Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-21, 19:01
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Går det inte att ändra forumsplaceringen? Majoriteten av alla FB-användare skriver sannolikt inte i de översta forumen (datorer och knark) utan hoppar ner till det roliga. Så kan man inte sätta dessa två forum längst ner istället?
Citera
2006-02-21, 19:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Just nu - så såg det ut så här:

1225 aktiva användare

Data, IT & internet - 83 besökare (8,4%)
Droger, läkemedel & drycker - 118 (11,9%)
Hobby & fritid 108 (10,9%)
Kultur & humaniora 56 (5,7%)
Media 183 (18,5%)
Politik & samhällsmedvetenhet 120 (12,1%)
Sex 161 (11,1%)
Vetenskap & teknologi 37 (3,7%)
Övrigt 75 (7,6%)
Flashback 1 (0,1%)
Arkiv & Lounge 49 (4,9%)
Summa: 991

Övriga 234 får vi anta antingen använder "Nya inlägg", tittar på forumlistan - eller hålls i outlaw.

Men om vi tar de som nu är i ett visst forum, så är ju ordningen per popularitet

Media 18,5%
Politik & samhällsmedvetenhet 12,1%
Droger, läkemedel & drycker - 11,9%
Sex 11,1%
Hobby & fritid 10,9%
Data, IT & internet - 8,4%
Övrigt 7,6%
Kultur & humaniora 5,7%
Arkiv & Lounge 4,9%
Vetenskap & teknologi 3,7%
Flashback 0,1%

Detta är dock en ögonsblicksbild. Skulle nåt nytt virus dyka upp antar jag att IT-delen blir välbesökt, eller om nån schlagerartist åkt dit för rattfylla så flockas folk till skvallret i Media-delen. Och skulle nån ny forumpersonlighet få sina personuppgifter spridda av admins medhjälpare - så antar jag att Flashbackdelen kravlar sej upp från bottenplaceringen.

Därför är det nog bättre att de är i bokstavsordning som de är nu. Förutom då Flashback och Arkivet som logiskt sett ligger sist.
Citera
2006-02-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Därför är det nog bättre att de är i bokstavsordning som de är nu. Förutom då Flashback och Arkivet som logiskt sett ligger sist.
Tack RB. Jag har alltid undrat över den inbördes ordningen...
Bokstavsordning... :dumstrutsmily-på-LA:
Citera
2006-02-21, 23:20
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:

Men vad är det som är logiskt med att Flashback ligger sist? I engelska delen ligger FB först för övrigt... Det är logiskt att arkiv ligger sist, men varför inte inordna även FB i den bokstavsordning som hela forumet givetvis skall sorteras efter.
Citera
2006-02-22, 00:41
Medlem
Är ju bara att trycka på den pilen längst till höger så "minimerar" man den forumdel man finner ointressant. Väldans praktiskt.
Citera
2006-02-22, 00:56
Medlem
micaeles avatar
Det är väl egentligen inget på ordningen nu, det är ju en vanesak.
När man har scrollat upp och ner ett par gånger har man lärt sig exakt hur många kugg man ska rulla på mushjulet för att hitta rätt.
Citera
2006-02-22, 01:00
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Men vad är det som är logiskt med att Flashback ligger sist? I engelska delen ligger FB först för övrigt... Det är logiskt att arkiv ligger sist, men varför inte inordna även FB i den bokstavsordning som hela forumet givetvis skall sorteras efter.

Ptja, jag tycker väl kanske att Flashback skall ligga först.
Sen kommer det "riktiga" forumet i bokstavsordning.
Och sist "Arkiv"-delen.

Men, skit samma, nog orkar man väl scrolla ner till det forumet man är intresserad av, eller lägga bokmärke dit?
Citera
2006-02-22, 01:08
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ptja, jag tycker väl kanske att Flashback skall ligga först.
Sen kommer det "riktiga" forumet i bokstavsordning.
Och sist "Arkiv"-delen.

Men, skit samma, nog orkar man väl scrolla ner till det forumet man är intresserad av, eller lägga bokmärke dit?
Nej, enda orsaken till att dator och knarkforumen är högst uppe är ju för att FB-chefen vill skryta om hur rebellisk han är och hur mycket han stödjer yttrandefriheten.

Om folk tittar hit första gngen så läser de naturligtvis det som först dyker upp, och om det nu råkar vara datorsaker så stänger de ner igen. Nej, sätt politik och humaniora högst uppe så man slipper skrolla ner och få skrollpekfinger. Kan man be Admin om ersättning för varje förstört skrollfinger?
Citera
2006-02-22, 01:42
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, enda orsaken till att dator och knarkforumen är högst uppe är ju för att FB-chefen vill skryta om hur rebellisk han är och hur mycket han stödjer yttrandefriheten.

Om folk tittar hit första gngen så läser de naturligtvis det som först dyker upp, och om det nu råkar vara datorsaker så stänger de ner igen. Nej, sätt politik och humaniora högst uppe så man slipper skrolla ner och få skrollpekfinger. Kan man be Admin om ersättning för varje förstört skrollfinger?

Nej - för att Dator kommer före Droger som kommer före Hobby som kommer före Kultur som ... du vet, bokstavsordning. Samma ordning som vi listar bokstäverna i alfabetet. A, B, C, D, E ... ja, du måste veta. Eller?
Citera
2006-02-22, 01:45
Medlem
Phels avatar
Ett klick på "End" och 2x "Page up" och jag är där jag brukar spendera min tid; porr, vetenskap och humor. Brukar ibland också använda pilarna i sidan för att "stänga av" dator/knark/media.
Citera
2006-02-22, 10:03
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Ja, de har datorforumen högst upp för att "FB-chefen" vill visa hur rebellisk han är...får jag fråga vad det är som är rebelliskt med datorer? Speciellt på ett internetforum.
Hade "FB-chefen" velat rangordna för att försöka vara "rebellisk" och visa hur mkt han stödjer yttrandefriheten hade han väll haft politik först.

Tror du inte att det finns folk som är datorintresserade?
Bara för att DU är mer intresserad av Politik och Humaniora betyder inte att alla är det, isåfall hade det bara behövts de forumen. Du som bara verkar använda de forumen kan ju göra som Jäfvul sa - som jag ska passa på att tacka för hade ingen aning om den funktionen, ska prövas direkt!

Annars, är det ingen som kan JavaScript som kan programera ett Greasemonkeyskript som gör att man själv kan välja vilka forum man vill ha högst upp, så att iaf vi Firefoxanvändare kan använda det som vi vill?
Citera
2006-02-22, 11:27
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Ja, de har datorforumen högst upp för att "FB-chefen" vill visa hur rebellisk han är...får jag fråga vad det är som är rebelliskt med datorer? Speciellt på ett internetforum.
Hade "FB-chefen" velat rangordna för att försöka vara "rebellisk" och visa hur mkt han stödjer yttrandefriheten hade han väll haft politik först.
Det är ju inte bara vanliga datorforum. Det är forum som uppmuntrar till kriminell verksamhet, dvs. carding, freaking, p2p etc. Särskitl bestickande är det att även se FBs andra andra kriminella forum ligger precis under. Resterande forum är inte kriminella. Alltså säger vän av logik att FB-chefen valt att förlägga de kriminella forumen högst uppe för att skyta för sina kompisar om hur mycket han bajsar i polisens ögon.

Sen så tror jag att de flesta som skriver och läser i de forumen inte är mer än 14 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in