2019-02-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Det var i sigtunafjärden hon dränkte sina två söner, vid en brygga ute på Munkholmen i Sigtuna.
Riktigt tragiskt fall.

Just det. Skummande igenom den FUPen i julas. Det händer ju tyvärr ibland att föräldrar mördar sina barn av olika anledningar. Vill bara få det bekräftat. Kan fortfarande tänka mig att någon har mördat dem men fått det att se ut som mord/självmord
Citera
2019-02-10, 22:30
Medlem
Kanske kan jag få nån liten sammanfattning kring hur "detaljen" kom på tal i alla fall? Helt plötsligt från ingenstans handlade alla inlägg om "detaljen". Utan att avslöja denna detalj om den nu är så hemlig (till skillnad från allt annat här på fb), kan nån berätta varför det pratas så mycket om "detaljen".
Tack på förhand!
Senast redigerad av Borret 2019-02-10 kl. 22:47.
Citera
2019-02-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borret
Kanske kan jag få nån liten sammanfattning kring hur "detaljen" kom på tal i alla fall? Helt plötsligt från ingenstans handlade alla inlägg om "detaljen". Utan att avslöja denna detalj om den nu är så hemlig (till skillnad från allt annat här på fb), kan nån berätta varför det pratas så mycket om "detaljen".
Tack på förhand!

Verkar som att Quarrel är den enda (?) som fått detaljen av lolololo123 (typ) men det kommer kanske fram någon gång?
Citera
2019-02-10, 23:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Kanske kan jag få nån liten sammanfattning kring hur "detaljen" kom på tal i alla fall? Helt plötsligt från ingen stans handlade alla inlägg om "detaljen". Utan att avslöja denna detalj om den nu är så hemlig (till skillnad från allt annat här på fb), kan nån berätta varför det pratas så mycket om "detaljen".
Tack på förhand!
Du har väl gett svaret själv i det fetade ovan! Tillräckligt mycket tjat om precis vad som helst skapar nyfikenhet hos en allt större grupp av oinformerade människor.

Om du och jag under ett par dagar i skvallerforum upprepat nämner att vi sett en känd person helt naken i duschen på gymmet, så lär vi få frågor om allt ifrån om vi kan lägga ut några bilder till om vi såg något snyggt, vackert och spännande?
Om det sedan visar sig ha varit herr Putin så skulle allting falla platt till marken.

"Curiousity killed the cat!"
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-02-10 kl. 23:40.
Citera
2019-02-11, 03:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Nu vet inte jag vad för mörkgrå bil ni talar om men den svarta med gul text på där det står politivagn är en likbil. Inte heller är det polisen som har dessa det är privata företag. Som vilket åkeri som helst.

https://vakanser.se/jobb/chaufforer+och+bitraden/

Stämmer. står även på Wikipedia:

Citat:
Polititransport avser transport av avlidna efter dödsfall genom olycka, självmord, framskriden förruttnelse, brott eller vid misstanke om brott.[1] Transporterna sker till närmaste rättsmedicinska anstalt. Transporten beställs av polisen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Polititransport

Fast en likbil är det inte. En likbil (bårbil, begravningsbil) kör till begravningsplatsen av begravningsbyrån medan politivagnen kör till rättsmedicinska.

"Vi skola alla den vägen åka".
Citera
2019-02-11, 08:08
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Tack på förhand!

Haha, släppte det i samma sekund som man började prata om DM och skit. Respekt till alla här med många år i forumet, men hey... tycker mest ”jag vet nåt som inte du vet” blir mest löjligt. Tänk ”who cares” och släpp det är mitt råd.
Citera
2019-02-11, 08:16
Medlem
Eftersom det verkar så bekräftat av alla, kommer inte Mitt Tyresö försöka få en bekräftelse av polisen nu då? Det är väl dags? De håller ju ändå koll i denna tråden.
Citera
2019-02-11, 08:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Eftersom det verkar så bekräftat av alla, kommer inte Mitt Tyresö försöka få en bekräftelse av polisen nu då? Det är väl dags? De håller ju ändå koll i denna tråden.
Polisen väntar säkert på provsvar från NFC för att avgöra om det var förgiftning. Den som väntar på NFC när ingen är frihetsberövad får vänta. Och det är ingen brådska, det är bara nyfikna flashbackare som väntar på bekräftelse.
Citera
2019-02-11, 09:29
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Hur skulle bilen kunna vara utländsk när det står på svenska på skåpet??? Läs tråden gör om , gör rätt! här ser du bilen= https://imgur.com/a/FwQpih0

Är du helt retarted, när jag postade fanns det inte några bilder på bilen omaskerad lätt att komma nu flera veckor senare...
Citera
2019-02-11, 10:10
Medlem
Citat:

"....bekräftat av alla...."
Har i det här fallet tänkt så lika med dig, men här tar våra tankar olika vägar Min tanke ger det som, bekräftat av några.

Slutsatsern här på tråden har blivit att en "psykiskt mycket sjuk, förvirrad person" tänker, planerar och agerar mycket beräknande och rationellt. Men visst, ju fler kockar...
Citera
2019-02-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
"....bekräftat av alla...."
Har i det här fallet tänkt så lika med dig, men här tar våra tankar olika vägar Min tanke ger det som, bekräftat av några.

Slutsatsern här på tråden har blivit att en "psykiskt mycket sjuk, förvirrad person" tänker, planerar och agerar mycket beräknande och rationellt. Men visst, ju fler kockar...

Ja men jag menade av några men att det känns som att tråden lever vidare på just dem uppgifterna vilket jag inte kan acceptera. Så tror vi tänker lika. Jag tänker att någon kan mördat dem men varit smart nog att fått det att se ut som självmord / mord
Citera
2019-02-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ja men jag menade av några men att det känns som att tråden lever vidare på just dem uppgifterna vilket jag inte kan acceptera. Så tror vi tänker lika. Jag tänker att någon kan mördat dem men varit smart nog att fått det att se ut som självmord / mord

Tack!
Har inte blivit fri från min fanatiska intuition, men väntar ivrigt på en officiell bekräftelse på självmord. Först då blir jag fri från min fanatism, vilket gör min tillvaro mycket obekväm.
Dock sällan jag får som jag vill, dvs kanske någon bekräftelse från rättsväsendet aldrig kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in