2019-01-18, 11:30
Medlem
Testo tränar ibland kombar jag med ritalin. Är det nån som har nån kunskap om detta ok.... Ej bra. Eller vad som
Citera
2019-01-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67
Testo tränar ibland kombar jag med ritalin. Är det nån som har nån kunskap om detta ok.... Ej bra. Eller vad som

Bra? Förmodligen inte, onödig påfrestning för hjärtat givetvis. Ritalin är ju ADHD medicin så har du inte ADHD så vet du svaret redan där.

Sprungit halvmara på amfetamin och överlevde, så det är ju en bedömningsfråga vad du anser är ”bra”.
Citera
2019-01-18, 17:53
Medlem
Gustav-Vs avatar
Brukar snorta lite ritalin ca 10mg ibland när jag känner mig trött inför cardioträning. Funkar bra men ger mig tyvärr ångest och oro bara på så små doser.
Citera
2019-01-21, 14:19
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansspedio67

Finns inga kontraindikationer på substanserna i sig. Däremot är det väl knappast bra att ta amfetamin, eller amfetaminderivat, utan något egentligt behov.
Det är dock inte så farligt som många beskriver men för att din fråga skall kunna besvaras ordentligt behöver man ju veta hur din journal ser ut; alltså sådant som rör hjärt-hälsa i princip.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in