2022-08-05, 13:35
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosTilda
Kom bara ihåg att DIN ärlighet är inte allas ärlighet vad du tycker är din ensak och behåll den gärna för dig själv det mår den stora massan gott av

Varför ska den typen av åsikter inte yttras?
Är du den stora massans nobla riddare?
Citera
2022-08-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Inde har grävt fram en annan bortglömd svensk låtklassiker (efter Körbergs "Judeflickan"). Den här gången är det Mikael Rickfors "Bön" han berättar om. Han tar oss även med till sjön där Mats Arehn spelade in videon till låten. Intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=tWb7wAnSLzI
Oj vad han blivit tjock! Är det pga mat eller mediciner?
Citera
2022-08-11, 11:23
Medlem
Avsnittet om Rickfors och den där påhittade låten "Bön" var otroligt sjukt, som hämtat från en sluten avdelning. Finns lite roliga poänger och vändningar här och var men går inte att se det utan att tänka på Indes psykiska ohälsa. Väldigt olustigt.
Citera
2022-08-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Oj vad han blivit tjock! Är det pga mat eller mediciner?

Kända knappt igen honom om det inte hade varit för rösten.
Citera
2022-08-11, 12:35
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Avsnittet om Rickfors och den där påhittade låten "Bön" var otroligt sjukt, som hämtat från en sluten avdelning. Finns lite roliga poänger och vändningar här och var men går inte att se det utan att tänka på Indes psykiska ohälsa. Väldigt olustigt.
Det låter mer som att du själv har en lite sjuklig besatthet vid Indes ohälsa som gör att du eventuellt inte kan se nyktert på sketcherna? Personligen tycker jag "Jonas Klassiker" håller hög nivå och är klassisk Killinghumor. Påminner lite om det Lindström höll på med i "Ingesson". Sjukt (i meningen absurt), så klart, men ändå friskt (i meningen klart, ändamålsenligt, genomtänkt) och väldigt roligt.

Titar du däremot på Indes twitterflöde, där kan vi kanske börja fundera...
Senast redigerad av baggebo1 2022-08-11 kl. 12:58.
Citera
2022-08-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det låter mer som att du själv har en lite sjuklig besatthet vid Indes ohälsa som gör att du eventuellt inte kan se nyktert på sketcherna? Personligen tycker jag "Jonas Klassiker" håller hög nivå och är klassisk Killinghumor. Påminner lite om det Lindström höll på med i "Ingesson". Sjukt (i meningen absurt), så klart, men ändå friskt (i meningen klart, ändamålsenligt, genomtänkt) och väldigt roligt.

Titar du däremot på Indes twitterflöde, där kan vi kanske börja fundera...

Tror inte det fanns något som kunde avslöja en "lite sjuklig besatthet vid Indes ohälsa" i mitt inlägg.

Se nyktert på sketcherna går väl att göra, men det är svårt att bortse från hans sjukdomshistoria. Tycker det här materialet kommer mer från det rent sjuka hållet snarare än att vara absurd, "sjuk" humor. Han håller det nånstans inom komikens gränser om man ser till formen och så, men det skulle knappast krävas mycket för att det skulle kantra över helt. Vad var det "ändamålsenliga" och "genomtänkta" i avsnittet om Rickfors "Bön" till exempel, enligt dig? Undrar uppriktigt, ej polemiskt.
Citera
2022-09-10, 11:48
Medlem
Vad tycker om hans senaste låt Danny Dunder?

https://m.youtube.com/watch?v=4GU1_EB8kP0
Citera
2022-09-10, 11:52
Medlem
Det är ju gamla låtar han släpper nu. Dom flesta finns här https://soundcloud.com/hundarna
Citera
2022-09-11, 07:34
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Så Jonas har blivit musiker. Intressant!
Citera
2022-12-16, 06:46
Medlem
Awkwardmans avatar
Jag tänker ofta på Jonas. Han var en viktig del av min uppväxt. Han har varit försvunnen ett par månader (igen). Sponken? På ett sätt lika bra då han spårat ur i bitterheten och konspirationsteorier.

Är hoppet helt ute? Jag fattar att Killinggänget (dom finns inte antar jag, men är väll ett informellt nätverk), svt, tv4 osv är helt uteslutet. Men det kanske finns någon galen alternativhumorgrupp (då menar jag alternativ inte alt-grupp), någon filmare (tänk nästa Ruben) som vill göra något. Men då behöver Jonas vård först först. Men han har glöden och talangen.
Citera
2022-12-16, 09:52
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Jag tänker ofta på Jonas. Han var en viktig del av min uppväxt. Han har varit försvunnen ett par månader (igen). Sponken? På ett sätt lika bra då han spårat ur i bitterheten och konspirationsteorier.

Är hoppet helt ute? Jag fattar att Killinggänget (dom finns inte antar jag, men är väll ett informellt nätverk), svt, tv4 osv är helt uteslutet. Men det kanske finns någon galen alternativhumorgrupp (då menar jag alternativ inte alt-grupp), någon filmare (tänk nästa Ruben) som vill göra något. Men då behöver Jonas vård först först. Men han har glöden och talangen.

Klart att det finns alternativ, vem som helst kan starta en podd idag eller börja spela in egna sketcher och posta online. K Svensson har klarat sig rätt bra efter att ha blivit utfryst av etablissemanget efter "Yxan i fittan"-debaklet för några år sen, så självklart går det att hitta andra vägar till framgång och inkomst. Problemet i Indes fall är väl kanske att det inte finns nån direkt efterfrågan för hans "humor" utöver de några hundra killar som tycker att hans hockeyklipp på youtube är skojiga, och dom kanske inte är så villiga att betala för det heller.
Citera
2022-12-16, 10:09
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Klart att det finns alternativ, vem som helst kan starta en podd idag eller börja spela in egna sketcher och posta online. K Svensson har klarat sig rätt bra efter att ha blivit utfryst av etablissemanget efter "Yxan i fittan"-debaklet för några år sen, så självklart går det att hitta andra vägar till framgång och inkomst. Problemet i Indes fall är väl kanske att det inte finns nån direkt efterfrågan för hans "humor" utöver de några hundra killar som tycker att hans hockeyklipp på youtube är skojiga, och dom kanske inte är så villiga att betala för det heller.

Nej hans hockeyklipp suger något så fruktansvärt. Men han är genial på att bygga karaktärer och har svärtan man behöver för att vara rolig (till skillnad från tex Buskishelvete). Men han måste först släppa sina vanföreställningar och bitterheten. Han gör sig omöjlig för sig själv. Annars är det bara den krets som hejar på honom nu som kommer lyssna

Skulle lätt gärna jobba med honom men skulle inte våga bland annat för för jag litar inte på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in