Citat:
Nej det konstaterade jag tidigt. Att Sverige kommer ha vänsterregeringar i kanske lite olika konstellationer i val efter val efter val finns inget som talar emot. Att gå och rösta i september vart fjärde år blir bara ett "spel för gallerierna".
Vad jag underar över är hur länge - finns det någon limit? - vänsterregeringarna kan öka skatteuttaget. För det finns liksom inga andra sätt att finnasiera deras röstboskap. För att omöjliggjöra att de som drar in skatt lackar ut så måste kontrollen över deras pengar öka. Det får liksom inte gå att komma unda skatt. Redan har första steget tagits - att bankerna får agera som förmyndare åt var och en. Bankerna har numera mandat att neka både insättningar och uttag av pengar. De får fritt bestämma om konton ska stängas och om man får öppna nya.
Nästa steg som också måste tas är förståss att ta bort kontanterna. Kontanter är ett gissel eftersom det ger pöbeln möjligheter att dölja likvida medel för makten och att ha kontroll över sina egna pengar.
När detta är genomfört fullt ut finns alltid möjligheter att tex ta ut "nödskatter" från folks konto i form av engångsuttag som ju kan upprepas om behov finns. Jag kan redan nu höra hur en sosse har en presskonferens där han/hon med allvarlig stämma förklara för folket att "vi är i kris" och för att undvika upplopp, rädda vården o välfärden så måste alla som har mer pengar än de för dagen behäver bidra för att lösa situationen. Så bankerna får mandat att överföra xx% av ditt överskott till staten direkt från kontot.
Och detta drabbar förståss inte väljarboskapen som numera till 85% är bidragsberoende. De tackar och tar meot.