Citat:
Ursprungligen postat av
sweetcrypto
De kanske är pollenmigranter som flytt till norrland för att slippa att plågas av allergin 11 månader om året.
Ja så kan det ju naturligtvis också vara som du säger det men å andra sidan så finns det faktiskt i rad väldigt bra mediciner mot pollenallergi.
Jag själv har haft det sedan liten och jag tycker att idag känner man knappt av det ens.
Men okej låt säga om man flyttar till Norrland så har man då 11 månader om året med mörker och snö och den där förbannade kylan.
Är det egentligen inte bättre då att bo kvar i Skåne?
I varje fall så finns det någonting som slår strändern?
Du har Österlen nationalparken Stenshuvud åker vidare till Simrishamn och ta båten över till Bornholm tillbaka igen åker du över till Landskrona och besöker Ven.
Nej man kan säga vad man vill men Skåne är det faktiskt ingenting som slår när det gäller vacker natur trevliga människor och framförallt ett språk man förstår.
Dessutom så när man tar någon i handen om man har något avtal så är det nästan 100 % att det avtalet gäller.
Nu kanske jag låter lite partisk men jag måste nog säga att jag älskar att vara född skåning.
Det är ju såklart väldigt tragiskt med alla blattar men vi får ju tänka på det att det har Stockholm arna placerat hos oss. Kanske som en hämnd för Stockholms blodbad eller annan avundsjuka.
Och även om ni husen skulle vara 10 gånger billigare i Norrland så finns det ju mer att göra än att bara sitta inne i huset vad ska man sen göra vi åker inte snöskoter för jag hatar snö jag åker inte skidor för jag hatar snö och kyla.
Och jag åker inte ner till den lokala syltan eller puben för jag är inte speciellt social och det är egentligen inte norrlänningar heller. (Kanske det är enda fördelen med att bo i Norrland att man får vara i fred?).