2019-01-17, 12:31
Medlem
Vetgirig som jag är läser jag mycket på andra forum, främst reddit och 4chan.

Det som slår mig är hur fullständigt överlägsen Flashback är fällande sin layout.

Är det Flashback som är bra eller är det andra som är dåliga. Alternativt, är det bara jag som är så van vid flashback att jag håller typsnittet som det riktiga/normala?

Vet att 4chan är anonymt, men ändå är det fruktansvärt jobbigt att se vem som har svarat vem, bara en lång sifferharang som vittnar om vem vederbörande citerar. Massa övrigt som är störande också.

Reddit tycker jag också är jobbigt med den röriga trädstrukturen som finns för att man ska se alla svar till ett citat under samma kolumn. Men det blir väldigt snart en massa kolumner och bara rörigt alltihop.

Är det bara jag som tycker Flashback ligger LÅNGT före här?
Citera
2019-01-17, 12:35
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111

Det som slår mig är hur fullständigt överlägsen Flashback är fällande sin layout.

Är det Flashback som är bra eller är det andra som är dåliga. Alternativt, är det bara jag som är så van vid flashback att jag håller typsnittet som det riktiga/normala?

Vet att 4chan är anonymt, men ändå är det fruktansvärt jobbigt att se vem som har svarat vem, bara en lång sifferharang som vittnar om vem vederbörande citerar. Massa övrigt som är störande också.

Reddit tycker jag också är jobbigt med den röriga trädstrukturen som finns för att man ska se alla svar till ett citat under samma kolumn. Men det blir väldigt snart en massa kolumner och bara rörigt alltihop.

Flashback har ju funnits i en lång period, och för oss svenskar är go-to. Layouten är superb i jämförelse som du säger 4chan etc.

Tycker också allt organiseras mkt bättre här och gör det lättförståeligt för nya. FB Prevails!
Citera
2019-01-17, 12:42
Medlem
Rafos avatar
Flashback kör ju med en klassisk forum layout som ger en härlig löpande trådar. Funnits länge och överlag smidigt att använda. Håller med om 4chan.

Gillar Reddit också. Blir sugen nu efter denna tråd på att skapa en forum struktur som kombinerar klassiskt forum med Reddit liknande träd/kollaps bara Konvos för att hantera sido spår som fortfarande tillhör ämnet. Finns en fördel med den strukturen tycker jag. Kan man para båda på ett bra vis hade det kunnat vara najs.

Men överlag är detta här den "rätta" strukturen. Delvis för att det alltid varit så sedan urminnes tider
Citera
2019-01-17, 12:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Flashback har absolut ett av de bättre uppläggen på sitt forum även om jag måste säga att Swecklockers är strået vassare.
Lättare att följa trådar och liknande.
Citera
2019-01-17, 12:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Minns att det var mycket klagomål när Flashback ändrade design. Men de har väl bra designers och programmerare för det funkar ju väldigt bra. Även om det såklart finns de dom fortsatt tycker det var bättre förr.
Citera
2019-01-17, 13:13
Medlem
NeonCrosss avatar
Tycker det inte är fel på layouten, den är stilren och bra för ögat.
Citera
2019-01-17, 14:59
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tycker om typsnitt och layout. Gör endast sporadiska besök på andra ställen men inget annat diskussionsforum har tilltalat mig estetiskt eller för den delen på annat sätt. Har dock svårt för de gula tonerna i underforumens överst lagda trådar. Ser inte tillräcklig skillnad i färg och med sina annars inte använda tecken får de motsatt effekt hos mig, trots att det kan vara en kunskapskälla.
Citera
2019-01-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111

Flashback är bättre
Citera
2019-01-17, 19:49
Medlem
Denoms avatar
Ja Flashback är mycket bättre än 4chan och Reddit i termer av layout och hur allt är strukturerat, värst är skitforum där man måste klicka på varje individuellt inläggs länk och bara kan läsa dem en åt gången. Sånt är tråkigt.
Citera
2019-01-19, 21:36
Medlem
Kenpos avatar
Menyreformen som genomfördes för några år sen har visat sig riktigt lyckad. I bruk är systemet snabbt och redigt utan att vara påträngande, och underrubrikerna i stort sett vettiga. Det är lätt att hitta eller gissa sig fram till vad man söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in