2019-01-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, man skulle ju bli knäpp om det skulle vara ens eget barn! OM pojken är död så är det självklart bäst för alla om han dog omedelbart.

Ja, och pappan har även hotat att stämma alla som har förtalat och spridit rykten om honom och hans familj.

Det har jag stor förståelse för. Jag har själv känt mig förbannad över allt respektlöst skitsnack som har förts bara i denna tråd. Vissa människor har verkligen ingen skam i kroppen.
Citera
2019-01-25, 19:50
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Föräldrarna tycker inte att räddningen har hanterats väl. "De gör inte ett skit", säger pappan. Föräldrarna säger sig vara som levande döda.

Lång artikel om deras missnöje med räddningsaktionen:

https://www.lavanguardia.com/sucesos...s-rescate.html

Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Det låter som raka motsatsen mot vad pappan skulle ha sagt igår. Givetvis troligt att föräldrarna gått över gränsen nu och måste få utlopp.
Tar det däremot med en nypa salt.

Den där artikeln är gammal från när det hade gått 30 timmar sen Julen föll i. Står ju också att den är från15:e januari.

Jag såg intervjuerna efteråt och då uttryckte han beröm och uppskattning gentemot insatsen och de som deltog i den.
Citera
2019-01-25, 19:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Den där artikeln är gammal från när det hade gått 30 timmar sen Julen föll i. Står ju också att den är från15:e januari.

Jag såg intervjuerna efteråt och då uttryckte han beröm och uppskattning gentemot insatsen och de som deltog i den.

OK, jag missade att den var gammal. Men det vore ju konstigt om han skulle bli vänligare stämd ju längre tiden gick, i och för sig...
Citera
2019-01-25, 19:52
Medlem
Glorkass avatar
In that last section, the miners would have found hard stone again and surely the Tedax must intervene to proceed to another explosive charge. Something that would delay at least an hour and a half the final rescue.
Citera
2019-01-25, 19:59
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
In that last section, the miners would have found hard stone again and surely the Tedax must intervene to proceed to another explosive charge. Something that would delay at least an hour and a half the final rescue.
Kan inte annat än att hålla med i Merwinnas utrop för några timmar sedan: Det är som förgjort! Inte ens de sista centimetrarna kan gå smidigt.. Vilken geologisk mardröm det här berget visat sig vara.
Citera
2019-01-25, 20:00
Medlem
Bra sida här, snabba uppdateringar.
https://www.englishradionews.com/new...s-trapped-boy/

En sista sprängning behövs
Citera
2019-01-25, 20:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det blir en fjärde sprängladdning, säger de.
Citera
2019-01-25, 20:01
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Kan inte annat än att hålla med i Merwinnas utrop för några timmar sedan: Det är som förgjort! Inte ens de sista centimetrarna kan gå smidigt.. Vilken geologisk mardröm det här berget visat sig vara.

Å andra sidan, i det här skedet spelar egentligen en timme hit eller dit inte så stor roll. Förmodligen.
Citera
2019-01-25, 20:03
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Å andra sidan, i det här skedet spelar egentligen en timme hit eller dit inte så stor roll. Förmodligen.
Nej..
Presskonferens 20:30 tydligen, får försöka hitta den och se om man kan klura ut något.
Citera
2019-01-25, 20:05
Medlem
Citat:
OK, jag missade att den var gammal. Men det vore ju konstigt om han skulle bli vänligare stämd ju längre tiden gick, i och för sig...

Fast jag kan förstå det. I början var han panikslagen och räknade med att de skulle kunna ta upp hans son ur det ursprungliga hålet. Det betvivlades att sonen ens var där nere och det skulle mätas, tas dit folk etc.
Tänk dig själv in i den situationen, när du verkligen tvingas möta verkligheten och inse, att det här kommer ta tid.
När han sen, under någon kortare tid, tagit sig samman, och blickar ut över den enorma aktionen, grips han nog av en viss ödmjukhet och tacksamhet över dem som ändå gör sitt bästa trots oddsen.
Citera
2019-01-25, 20:18
Medlem
Citat:
Nej..
Presskonferens 20:30 tydligen, får försöka hitta den och se om man kan klura ut något.

Finna det något sätt att se denna live av någon som följer den på engelska?
Någon brittisk eller internationellt direkttolkad kanal?
Jag letar men har inte hittat något ännu.
Citera
2019-01-25, 20:26
Medlem
-Zingaja-s avatar
Citat:
Nej..

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in