2019-01-12, 22:32
Medlem
Lubrixs avatar
Jag gör det inte själv för att det är svårt att klippa i bakhuvudet bra själv. Det kostar inte så mycket att gå till frissan ändå. Man kan lätt hitta en frisör som bara kostar 150-170 kr och jag vet att dom kan göra det bättre än vad jag kan.
Citera
2019-01-12, 22:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Efter en tids träning blir det ännu bättre. Jag slutade gå till frisören efter att ständigt bli besviken på hur kassa de är med att klippa en. Dyrt var det också för en skitfrissa.

Finns bara en negativ grej med att klippa sig själv: Det tar för lång tid och blir väldigt stökigt.

Min lugg blir lika ful varje gång

Blir faktiskt alltid nöjd hos frissan.
Fixar mina ögonbryn där också så visst är det dyrt.
Citera
2019-01-12, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja de med flint eller rakad skalle undantaget då, varför är det inte så vanligt att man klipper sitt eget hår egentligen?

Jag gör det med maskin och har inga problem att få till lite kortare på sidorna och behålla längd samtidigt, har gjorts i många år med varierande frisyrer och tycker det är enkelt samt spara pengar och kan ändå se nyklippt ut hela tiden, klipper du ditt eget hår?

Jag klipper mig själv sedan lång tid men det blir inte alltid bra , för det är så lång tid mellan tillfällena så blir inte mycket till övning.
Det tar flera timmar och det händer att jag ändå får snagga allting.
Att titta i en spegel som tittar i en spegel så blir det ganska mindfuck med armarna, jag förstår att folk inte vill klippa sig själva.
Men jag gör det för jag vill bli bra på de mesta.
Citera
2019-01-12, 22:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du klippt dig en eftermiddag så kanske det blir bra?

Haha, mycket möjligt men då är det öppet hos frissan så då åker jag dit
Citera
2019-01-12, 22:36
Medlem
Om man inte tänker klippa sig riktigt kort med maskin så blir det ju jättefult om man gör det själv.
Citera
2019-01-12, 22:48
Medlem
Jag klipper mitt eget hår. Jag är särskilt duktig och det blir snyggt. Fast började med det rätt nyligen.

Tycker det är roligare med frisyr än att köra snaggat eller att behöva sitta och tjöta med en frisör varje gång man ska klippa sig.

Sist jag klippte mig hos en frisör så tog det orimligt lång tid, närmare 2 timmar för en herrklippning, för att det skulle snackas så sjukt mycket. Efter det fick jag nog haha.

Fler borde ta efter denna stilfulla vana!
Citera
2019-01-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Att titta i en spegel som tittar i en spegel så blir det ganska mindfuck med armarna, jag förstår att folk inte vill klippa sig själva.

Perfekt övning i spatial förmåga. Månne att blott en ädelboren och fast hand är mogen denna uppgift?
Citera
2019-01-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Hundra kronor tar rätt många frisörer för en klippning

Knappast några som jobbar vitt.
Citera
2019-01-12, 23:03
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag klipper mig själv sedan lång tid men det blir inte alltid bra , för det är så lång tid mellan tillfällena så blir inte mycket till övning.
Det tar flera timmar och det händer att jag ändå får snagga allting.
Men jag gör det för jag vill bli bra på de mesta.
Jag kör på dubbelspeglar vid badrumsskåpet som går att vinkla mot varandra i olika vinklar, tar ju lite tid att jobba in känsla för att använda båda händerna också vilket kan vara lite jobb.
Citera
2019-01-12, 23:09
Medlem
brutefishs avatar
en gång per månad går jag och det tar dryga 30 minuter. jag slipper stöket och allt jävla hår hemma och får en perfekt klippning varje gång. så det unnar jag mig, om man nu ens ska prata i sådana termer.

jag har dessutom inget problem med att vara väldigt tydlig med vad jag vill ha och säger till direkt om jag märker att frisören börjar med något jox.
dessutom vet jag vilka mm som skall användas på trimmer, vilken sorts trimmer jag vill att de använder, vilka saxar och hur det ska klippas här och där. min nuvarande frisör vet exakt vad jag vill så därför det går så raskt.

har ingen direkt speciellt märkvärdig frisyr, men en som är ganska "exakt" som ligger perfekt, svårt att förklara.
övertygad om att majoriteten inte har en chans i helvetet att fixa denna på sig själva framför spegeln.

men visst, om man vill spara lite pengar så är det väl helt ok, men kom fan inte och säg att ni gör det bättre än en duktig frisör för det gör ni bara inte och det syns vilka som klipper sig själva.

de som rakar sig, eller klipper av skadade toppar eller kortar ner sin lugg räknas inte, för det är inte en "riktig klippning".
Citera
2019-01-12, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Perfekt övning i spatial förmåga. Månne att blott en ädelboren och fast hand är mogen denna uppgift?

Jag misstänker att det kan se bra ut ett par gånger men att det blir fel-klippt, håret framstår plötsligt längre på vissa ställen och sånt. (att det släpper fram längden mer.)

Annars är det bara att öva
Jag gick innan till en frisör som klippte likadant oavsett vad jag sa, då är det bättre att lära sig själv.
Folk ser ändå för jävliga ut nu för tiden med sitt mode.
Citera
2019-01-12, 23:18
Medlem
Citat:
Folk ser ändå för jävliga ut nu för tiden med sitt mode.

Helt rätt inställning! Munter och bekymmersfri. I värsta fall så klipper man galet och ser ut som en idiot. Men det gör man inte. För man klarar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in