att "Du mste betala skulden frst innan du kan prenumerera",
Grejen r den att jag ringde nyss Egmont och de var otydliga och ville ha mitt personnummer. Ville inte och alla skulder skickas ut frn dem fr de snder enligt honom aldrig ver det till inkasso s att jag kunde ringa inkasso sjlv.
Vad gra?
Ja, har du en skuld kan de frsts neka dig prenumeration. Fr du inga brev om skulden r det hgst tveksamt om den finns kvar dock. Du skriver att det r mnga r sedan och preskriptionstiden p konsumentfordringar r tre r. Har du inte ftt ngot brev, pminnelse eller liknande under de senaste tre ren br den sledes vara preskriberad.