2019-01-13, 11:29
Medlem
Tänkte att jag startar en tråd för alla att lägga ut sina aktieportfölj som man tror på under 2019. Intressant att följa och ta del av behöver själv lite tips.

Vi kan utse vinnaren efter årets slut, rolig grej🏅🏅
Citera
2019-01-13, 11:31
Bannlyst
Hansa Bio.
Citera
2019-01-13, 13:09
Medlem
CASHFL0Ws avatar
100% i CD Projekt Red
Citera
2019-01-13, 13:28
Medlem
Blanka sverige
Citera
2019-01-13, 14:18
Medlem
Flugzeugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Tänkte att jag startar en tråd för alla att lägga ut sina aktieportfölj som man tror på under 2019. Intressant att följa och ta del av behöver själv lite tips.

Vi kan utse vinnaren efter årets slut, rolig grej🏅🏅

Klassisk investeringsstrategi: att 'tro' på företag och investera därefter.

Hade varit intressant om folk även skrev hur deras portfölj gick 2018.

Själv handlar jag inte med aktier.
Citera
2019-01-13, 15:35
Medlem
Vilka typer av branscher och fonder kommer ni att dyka in i 2019?
Citera
2019-01-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
Klassisk investeringsstrategi: att 'tro' på företag och investera därefter.

Hade varit intressant om folk även skrev hur deras portfölj gick 2018.

Själv handlar jag inte med aktier.

Absolut, tanken var väll att tror på sin portfölj, vilket jag förmodar att man analyserar innan och vet varför man gjort sin investering.

Gärna dela tankar med sitt inlägg om man vill.

Förstår att man är negativ till såna här trådar pga av ren trams från många absolut. Men jag har hittat flera nya aktier här på Flashback som jag sedan analyserat och tagit mitt beslut! Är inget aktieproffs, varit aktiv i ca 2år med bra/dåliga tider. Hittar alltid bra info på olika forum😊
Citera
2019-01-13, 17:11
Medlem
Insults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Hansa Bio.

Jag hävdade i en annan tråd att Respiratorius är årets vinnare 2019 och det står jag fast vid. Dock tror jag att även Hansa Biopharma kommer ha ett fantastiskt år där man kommer nå marknaden och därmed förmodligen dubbla dagens kurs. Men procentuellt så är det Respiratorius som är den stora vinnaren i min värld.
Citera
2019-01-14, 10:00
Medlem
Valfrids avatar
Gissar att Bambuser och sensorbolaget bonde-tech utvecklas väl under 2019. Äger själv aktier i båda bolaget.

Att kunna ta temperaturen på tex badvatten , öl, barn osv med mobilen är något jag ser fram emot. Att enkelt streama live-video tror jag också kan bli väldigt intressant.
Citera
2019-01-14, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Gissar att Bambuser och sensorbolaget bonde-tech utvecklas väl under 2019. Äger själv aktier i båda bolaget.

Att kunna ta temperaturen på tex badvatten , öl, barn osv med mobilen är något jag ser fram emot. Att enkelt streama live-video tror jag också kan bli väldigt intressant.
Streama video live är väl redan möjligt i nästan varje telefon över 2000:-? Dessutom i väldigt hög kvalité och utan fördröjning, beroende på kringsutrustning då. Nu utgår jag bara från vad du hävdar, jag har själv ingen koll på företaget, men varför skulle just det vara något särskilt att investera i?
Citera
2019-01-19, 18:29
Medlem
Årets utdelningsportfölj:

Akelius Pref (5,8%)
AT&T (6,6%)
Axfood (4,4%)
Castellum (3,18%)
Duni (4,78%)
Fortum (5,75%)
Gjensidige Forsikring (5,24%)
Nordea (8,64%)