Citat:
Ursprungligen postat av
kingkongstrong
Tjenare, ville bara se ifall någon kunde förstå vad som händer med min windows 10 kopia.
De är så att jag har ett admin konto samt en lokal konto... på det lokala kontot har jag ställt in den på "säkerhet" egenskap så att han inte får tillgång till min sekundära hårdisk (D). Detta funkar perfekt och lokala användaren kommer inte in... Men när jag exempelvis installerade steam på den blockerade hårddisken så även fast han inte kunde öppna hårddisken fortfarande så kunde han starta up steam, genom exempelvis en shortcut och därmed använda filerna...
Så hur kommer det sig att den lokala konton inte får komma åt hårddisken, men steam som öppnats av just den lokala konton får tillgång till hårddisken???
((Säkerhets grupper))
System - alla checkboxar tickade
Administratörer - alla checkboxar tickade
kingkong - alla checkboxar tickade(detta är mitt Admin konto...)
Inga lokala konton är med i list...
Börja med att kolla upp rättigheterna i den mapp där Steam är installerat. Rättigheterna i den mappen kan skilja sig från rättigheterna i hårddiskens rootkatalog och därmed vara åtkomliga om det finns en länk direkt in till den mappen. I så fall måste du ställa om rättigheterna även i den mappen.