2011-05-26, 22:02
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
En dom han førtjænar får han garanterat inte dessværre, i sådana fall hade han fått skadestånd før hæxjakten på honom i alla dessa år och medalj i tillægg.

Gællande EU så var det Holland som lade in veto just på den grunden. Man kan ju alltid naivt hoppas att hollændarna hittar någon ny ursækt før att lægga nytt veto...
Häxjakt tycker jag inte att det har varit. Efterlyst, ja. Men häxjakt, naej. Han har ju levt i frid alla dessa år. Inte glömt sig som Rambo i skogen.

Låter bra. Holland har alltid varit ett vettigt land.

Citat:
Ursprungligen postat av Censor Scipio
Han ska vara åtalad i sin frånvaro i alla fall. I vanliga fall ska man ju inte kunna döma någon i sin frånvaro (oskyldspresumtionen - en person är oskyldig till motsatsen har bevisats), men när det gäller krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten kan vara så att det går att döma personer i alla fall. Har för mig att den John Demjanjuk (nazistisk fångvaktare i Sobibor) dömdes i sin frånvaro av en israelisk domstol under 90-talet.
Där ser man. Borde finnas någon dom ute på nätet ifall han har blivit dömd. Ska se om jag kan hitta någon om detta.

Var är han nu? Serbien? Första klass till Haag?
Citera
2011-05-26, 22:02
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Festen har börjat i Belgrad, några idioter har samlats och skriver saker som "Noz zica, Srebrenica"

http://www.sarajevo-x.com/svijet/region/clanak/110526138
Då endast de skandinaviska språken + engelska är godkända språk på Flashback så får du gärna i alla fall skriva inom parentes vad det betyder.
Citera
2011-05-26, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Festen har börjat i Belgrad, några idioter har samlats och skriver saker som "Noz zica, Srebrenica"

http://www.sarajevo-x.com/svijet/region/clanak/110526138

Klart det är idioter, men det bor över 1.6 miljoner i Beograd du har 50 som beter sig som idioter??

Vad är din poäng?
Citera
2011-05-26, 22:06
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Häxjakt tycker jag inte att det har varit. Efterlyst, ja. Men häxjakt, naej. Han har ju levt i frid alla dessa år. Inte glömt sig som Rambo i skogen.

Låter bra. Holland har alltid varit ett vettigt land.

Där ser man. Borde finnas någon dom ute på nätet ifall han har blivit dömd. Ska se om jag kan hitta någon om detta.

Ser ut som att han är i Haag, orkar inte anstränga mig för att läsa tjing tjong bokstäverna

http://www.glassrpske.com/vijest/2/novosti/58331/cir/Uhapsen-Mladic-OptuznicaVIDEO.html
Citera
2011-05-26, 22:07
Medlem
Censor Scipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Han är i Belgrad fortfarande, där en serbisk krigsförbrytardomstol förhör honom. Enligt Boris Tadic ska han vara i Haag inom 1 vecka.
Citera
2011-05-26, 22:19
Medlem
Jag vill passa på när jag ändå är här att gratulera Serbien och dess president för denna oerhörda insats. Till skillnad från andra balkanländer såsom Kroatien och Kosovo, så ger man ut sina krigsförbrytare.
Kosovo har mage nog att ha en organ och maffialedare som premiärminister. Det är nästan som man vill spy!

Serbien visar en positiv bild till Europa, ett Serbien för framtid och EU:medlemskap.
Senast redigerad av erik333 2011-05-26 kl. 22:24.
Citera
2011-05-26, 22:19
Medlem
109740s avatar
Ja, det här var ju spännande. Är det någon som är överraskad? Nae, inte riktigt. Personligen tycker jag att det är rätt intressant hur Serbien kontrar Kroatiens beslut att lämna över Gotovina. Detta är ju givetvis bra tecken i sig. Båda sidor ger ifrån sig de här personerna som rör upp så här mycket känslor, båda sidor väljer fredens och försoningens väg genom att be om ursäkt till Bosnien för det ena och det andra. Nu kan sittpissare här skrika sig hesa över att kriget i Bosnien var ett inbördeskrig men om man verkligen har den inställningen så saknar man verklighetsförankring. De med lite hjärna och analytisk förmåga kan snabbt inse att det är rent svammel. Speciellt när både Serbiens och Kroatiens president har bett om ursäkt för diverse inblandning i kriget.

Nåväl, men nu ska jag inte dra ut på det här. Vad betyder det här? Jo, Serbien får ju betydligt lättare att komma in i EU. Försoningens broar har byggts ett par segment till från respektive håll. Risken ligger givetvis i att människor i Serbien reagerar som i Kroatien och börjar protestera och skrika över det hela. Men jag tror inte det blir samma effekt som i Kroatien. Gotovina var inte i samma blodiga kategori som Mladic. Min förhoppning är att serberna är trötta på nationalismen, på tramset, på stagnationen och på att ständigt utpekas som bovar. Bäst i det här fallet är nog att bara blunda och se fram emot bättre tider. För den här aktionen är allt förutom negativ för landet i slutändan.
Citera
2011-05-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortal-kombat
Ska du börja lipa nu din albanska åsna? Serbien går framåt, albanien som är europas rövhål ruttnar och alla avskyr er smutsiga albaner (läs: tjetjener).

Tjetjener kämpar som ingen annan tidigare har gjort, hatten av för dom.
Citera
2011-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Såna som dig var exakt det jag mena.

Men hela konflikten beror på serberna. Du hävdar motsatsen och jag vill gärna ha en källa på det för så vitt jag vet så var det serberna som startade samtliga krig på 90-talet. Det du också försöker göra är att lägga skulden på alla, som om bosnier, kroater och albaner har samma skuld som serberna. Det är en uttjatad poäng som inte hålller. Faktan talar för sig själv. Antingen är du inte insatt i konflikten eller så försöker du leka någon slags fredsduva. Nåja, vi kanske ska hålla oss enbart till Ratkos gripande. Det blir för mycket trams och OT när satan him self (Nikola666) och andra ska kackla om dittan och dattan.
Citera
2011-05-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Är svårt att översätta.

Noz =kniv
Zica = Tråd/ståltråd
Srebrenica = stad i bosnien som blev i princip utplånad

Summa = Idiotserberna firar hur de utplånade en hel by/stad. Genom att skrika "noz zica srebrenica" firar de massakern... och därmed hånar bosniakerna

Jävla idioter, nackskott på de allihopa

Det berättas historier i hemländerna hur muslimer fångade serber och avrättade dom med ståltråd eftersom ett nackskott var för hedersamt, så egentligen pwnar serberna sig själva.

Citera
2011-05-26, 22:28
Medlem
Heladageniskogens avatar
Att ha ihjäl ett par tusen potentiella soldater som dock var obeväpnade är väl "fult spelat" (dock ur militär synpunkt ganska "normalt" agerande), men är det "hiterdjävulskondska FOLKMORDFOLKMORDFOLKMORD!!!!!!!!"?, knappast. Hade Ratko och hans soldater á la neger käkat upp och rituellt offrat hela byar med kvinnor och barn till trummornas dån kanske det hade varit en sak, men nja inte nu.
Skall han straffas? Kanske den dagen alla som någonsin lett ett krig sitter i Haag, men inte annars. "Folkmord" och "brott emot mänskligheten" är substanslöst subjektivt trams eftersom det är "vinnaren" som bestämmer vem som är "folkmördaren". Sverige bidrar ju till att bomba sönder helt oskyldiga människor i Libyen just nu, men tydligen är det okej eftersom det är ett "bra" krig, så ingen krigsförbrytartribunal här inte.

Att Serbien kryper inför globaliseringsmaffian är däremot högst tragiskt (då man i deras ögon är en ond djävulsstat som det måste regna bomber över när de försöker trotsa den "globala viljan" och demokraturens värdegrund) men jag hoppas att man ändrar åsikt och ger den globaliserade världen och dess europeiska organ "EU" fingret, annars kan vi se på Sverige hur det slutar.
Citera
2011-05-26, 22:34
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Att ha ihjäl ett par tusen potentiella soldater som dock var obeväpnade är väl "fult spelat" (dock ur militär synpunkt ganska "normalt" agerande), men är det "hiterdjävulskondska FOLKMORDFOLKMORDFOLKMORD!!!!!!!!"?, knappast. Hade Ratko och hans soldater á la neger käkat upp och rituellt offrat hela byar med kvinnor och barn till trummornas dån kanske det hade varit en sak, men nja inte nu.
Skall han straffas? Kanske den dagen alla som någonsin lett ett krig sitter i Haag, men inte annars. "Folkmord" och "brott emot mänskligheten" är substanslöst subjektivt trams eftersom det är "vinnaren" som bestämmer vem som är "folkmördaren". Sverige bidrar ju till att bomba sönder helt oskyldiga människor i Libyen just nu, men tydligen är det okej eftersom det är ett "bra" krig, så ingen krigsförbrytartribunal här inte.

Att Serbien kryper inför globaliseringsmaffian är däremot högst tragiskt (då man i deras ögon är en ond djävulsstat som det måste regna bomber över när de försöker trotsa den "globala viljan" och demokraturens värdegrund) men jag hoppas att man ändrar åsikt och ger den globaliserade världen och dess europeiska organ "EU" fingret, annars kan vi se på Sverige hur det slutar.

Detta var tamigfaen det bæsta jag læst någon skriva på mycket, mycket længe! Stor respekt før den!
Något som dock ska tillæggas ær att de grupper i Serbien som kryper mest før NWO ær lismande folkførrædare som Tadic som ser internationella karriærmøjligheter i EU samt naiva urbana ungdomar som tror på sagor i halvvuxen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in